Har du noen tøffe bilder av MC - Post her :-)

Har du noen artige filmklipp eller bilder, link til det her. Photoshoptråder er også velkommen her.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Har du noen tøffe bilder av MC - Post her :-)

Post by supermons »

Image

:lol:
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Har du noen tøffe bilder av MC - Post her :-)

Post by carboy »

Noen Deilige bilder av en deilig sykkel
Image
Image
Sjekk ut de digge dekalene 8)
-Carboy-
User avatar
MvAgustaRider
Posts: 46
Joined: 22 Jan 2009 21:48
MC: MV Agusta F4 1000R

Re: Har du noen tøffe bilder av MC - Post her :-)

Post by MvAgustaRider »

inunf wrote: NSR 250 MC28 med CBR 600 kåper. Beste bruken av kåper fra en CBR jeg noen sinne har sett! Mangler bare en USD-gaffel for å se helt moderne ut.
Hvorfor utgi seg for noe man ikke er/har ? Se på potta, så ser det helt latterlig ut. En tynn stilk, moppepotte ser jo bare dumt ut.
User avatar
IImilleniumII
Posts: 233
Joined: 03 Nov 2006 17:26

Re: Har du noen tøffe bilder av MC - Post her :-)

Post by IImilleniumII »

RH racing wrote:burde bytta den potta ja..
Hva hjelper det å bytte potte? En 2-taktspotte er og forblir moped aktig... Men jeg er enig med deg. Dumt det ikke finnes en firtakter med omtrent samme spesifikasjoner. Ville vært kulere med annen potte og fetere lyd. Da hadde en rs250 vært enda nærmere perfekt!
User avatar
microape
Posts: 217
Joined: 11 Jan 2007 19:36
MC: '97 Suzuki RGV250 SP VJ23

Re: Har du noen tøffe bilder av MC - Post her :-)

Post by microape »

Hva faen? Noen her har tydeligvis ikke peiling. Det er sånn 2-takts potter er, rett og slett. 2 svanehalser for 2 sylindre. Etter min mening ser det mye råere ut enn et stort og stygt rør som stikker ut fra sida, og som absolutt ikke har noen mening. Svanehalsen hos 2-takterne er der for en grunn. DINGELING! \:D/

Dessuten, mopedaktig? Er det ingen som har sett større taktere enn 50 cc? :-s Det er mopedaktig JA, fordi de fleste mopeder er 2-takt, nettopp fordig 4-takts mopeder går helt elendig dass. Dessuten høres 4-taktere ut som en ødelagt symaskin når størrelsene blir så små. Denne sykkelen hadde gått som en 125 2-t, hadde den vært 4-t.
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Har du noen tøffe bilder av MC - Post her :-)

Post by Joachim »

Som totakts-fantast har jeg full forståelse for at folk foretrekker 4-takter, men føler ikke forståelsen og respekten er gjensidig. Grenser jo til diskriminering dette :lol:
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
User avatar
IImilleniumII
Posts: 233
Joined: 03 Nov 2006 17:26

Re: Har du noen tøffe bilder av MC - Post her :-)

Post by IImilleniumII »

Joachim wrote:Som totakts-fantast har jeg full forståelse for at folk foretrekker 4-takter, men føler ikke forståelsen og respekten er gjensidig. Grenser jo til diskriminering dette :lol:
Hehe :) I give you respect! Men jeg syns selv at det ble litt stusselig når firetakterne kjørte bak meg/kjørte forbi. Litt fordi jeg savnet å ha noe med mere krutt i, men mye også pga. lyden.

Men smak og behag. Det var iallefall en veldig (!!) morsom sykkel å kjøre, men følelsen av at det manglet noe var konstant i bakhodet. Kanskje 500ccm som skal komme på markedet vil ha større effekt og litt grommere lyd?
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Har du noen tøffe bilder av MC - Post her :-)

Post by carboy »

2-takt lyden er noe du kommer til og like etter og ha kjørt litt, jeg liker 2-takt lyden veeeldig godt på RS'en min, og ser ikke bort ifra at om jeg trives like godt ut i sommeren som jeg gjør nå, står kanskje en RS 250 på lista mi som neste bike :D
-Carboy-
User avatar
microape
Posts: 217
Joined: 11 Jan 2007 19:36
MC: '97 Suzuki RGV250 SP VJ23

Re: Har du noen tøffe bilder av MC - Post her :-)

Post by microape »

De fleste 4-takt dudes hater 2-takt. De hater lyden, lukta alt. Men som regel er det akkurat disse som ikke kan kjøre sykkel. De bare "later" som, der de sitter på litersykkelen sin og tror de er kongen av verden, helt til de dummer seg ut :lol:

IImilleniumII, hvilken sykkel hadde du? 250 er perfekt massevis for min del. Er ikke bare kreftene som teller, men effektkurven. Du har jo noen gamle sykler som RG500 om du absolutt vil ha mer krefter. Mange bygger disse om og trimmer til oppmot 150 hester. Tenk en så lett sykkel med den effekten du!

Effekten er der hos 2-takterne. Alt handler om kubikk. Grom lyd? ÆSJ! Det er få 4-takts lyder som tenner meg, men hører jeg en VFR400 med lydpotte kjøre forbi er jeg i himmelen med en gang. Men den lyden er hvertfall ikke grom. Lyden skal låte som sykkelen ser ut: HISSIG!
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Har du noen tøffe bilder av MC - Post her :-)

Post by inunf »

4-takt er bare sløsing med omdreininger. At du får kjip lyd, ingen godlukt og et møkk kjedelig effektregister er bare bonus. De som kan legge hånda på hjertet og si at de trenger mer pulver enn hva som er i en 250 cc totakter er enten Rossi eller løgnere.

Både totakt og firetakt har sine fordeler og bakdeler. Dessverre er det flertall av de som mener at firetakt byr på det beste kompromisset. Heldigvis finnes det noen av oss som har sett lyset. Ingenting er gøyere enn en totakter som er "on the pipe".
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Har du noen tøffe bilder av MC - Post her :-)

Post by carboy »

2-takt, ferdig med den saken.

Synes denne var litt kul, med ducati baklykt og greier
Image
-Carboy-
User avatar
xadox
Posts: 764
Joined: 02 May 2007 11:36
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)
Location: Drammen

Re: Har du noen tøffe bilder av MC - Post her :-)

Post by xadox »

Image
1.3.1.2
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Har du noen tøffe bilder av MC - Post her :-)

Post by KiM »

Med fare for å bli slaktet så syns jeg ikke akkurat den der var så kul. Klarer ikke sette fingeren på noe, men er ikke noe jeg ville kjørt
ingen KiM, ingen kos
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Har du noen tøffe bilder av MC - Post her :-)

Post by RH racing »

ser ut som en SBK føre lakkering.. eller en poser på høyt nivå..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
MowZ
Posts: 1275
Joined: 21 Jan 2008 15:44
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm
Location: Drammen

Re: Har du noen tøffe bilder av MC - Post her :-)

Post by MowZ »

Enig, litt for mye av det gode, men det har vel ett formål!
BMW S1000RR, Simply the best!
Post Reply