Jeanette sin blogg - prøvekjøring hos Smia MC s. 263 :)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Re: Jeanette sin blogg

Post by Jeanette »

Helt enig jeg også. Hadde jeg hentet sykkelen allerede hadde det ikke blitt mye kjøring - det blir å kjøre når det er vær og føre til det, og med full arbeidsdag er det lite aktuell kjøretid i starten av sesongen (som i slutten). Det er mye bedre å bare kunne sette seg på sykkelen og kjøre uten å måtte passe seg for smeltevann som fryser, grus osv. Det blir jo bare bedre og bedre fremover nå da, så første steg er å få sykkelen hjem, og så satser jeg på å stadig kjøre mer. Gleder meg masse til årets sesong - jeg har flere turer i tankene og det blir herlig å kose seg på to hjul igjen!
Ulvinnen
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km

Post by Ulvinnen »

Lølle wrote:Hehe... det er nok ikke sånn for folk flest, gitt.
Tror kurselevene og arbeidsgiver hadde vist liten forståelse om jeg hadde ventet på kjøreføre gitt ;-)
Nå var det ikke akkurat det jeg mente heller. Men du har vel mulighet til å få kjørt noe etter jobb?
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

Det er ikke bare greit å kjøre om morgenene foreløpig nei. Den tåka som lå i morges gjorde veien skikkelig glatt. Gjennom rundkjøringene tok jeg det rolig. Tenkte på at det er risikoområder uansett, og tidlig vår med kalde og våte veier bedrer ikke veigrepet.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Jeg kjørte selv sykkelen min hjem i går, den har stått parkert i "Hjelet pup og pizza" hos svigers. Selv meg 8 grader i luften er asfalten mye kaldere og med de få mila jeg kjørte var det ikke mye temp i dekkene! Og alt veistøvet gjør heller ikke saken noe bedre. Så vær veldig forsiktig i disse dager :)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

Bedre mulighet jo lenger dagene blir :-)
Image
Image
Night Rider
MC: F800S 2007

X Suzuki SV 650 K3

Post by Night Rider »

KimO wrote:Da har jeg kommet meg inn på MC-forumet jeg og(brodern til "Night Rider" Thomas)

Har du ikke vært ute enda :shock:
Har du sykkelen hjemme eller står den til vinterlagring?
Henta sykkelen den 20. og har vel blitt en 7-8 dager på sykkelen siden da,
får håpe brodern får ut sykkelen til helga nå som han er nogenlunde ferdig utflytta.

Finn frem kjøredressen og kom deg ut, er jo så flott vær i dag :D
Velkommen, kjære bror :smt006 Grom sykkel du har fått deg.

Jeg satser på å få hentet min i løpet av helga. Haike? :smt023
KimO
MC: BMW F 800 S

Post by KimO »

Night Rider wrote:
KimO wrote:Da har jeg kommet meg inn på MC-forumet jeg og(brodern til "Night Rider" Thomas)

Har du ikke vært ute enda :shock:
Har du sykkelen hjemme eller står den til vinterlagring?
Henta sykkelen den 20. og har vel blitt en 7-8 dager på sykkelen siden da,
får håpe brodern får ut sykkelen til helga nå som han er nogenlunde ferdig utflytta.

Finn frem kjøredressen og kom deg ut, er jo så flott vær i dag :D
Velkommen, kjære bror :smt006 Grom sykkel du har fått deg.

Jeg satser på å få hentet min i løpet av helga. Haike? :smt023

Bare å sette seg på, tid og sted? :D
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Nå er det jammen meg på tide å oppdatere litt igjen! De siste dagene har fløyet avgårde, men det viktigste er vel at sesong 2009 nå er i gang :smt041 :smt050 :smt026 :mrgreen:
På fredag var det på dagen ett år siden velten min, så da følte jeg for å feire med å starte årets sesong også ;) Dro rett til Vinterbro etter jobb, og fikk endelig tatt årets første tur. Superherlig!! Jeg var en smule stiv og tung i kroppen, men fant fort igjen godfølelsen. Da jeg hadde planer senere på kvelden ble det ikke mer enn en liten omvei om Ski på vei hjem, men nå er hvert fall sykkelen hjemme. Årets sesong startet med 23 871 km på telleren fra i fjor, så får jeg se hvor mange det blir i år!

Image
Endelig på veien igjen! (mobilbilde)

Jeg skulle gjerne vært ute og kjørt i finværet på søndag, men var da ute og gikk tur i stedet. I går derimot, dro jeg litt tidligere fra jobb og dro rett ut på tur etter middag. Var ute i 3,5 timer, inkludert en times stopp hos besteforeldrene mine på Ormøya. Kjørte først om Siggerud til Ski, før jeg kjørte til Tomter. Derfra gikk turen på rv 120 langs vestsiden av Øyeren opp til Lillestrøm, før det ble E6 til sentrum. Etter hyggelig besøk hos besteforeldrene mine tok jeg årets første tur på Gamle Mossevei forbi Grava, før jeg parkerte hjemme etter 12,5 mil. Superdigg :D

Image
Gårsdagens kveldsrute.

Image
Ved Midtsjø, på vei til Ski.

Image

Image
Hvervenbukta.

Image

Image

Image

Veiene var stort sett fine å kjøre på. En del telehiv enkelte steder, men ellers forholdsvis lite grus og smeltevann. Temperaturen var super, og jeg koste meg masse. Som bestefar hadde svart da bestemor spurte litt før jeg kom, om hva han trodde jeg gjorde; "hun er kanskje ute og kjører". De begynner å kjenne meg ;) :D

Kan også nevne at jeg har bestilt Kiel-ferge til Europa-tur i juni, så da blir det nesten 3 uker på veien. Gleder meg "litt" - endelig kommer jeg meg sørover 8) Det blir 16 rene kjøredager, og jeg er klar for en super tur :D

Sånn ellers går det også bra. Jeg opphevet legens treningsforbud på torsdag - da var jeg lei av å ikke trene. Tok det pent på treninga, og det gikk bra. Merker det litt nå etter mye gåing i helga (bl.a. en tur på rundt 1,6 mil), men det ordner seg.

Tredje helga i mars tok jeg TOEFL-test for å teste engelskkunnskapene mine mtp. utenlandsstudier, og i går var resultatet klart. Jeg fikk mer enn god nok score til opptakskravet dit jeg har søkt \:D/ Så så fort den attesten kommer i posten ettersender jeg den til de 3 universitetene jeg har søkt på (2 i Skottland og 1 i Nederland), og så er det bare å vente på svar. Spennende!!
FunSize
MC: Yamaha FZ6-S Fazer '07

Re: Jeanette sin blogg - sesongstart på årsdagen for velt s. 219

Post by FunSize »

Ikke så mye annet å si enn

Ser HERLIG Ut!
07 Yamaha FZ6-S :D
Carlsberg
MC: Yamaha FZ6N 2007

Post by Carlsberg »

Hyggelig å lese at du er på veien Jeanette :D :D Har stadig kikket på forumet her får å lese om din første tur, og nå er du i gang. Herlig ikke sant?
Lykke til med skolesøknadene også? Du må vel ha med sykkelen med deg der du skal gå skole, tenkt på det eller?
Image
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Du har det ja? Artig! Jeg hadde lyst til å blogge av glede (uansett hvor klisjéaktig det høres ut) på fredagen, men fikk ikke somla meg til det. Så da ble det i stedet et lite oppsummeringsinnlegg i dag. Superdigg å være i gang med sesongen altså :D Gleder meg masse-masse til å dele årets kommende referater med dere!

Jeg driver og tenker på det der med sykkelen når jeg stikker utenlands. Om det blir mulig å ta den med meg mtp. lagring osv der, og hvor mye tid jeg i såfall vil få til å kjøre. Tar jeg den ikke med meg blir det nok å selge den, og så se etter noe nytt når jeg er hjemme igjen. Blir i såfall vemodig, men mulig jeg blir nødt til det.. Foreløpig tenker jeg vel egentlig "den tid, den sorg" og at jeg skal ha en super sesong først, men tida går jo fort :roll:
IImilleniumII

Post by IImilleniumII »

Heihei!

Høres spennende ut med utenlandstudier. Hva skal du studere? Ellers så ble jeg veldig frista til å kjøpe meg sykkel igjen når jeg så bildene av turen din :)
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Hei du!

Jeg har søkt på mastere i Forensic Science/Instrumental Analytical Sciences. Sistnevnte er også kriminalteknikk, bare at studiet har et litt annet navn på det ene universitetet. Håper å komme inn i Nederland da de har en toårig master, mens de to masterne i Skottland kun er på ett år. Regner med å få vite resultatet av inntaket i mai/juni, så kryss fingrene for meg!

Hyggelig at bildene gir deg lyst til å kjøpe sykkel igjen - har du vært lenge uten?
Juliet
MC: 2005 Sportster 1200

Post by Juliet »

Heisann, nå er jeg våken igjen ;-) Se der ja, ble en bra tur :D Jeg kom til å tenke på at neste gang du er på en sånn tur så kan du gjerne svippe oppom meg! Du kan få en veiforklaring som gir en veldig fin mc-vei omtrent fra grava og hit. Eller fra Lillestrøm og hit. ;-)

Og, når du flytter/om du flytter utenlands, kanskje det er veldig praktisk å ta sykkelen med? Jeg vet ikke hvordan hverdager du får, men det er ikke utenkelig at du får tid til å cruise litt og se mer av landet, og kan ha bruk for kjøretøy ellers også innimellom? Bare en tanke :-k
Image
Vennlig hilsen Juliet
Banditbiker
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Gratulerer med ny sesongstart Jeanette ;-)
Tok ut sykkelen sist søndag, og har hatt noen turer allerede. Jomfruturen på søndag var i følge med med Juliet og moderen samt en kompis.
Deilig å være i gang igjen. \:D/
Post Reply