Aprilia RSV Mille
- IImilleniumII
- Posts: 233
- Joined: 03 Nov 2006 17:26
Aprilia RSV Mille
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... rId=843538
Og hva er storservicen som skal gjøres på rundt 25 000 km? Ventilene som står for tur?
Og hva er storservicen som skal gjøres på rundt 25 000 km? Ventilene som står for tur?
Last edited by IImilleniumII on 11 Feb 2009 15:51, edited 2 times in total.
Re: Kan dette være en org. mille mtp fargene?
Så billig ut??
Ja er nok storservicen som står for tur ja...med ventiljustering, eventuellt bare ventilkontroll

Ja er nok storservicen som står for tur ja...med ventiljustering, eventuellt bare ventilkontroll
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- IImilleniumII
- Posts: 233
- Joined: 03 Nov 2006 17:26
Re: Kan dette være en org. mille mtp fargene?
Ja, det syns jeg også. Men som sagt så vet jeg ikke om den er 100% orginal. Har ikke sett den helt sort og rød "all over" før. Ventiljusteringen er pr 15 000 km på denne sykkelen om jeg ikke tar helt feil. Så om 5000 så skal den på service. Men er det no mere som skal gjøres tro?
Re: Kan dette være en org. mille mtp fargene?
MIn hadde ventilkontroll på 16 000, nå har den gått 36 000. Skal sjekke ventilene igjen før jeg begynner å bruke den, men tviler på at jeg må justere noen.
Fargene ser ikke originale ut for meg.
Fargene ser ikke originale ut for meg.
Re: Kan dette være en org. mille mtp fargene?
Tror ganske sikkert den er orginal etter å ha kikket litt på nett. En kompis har en identisk sykkel bare at det røde partiet på underkåpa er grått. Ellers er alle dekaler helt lik. Kom visstnok i begge versjoner. Fin sykkel til en veldig grei pris ser det ut som.
- IImilleniumII
- Posts: 233
- Joined: 03 Nov 2006 17:26
Re: Kan dette være en org. mille mtp fargene?
Har fått bekreftet fra selger at han har hatt en velt på bane, og har lakkert den etter beste evne etter en SP versjon av sykkelen, som er ganske lik. Hvis man ser på en sykkel på autodb kan man se hvordan en org. SP versjon ser ut, den er ikke helt sort i front slik som denne, men har litt rød. Tanken har også kun aprilia emblem.
Tror jeg styrer unna denne.
Takker for alle svar.
Tror jeg styrer unna denne.
Takker for alle svar.
- Asfaltkongen
- Posts: 318
- Joined: 04 Aug 2006 17:35
Re: [LØST] Kan dette være en org. mille mtp fargene?
Kjøreegenskapene til R-utgaven (altså Mille-R), er beyond mye annet. Men faen for et helvete å finne noen som kan ta service på disse syklene og samtidig gjøre jobben skikkelig. Deletilgang i Norge kan man glemme, alt må bestilles over nett.
En annen ting jeg ikke skjønner er at folk ser ut til å henge seg opp i påstanden om at disse syklene "ikke har noen feil". Aprilia RSV Mille har masser av feil, noen av dem er i tillegg veldig dyre å fikse, og det blir egentlig aldri fikset heller. Ta f.eks. starterclutchen, den ryker/tar kvelden og må byttes fordi sykkelen krever noe så inni granskauen mye strøm for å startes og batteriet tømmes fortere enn svint, og det er ikke plass i batterirommet til noe større enn et drittbatteri, og dette igjen gjør at man går med konstant engstelse for om sykkelen faktisk starter etter at den har stått over natta. Det er mildt sagt kjipt om man er 20 mil unna hjemme, for man kan ikke drasse med seg vedlikeholdslader hvor enn man drar, men man MÅ om man har Mille... Uansett, tilbake til starterclutchen som blir ødelagt av for mange forsøk på å starte uten å få start, pga. batteriet ja...
Mille er en sykt morsom sykkel da, og man får mange blikk og folk skal bort og prate etc.
Faen så lyst jeg fikk til å kjøre igjen...
En annen ting jeg ikke skjønner er at folk ser ut til å henge seg opp i påstanden om at disse syklene "ikke har noen feil". Aprilia RSV Mille har masser av feil, noen av dem er i tillegg veldig dyre å fikse, og det blir egentlig aldri fikset heller. Ta f.eks. starterclutchen, den ryker/tar kvelden og må byttes fordi sykkelen krever noe så inni granskauen mye strøm for å startes og batteriet tømmes fortere enn svint, og det er ikke plass i batterirommet til noe større enn et drittbatteri, og dette igjen gjør at man går med konstant engstelse for om sykkelen faktisk starter etter at den har stått over natta. Det er mildt sagt kjipt om man er 20 mil unna hjemme, for man kan ikke drasse med seg vedlikeholdslader hvor enn man drar, men man MÅ om man har Mille... Uansett, tilbake til starterclutchen som blir ødelagt av for mange forsøk på å starte uten å få start, pga. batteriet ja...
Mille er en sykt morsom sykkel da, og man får mange blikk og folk skal bort og prate etc.
Faen så lyst jeg fikk til å kjøre igjen...
FZR 1000 - 1993 - 130BHP - 107NM
Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
Re: Aprilia RSV Mille
Deletilgangen skal nå være i orden, ny importør fra nyttår. Har fortsatt ikke testet, men det kan umulig være verre enn det var.
-
- Posts: 96
- Joined: 25 May 2007 17:10
- MC: 1998 Husqvarna TE 610 "motardrigget"
1992Suzuki RGV 250
X: Aprilia RS 125 1993 m/ 160 polini trimsett, el. eksosventil, 34mm flatside ++
X: Yamaha YX Radian 600
Re: Aprilia RSV Mille
Spent på den nye importøren. Det kan jo umulig bli verre enn det det var nei, for det var helt krise. Ventet i over en måned på noe så simpelt som speedo-vaier og clutch-vaier. At de ikke har slike ting inne på butikk som faktisk fører Aprilia er jo heeelt utrolig. Beklager litt off topic der...inunf wrote:Deletilgangen skal nå være i orden, ny importør fra nyttår. Har fortsatt ikke testet, men det kan umulig være verre enn det var.

- Asfaltkongen
- Posts: 318
- Joined: 04 Aug 2006 17:35
Re: Aprilia RSV Mille
Trådstarter fikk vel svar på spørsmålet sitt, så...
Om dele-/servicetilgang viser seg å bli bra, så blir det garantert Mille igjen. Dølt at det skal stå på sånt, men jeg kan ikke sette all lit til ebay og nettordre.
Fint om de med Mille/Aprilia legger inn noen erfaringer med dette etter hvert, om dem er bra eller dårlige.
Om dele-/servicetilgang viser seg å bli bra, så blir det garantert Mille igjen. Dølt at det skal stå på sånt, men jeg kan ikke sette all lit til ebay og nettordre.
Fint om de med Mille/Aprilia legger inn noen erfaringer med dette etter hvert, om dem er bra eller dårlige.
FZR 1000 - 1993 - 130BHP - 107NM
Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
Re: Aprilia RSV Mille
Jeg har hatt RS'en min i tre år nå, og deletilgangen er egentlig ikke noe problem. Jeg handler alt av aprilia-deler på http://www.af1racing.com. Tviler på at jeg kommer til å bruke forhandlernettet i Norge til noe annet enn hastesaker (hvis det viser seg at det virker).
- IImilleniumII
- Posts: 233
- Joined: 03 Nov 2006 17:26
Re: Aprilia RSV Mille
Ikke alle er like flinke til å mekke selv som du er vetdu 
Så det er nok en del som syns det er veldig greit å ha en forhandler man kan gå til for å få utført noen reperasjoner, og da er det veldig kjedelig å vente i en mnd bare for å få inn en del til sykkelen som kanskje burde vært lagerført.
Får håpe den nye importøren er dyktigere og litt mere engasjert.

Så det er nok en del som syns det er veldig greit å ha en forhandler man kan gå til for å få utført noen reperasjoner, og da er det veldig kjedelig å vente i en mnd bare for å få inn en del til sykkelen som kanskje burde vært lagerført.
Får håpe den nye importøren er dyktigere og litt mere engasjert.
Re: Aprilia RSV Mille
Har hatt en 2000/5 modell Mille uten store problemer. kjørt den totalt 40000km.
Aldri hatt problemer med starter solenoide...Dette er bare tøv! Men enig at forige importør var useriøs og dårlig på service til forhandlerne.
Aprilia er et kjempe bra merke som fortjener bedre omtale en det som kommer frem her.
Normalt så er ventil mekanismen på millen veldig stabil og trengs ofte ikke justeres i det hele tatt! Men det er altid lurt å sjekke!
Har nå gått til anskaffelse av en ny Factory.
mcjongs
Aldri hatt problemer med starter solenoide...Dette er bare tøv! Men enig at forige importør var useriøs og dårlig på service til forhandlerne.
Aprilia er et kjempe bra merke som fortjener bedre omtale en det som kommer frem her.
Normalt så er ventil mekanismen på millen veldig stabil og trengs ofte ikke justeres i det hele tatt! Men det er altid lurt å sjekke!
Har nå gått til anskaffelse av en ny Factory.

mcjongs
Re: Aprilia RSV Mille
Startersolenoid???
At RSV Mille hadde et problem med starterclutch fram til 2004 er et faktum. Dukket gjerne opp rundt 35-40 000 km.
Som alle tosylindrede motorer med høyt deplasement og høyt effektuttak krever Apriliaen friske batterier. Er det samme med Duc f.eks. Husk at det er mye annet som startes opp på en moderne sykkel når man vrir rundt nøkkelen. Når man så i tillegg skal tørne to store stempler over topp på en høyt komprimert motor MÅ batteriet være i god stand.
Ventiljusteringer har såvidt meg bekjent ikke vært nødvendig på disse Rotaxmotorene før 35-40 000 km.
At det er solide konstruksjoner taler populariteten i Europa omkring bruk av disse som track bike sitt tydelige språk om.
At RSV Mille hadde et problem med starterclutch fram til 2004 er et faktum. Dukket gjerne opp rundt 35-40 000 km.
Som alle tosylindrede motorer med høyt deplasement og høyt effektuttak krever Apriliaen friske batterier. Er det samme med Duc f.eks. Husk at det er mye annet som startes opp på en moderne sykkel når man vrir rundt nøkkelen. Når man så i tillegg skal tørne to store stempler over topp på en høyt komprimert motor MÅ batteriet være i god stand.
Ventiljusteringer har såvidt meg bekjent ikke vært nødvendig på disse Rotaxmotorene før 35-40 000 km.
At det er solide konstruksjoner taler populariteten i Europa omkring bruk av disse som track bike sitt tydelige språk om.