Startvansker etter vask -gode råd mottas!

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
kamaki
MC: 2000 Yamaha FZS600 Fazer

Startvansker etter vask -gode råd mottas!

Post by kamaki »

Hei!

Tenkte det var tid for vask av Fazeren min i går. Brukte hageslange, bøtte og svamp. Ble veldig ren og pen! :-)
Men fikk ikke start etterpå, sykkel var helt død. Tok selvfølgelig ikke lang tid før batteriet gikk tomt etter å ha forsøkt å starte den gjentatte ganger.
Batteriet står nå på lading, så jeg skal teste igjen litt seinere i dag.
Regner med at det har kommet vann/fukt på steder_det_slett_ikke_skal_komme_fukt.
Er det noen som har tips om hva som kan ha skjedd, eller om det er noe spesielt jeg bør sjekke/tørke?

Andre ting man bør tenke på ved vask av sykkelen? Tips og gode råd mottas med STOR takk!! :)

K
lassie
MC: 08 HD Fat bob

Re: Startvansker etter vask -gode råd mottas!

Post by lassie »

Du har ikke vært borte i knappen på styret da, altså den som kutter tenninga, ved gasshåndtaket.. du ville absolutt ikke vært den første som gjorde det :-)
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Støtter Lassie sin uttalelse her...

Jeg har vasket en del sykkel og aldri opplevd det du snakker om. Enten det eller at du har en killswitch på støtta som er hoppet av. Er det slik at den kubber når du setter ned støtten!?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
kamaki
MC: 2000 Yamaha FZS600 Fazer

Post by kamaki »

Hei igjen!

Godt forslag angående nødbryteren på høyre håndak, det er jo det første man mistenker. Men neida, jeg sjekket x-antall ganger at den stod som den skulle.
Jeg ladet opp batteriet i dag tidlig, og forsøkte å starte sykkelen igjen -den startet med én gang! \:D/
Så ett eller annet må det ha vært ved den vaskingen som ikke var helt heldig.
Det var iallefall en stor lettelse at den startet med en gang i dag, slik den pleier.

Har for øvrig nettopp kommet hjem fra en tur på litt over 10 mil -herlig!! :-) Litt småkjølig fortsatt, men sesongen er absolutt i gang!! :smt038

K
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Spørs om det ikke er kommet vann enn eller annen plass det ikke skulle da ja :-k

Sikkert noen som er mere motorkyndig enn meg som kan komme med en god forklaring ;-) Men godt å høre at den startet slik den skulle i dag.

Skulle gitt mye for å tatt meg en tur i dag jeg også, men orker ikke kjøre på våte veier med lett regn når det er så kaldt ute ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

Er jo en del ledninger og koblinger som er lett tilgjengelig når man spyler sykkelen, sikkert en av de som har blitt fuktige, også startet den igjen når den tørket :)
Babelfisken

Post by Babelfisken »

kamaki wrote:Hei igjen!

Godt forslag angående nødbryteren på høyre håndak, det er jo det første man mistenker. Men neida, jeg sjekket x-antall ganger at den stod som den skulle.
Jeg ladet opp batteriet i dag tidlig, og forsøkte å starte sykkelen igjen -den startet med én gang! \:D/
Så ett eller annet må det ha vært ved den vaskingen som ikke var helt heldig.
Det var iallefall en stor lettelse at den startet med en gang i dag, slik den pleier.

Har for øvrig nettopp kommet hjem fra en tur på litt over 10 mil -herlig!! :-) Litt småkjølig fortsatt, men sesongen er absolutt i gang!! :smt038

K
Ganske vanlig før i tiden at det ble problemer med plugger om man ikke var forsiktig under vasken. Det er jo også et kjent problem med SV650 i regn og etter vask. Sjekk at plugghetter sitter som de skal og at gummi dekker rundt åpningen.
Speedy Gonzales
MC: Z1000 08

Post by Speedy Gonzales »

Huff, husker da eg eg hadde moped, annenhver regndag gikk den som den skulle og tålte rett ogs letlt ikkje vask ;)
Ett alternativ eg hadde var å ha med meg fille eller papir og tørke tennpluggene etterhverts om de blei våte :lol:
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
hanja
MC: Daelim Roadwin 125 2007
PGO XL-Rider 50 2007(ATV)

Post by hanja »

Det er ikke bare rett og slett vann i gasseren? Eller har du innsprøytning?
Brooom
Kjørelengde 2008: 8500km (siden slutten av mai)
Kjørelengde 2009: 2500km (hittil)
Post Reply