Tulletråden
Re: New World Order - 9/11 diskuteres i det japanske parlamentet
Thawulf skrev:
Rambler, du hevder det må ha vært rester av et fly som traff bygningen. Hvordan kan noen flyrester treffe bygningen med så stor presisjon? Ville ikke et fly halvveis blåst i filler dette rett ned fra himmelen?
Akkurat dette vil nok forbli en hemlighet. Det er rimelig å tro at de aller mest avanserte bakke til luftrakettene er utplassert rundt på dette militære området. Men ataglig hadde flyet foretatt en svært hurtig nedstigning før det eksploderte. Det er godt mulig hastigheten var over 1500km/t da det det ble sprengt. I denne hastigheten vil for det første tyngere deler av flyet kunne fly ganske langt. For det andre vet man jo at deler av fly som blir sprengt i luften havner over et stort område.
I den betydningen jeg legger i det så tror jeg 100% at NWO er en konspirasjon. Men de viktigste tingene skjer på et litt annet plan. De bygger nettverk og infiltrerer organisasjoner. De knytter til seg politikere og andre inflytelsesrike personer. De manipulerer og undergraver og spiller med både åpne og skjulte kort. FN er åpenbart en del av denne sammensvergelsen. Mange sosialistiske partier og politikere er antagelig helt underlagt denne "komandostrukturen". Ikke tilfeldig at Stoltenberg helt uten videre hostet opp 30 milliarder på et blunk når IMF bad om det. Sammenlignet med alle de omdiskuterte og hatede bompengeprosjektene var dette svært mye penger. Men man diskuterer det ikke en gang.
Konspirasjonen trer veldgi tydelig frem hvis man analyserer de politiske kontrollerte mediene og skolepolitikken i et femtiårsperspektiv.
Jeg har lenge likt å lese spesielle historiebøker. Og det ser ut for meg som om alle diktaturer og diktatorer har noe til felles med usunne milliardærer. De har noe psykopatisk over seg. Først ønsker de seg penger, og så enda mer penger, og alt man kan kjøpe seg for penger. Når ikke dette tilfredstiller dem lenger, så ønsker de seg makt. Og når de blir hektet på makt blir de besatt av tanken om å kontrollere menneskesinnene. Kulturreolusjonen, sovjetkomunismen, islamisme, nazismen, alle hadde de sterke ellementer av at individene skulle underkaste seg det politiske korrekte tankemønstret. Men altid møter man det samme problemet. Nemlig "religionen", eller livssynet. I tusenvis av år har de prøvd å utrydde dette gjennom massedrap ol. I sovjett var det å utrydde religioner faktisk en vitenskap. Og hvis man greier å skape et "religiøst vakum" inne i hodene på folk, fyldt av enkle forestillinger som forklarer det meste, ja så kan mennesket styres og ledes. Ikke slik vi tror, men til der vi er i dag!
Den kommunistiske ordføreren i Risør kaller norsk politik for "demokratisk maoisme". Vesten, og spesiellt Norge, er inne i en prosess drevet frem av langsiktig påvirkning og manipulasjon. Prosessen går ikke fortere enn at folk ikke legger merke til forandringene, og alt skjer innenfor det folk opplever som rammen av demokrati. Men det er ikke slik lenger. Vi nærmer oss noe som har tydelige paraleller med det Platon beskrev i sin bok "Staten" og andre fryktelige ting.
"Sverige er heldige som ikke har noe Frp" sa Erna Solberg for en tid tilbake. Tenk over dette. Det sier mye mer enn man skulle tro i første omgang. Det sier noe om at demokratiet har blitt en illusjon. Politikerne har hevet seg høyt over folkeviljen.
Dette er noe av NWO i et nøtteskall. Vi kan ikke lenger påvirke politikerne, men de blir selv påvirket av FN og NWO. Reell politisk makt får NWO først når de kan kontrollere verdensøkonomien 100%. Da har vi et verdensdiktatur. Det var dette Adam Waishaupt, NWO's arkitekt, siktet mot.
Dette skrev jeg fort. Håper teksten henger sammen.
Rambler, du hevder det må ha vært rester av et fly som traff bygningen. Hvordan kan noen flyrester treffe bygningen med så stor presisjon? Ville ikke et fly halvveis blåst i filler dette rett ned fra himmelen?
Akkurat dette vil nok forbli en hemlighet. Det er rimelig å tro at de aller mest avanserte bakke til luftrakettene er utplassert rundt på dette militære området. Men ataglig hadde flyet foretatt en svært hurtig nedstigning før det eksploderte. Det er godt mulig hastigheten var over 1500km/t da det det ble sprengt. I denne hastigheten vil for det første tyngere deler av flyet kunne fly ganske langt. For det andre vet man jo at deler av fly som blir sprengt i luften havner over et stort område.
I den betydningen jeg legger i det så tror jeg 100% at NWO er en konspirasjon. Men de viktigste tingene skjer på et litt annet plan. De bygger nettverk og infiltrerer organisasjoner. De knytter til seg politikere og andre inflytelsesrike personer. De manipulerer og undergraver og spiller med både åpne og skjulte kort. FN er åpenbart en del av denne sammensvergelsen. Mange sosialistiske partier og politikere er antagelig helt underlagt denne "komandostrukturen". Ikke tilfeldig at Stoltenberg helt uten videre hostet opp 30 milliarder på et blunk når IMF bad om det. Sammenlignet med alle de omdiskuterte og hatede bompengeprosjektene var dette svært mye penger. Men man diskuterer det ikke en gang.
Konspirasjonen trer veldgi tydelig frem hvis man analyserer de politiske kontrollerte mediene og skolepolitikken i et femtiårsperspektiv.
Jeg har lenge likt å lese spesielle historiebøker. Og det ser ut for meg som om alle diktaturer og diktatorer har noe til felles med usunne milliardærer. De har noe psykopatisk over seg. Først ønsker de seg penger, og så enda mer penger, og alt man kan kjøpe seg for penger. Når ikke dette tilfredstiller dem lenger, så ønsker de seg makt. Og når de blir hektet på makt blir de besatt av tanken om å kontrollere menneskesinnene. Kulturreolusjonen, sovjetkomunismen, islamisme, nazismen, alle hadde de sterke ellementer av at individene skulle underkaste seg det politiske korrekte tankemønstret. Men altid møter man det samme problemet. Nemlig "religionen", eller livssynet. I tusenvis av år har de prøvd å utrydde dette gjennom massedrap ol. I sovjett var det å utrydde religioner faktisk en vitenskap. Og hvis man greier å skape et "religiøst vakum" inne i hodene på folk, fyldt av enkle forestillinger som forklarer det meste, ja så kan mennesket styres og ledes. Ikke slik vi tror, men til der vi er i dag!
Den kommunistiske ordføreren i Risør kaller norsk politik for "demokratisk maoisme". Vesten, og spesiellt Norge, er inne i en prosess drevet frem av langsiktig påvirkning og manipulasjon. Prosessen går ikke fortere enn at folk ikke legger merke til forandringene, og alt skjer innenfor det folk opplever som rammen av demokrati. Men det er ikke slik lenger. Vi nærmer oss noe som har tydelige paraleller med det Platon beskrev i sin bok "Staten" og andre fryktelige ting.
"Sverige er heldige som ikke har noe Frp" sa Erna Solberg for en tid tilbake. Tenk over dette. Det sier mye mer enn man skulle tro i første omgang. Det sier noe om at demokratiet har blitt en illusjon. Politikerne har hevet seg høyt over folkeviljen.
Dette er noe av NWO i et nøtteskall. Vi kan ikke lenger påvirke politikerne, men de blir selv påvirket av FN og NWO. Reell politisk makt får NWO først når de kan kontrollere verdensøkonomien 100%. Da har vi et verdensdiktatur. Det var dette Adam Waishaupt, NWO's arkitekt, siktet mot.
Dette skrev jeg fort. Håper teksten henger sammen.
Der alle tenker likt tenker ingen mye, og den som ler best ler værst.
- maelling
- MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer) - Location: Asker
New World Order - Hvilken betydning har G20, IMF, UN, WTO?
Du skriver saftige innlegg Rambler, og man ender opp med å reflektere en stund etterpå. Jeg sitter egentlig med mye av de samme tankene, og særlig med at politikerne er hevet over folkeviljen, og kan føye til: Partiene virker ut til å bære en slags "konsensus" rundt en del spørsmål man ikke kan velge seg bort i fra. FRP er den eneste outsideren, og har på sett og vis blitt stemplet som en slags "uvekst" i det politiske landskapet. Jeg tenker på terror og klima som et kroneksempel. I terror-saken har man på en måte brent fast at målet er Al Quaeda (som ble dannet av CIA i sin tid), og man har terrorister. Det å ta terrorister er en umulig ting, og det er som å gå løs på maur i en maurtue nærmest med hammer. Det kommer hele tiden til å dukke opp "terrorister" over alt. Min tanke innerst inne er at dette fremdeles er konstruert på et vis for å oppnå noe. Drar man det skikkelig langt, ble 9/11 staged og man brukte denne muligheten til å oppnå noe. Man kunne rykke inn i Irak etter jakten etter olje (se et program på nrk nett TV ved navn "blod og olje" for å vite mer om det) og bli kvitt en brysom diktator. Videre kan det jo tenkes at noen klin gærne bilderbergere ønsker et overvåkningssamfunn av en eller annen syk grunn, så derfor var the patriot act skrevet på forhånd og klar for å implementers raskt i kaoset som fulgte etter 11. sept.
Klimadebatten får meg til å tenke på det samme, for i kommunikeer og slike ting fra the club of rome, var dette planlagt for lenge siden at menneskeheten skulle gjøre seg selv til fiender som følge av CO2-utslipp, og man visste dette hang sammen med temperatur. Man skaper denne virkelighetsforståelsen for å oppnå noe, og det er å skattebelegge mennesker for å få inn inntekter, og bli kvitt et av USAs største problemer: Tilgangen på olje. Man kan redusere forbruket av olje ved å skape en slags virkelighetsforståelse om at slik er sammenhengen, og så snur man årsakssammenhengen: temperatur driver CO2, til CO2 driver temperatur, og voila, man kan få gjennomført ting. USA har lenge tørstet etter olje, og man har skjønt at man ikke kan sikre nok tilgang, så da kan man snu på det. Dette er mer en vill tanke, men jeg tenker at disse to fenomenene over tjener som begrunnelser for å oppnå noe.
Dette med virkelighet som skapes og som opprettholdes, får meg til å tenke på noe jeg lærte da jeg gikk på medievitenskapen som "framing" i media, som er en slags virkelighetsforståelse som dannes i media når ting dekkes og kommenteres. Det samme driver politikerne med egentlig, så vi har på en måte vår egen lille forståelseshorisont rundt ting.
Det er nok mye uoffisiell kontakt som skjer blant folk i mørke dresser rundt om i verden, og uansett om man kaller det NWO eller hva det måtte være, så er det i allefall en del ting som avklares der på forhånd. En jeg kjenner gjør et poeng ut av at bilderberger-møtene ofte er rett før G20 - møtet, og uansett hvor mye man legger i navnet "bilderberger", konspirasjoner, NWO og slike ting, blir nok mye avklart på forhånd. Hadde jeg vært statsleder, så ville jeg nok helst prøvd å knytte nettverk selv og bruke det handlingsrommet jeg har uten om demokratiske institusjoner og medias søkelys. Dette er betenkelig ut i fra et demokrati-perspektiv, og da ender man med at den politiske eliten hever seg over "folket". Ekstra skummelt blir det når man har sin egen agenda og på en måte gjør disposisjoner på vegne av landet (deltar i konspirasjoner som muligens 11. sept og klimafanatismen), uten mandat fra folket og uten at noen vet hva som skjer. Det er vel det man legger i NWO, og grunnen til at det kalles "konspirasjonsteori" er vel at dette er noe man mistenker blant vanlige folk og prøver å forklare, men de holder dette så skjult at man ikke kan bekrefte eller avkrefte noe som helst. Jfr. forrige post blir man enten "troende" eller ikke troende, og derstår man fast mens ting fremdeles kan holdes bak lukkede dører.
Men, igjen, interessante innlegg du har Rambler. Ekstra interessant er det å diskutere New World Order etter at det er annonsert på CNN som tidligere vist. Spørsmålet er hva NWO innebærer, nå som det ikke lenger er en "konspirasjonsteori", men virkelighet snart.
http://www.prisonplanet.com/world-bank- ... nment.html
"World Bank President Admits Agenda For Global Government. Bilderberg elitist Zoellick calls for IMF, WTO & World Bank to regulate national policy"
http://www.jonesreport.com/image/03_09/09mileage.html
http://www.prisonplanet.com/hannity-mor ... order.html
"In the video here, the former Clintonite Dick Morris, who is now a darling of Fox News, tells Sean Hannity the globalists will put the “American economy under international regulation” and “those people who have been yelling, oh, the UN is going to take over… they’ve been crazy, but now they’re right.”"
“Those conspiracy people,” Sean Hannity interjects, “had suggested that for years… you’re not wrong.”
[youtube]5wH5YqsuZiw[/youtube]
Klimadebatten får meg til å tenke på det samme, for i kommunikeer og slike ting fra the club of rome, var dette planlagt for lenge siden at menneskeheten skulle gjøre seg selv til fiender som følge av CO2-utslipp, og man visste dette hang sammen med temperatur. Man skaper denne virkelighetsforståelsen for å oppnå noe, og det er å skattebelegge mennesker for å få inn inntekter, og bli kvitt et av USAs største problemer: Tilgangen på olje. Man kan redusere forbruket av olje ved å skape en slags virkelighetsforståelse om at slik er sammenhengen, og så snur man årsakssammenhengen: temperatur driver CO2, til CO2 driver temperatur, og voila, man kan få gjennomført ting. USA har lenge tørstet etter olje, og man har skjønt at man ikke kan sikre nok tilgang, så da kan man snu på det. Dette er mer en vill tanke, men jeg tenker at disse to fenomenene over tjener som begrunnelser for å oppnå noe.
Dette med virkelighet som skapes og som opprettholdes, får meg til å tenke på noe jeg lærte da jeg gikk på medievitenskapen som "framing" i media, som er en slags virkelighetsforståelse som dannes i media når ting dekkes og kommenteres. Det samme driver politikerne med egentlig, så vi har på en måte vår egen lille forståelseshorisont rundt ting.
Det er nok mye uoffisiell kontakt som skjer blant folk i mørke dresser rundt om i verden, og uansett om man kaller det NWO eller hva det måtte være, så er det i allefall en del ting som avklares der på forhånd. En jeg kjenner gjør et poeng ut av at bilderberger-møtene ofte er rett før G20 - møtet, og uansett hvor mye man legger i navnet "bilderberger", konspirasjoner, NWO og slike ting, blir nok mye avklart på forhånd. Hadde jeg vært statsleder, så ville jeg nok helst prøvd å knytte nettverk selv og bruke det handlingsrommet jeg har uten om demokratiske institusjoner og medias søkelys. Dette er betenkelig ut i fra et demokrati-perspektiv, og da ender man med at den politiske eliten hever seg over "folket". Ekstra skummelt blir det når man har sin egen agenda og på en måte gjør disposisjoner på vegne av landet (deltar i konspirasjoner som muligens 11. sept og klimafanatismen), uten mandat fra folket og uten at noen vet hva som skjer. Det er vel det man legger i NWO, og grunnen til at det kalles "konspirasjonsteori" er vel at dette er noe man mistenker blant vanlige folk og prøver å forklare, men de holder dette så skjult at man ikke kan bekrefte eller avkrefte noe som helst. Jfr. forrige post blir man enten "troende" eller ikke troende, og derstår man fast mens ting fremdeles kan holdes bak lukkede dører.
Men, igjen, interessante innlegg du har Rambler. Ekstra interessant er det å diskutere New World Order etter at det er annonsert på CNN som tidligere vist. Spørsmålet er hva NWO innebærer, nå som det ikke lenger er en "konspirasjonsteori", men virkelighet snart.
http://www.prisonplanet.com/world-bank- ... nment.html
"World Bank President Admits Agenda For Global Government. Bilderberg elitist Zoellick calls for IMF, WTO & World Bank to regulate national policy"
http://www.jonesreport.com/image/03_09/09mileage.html
http://www.prisonplanet.com/hannity-mor ... order.html
"In the video here, the former Clintonite Dick Morris, who is now a darling of Fox News, tells Sean Hannity the globalists will put the “American economy under international regulation” and “those people who have been yelling, oh, the UN is going to take over… they’ve been crazy, but now they’re right.”"
“Those conspiracy people,” Sean Hannity interjects, “had suggested that for years… you’re not wrong.”
[youtube]5wH5YqsuZiw[/youtube]
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
- maelling
New World Order - Link til Alex Jones' Obama Deception
I forlengelsen av hele tråden fram til nå (og for å øke presisjonen litt mer) , legger jeg til en link til en av Alex Jones mange filmer, nemlig den siste ved navn "Obama Deception":
[youtube]eAaQNACwaLw[/youtube]
(dobbeltklikk på filmen for å åpne den på youtube-sidene og få fullskjerm med HD)
To ting bet jeg meg fast i:
1) Obama har ikke trukket tilbake the patriot act
2) Troppene trekkes ikke ut av irak like fort som han talte om i valgkampen.
3) Hvordan redningspakken ble til og hvor pengene gikk, er ikke særlig betryggende.
Rart media har et gloriebilde av denne mannen.
For alle dere som hittil har lurt på hva denne tråden egentlig dreier seg om, bør dere se filmen her og få svaret. Her kommer det fram hvordan NWO (og i følge disse, hele verden) henger sammen. Se ellers http://www.infowars.com og http://www.prisonplanet.com for mer info.
[youtube]eAaQNACwaLw[/youtube]
(dobbeltklikk på filmen for å åpne den på youtube-sidene og få fullskjerm med HD)
To ting bet jeg meg fast i:
1) Obama har ikke trukket tilbake the patriot act
2) Troppene trekkes ikke ut av irak like fort som han talte om i valgkampen.
3) Hvordan redningspakken ble til og hvor pengene gikk, er ikke særlig betryggende.
Rart media har et gloriebilde av denne mannen.
For alle dere som hittil har lurt på hva denne tråden egentlig dreier seg om, bør dere se filmen her og få svaret. Her kommer det fram hvordan NWO (og i følge disse, hele verden) henger sammen. Se ellers http://www.infowars.com og http://www.prisonplanet.com for mer info.
- maelling
Re: New World Order - granskningsrapport har konstatert Thermite
http://www.bentham.org/open/tocpj/openaccess2.htm
"Active Thermitic Material Discovered in Dust from the 9/11 World Trade Center Catastrophe "
The Open Chemical Physics Journal
Volume 2
ISSN: 1874-4125
Abstract:
We have discovered distinctive red/gray chips in all the samples we have studied of the dust produced by the destruction of the World Trade Center. Examination of four of these samples, collected from separate sites, is reported in this paper. These red/gray chips show marked similarities in all four samples. One sample was collected by a Manhattan resident about ten minutes after the collapse of the second WTC Tower, two the next day, and a fourth about a week later. The properties of these chips were analyzed using optical microscopy, scanning electron microscopy (SEM), X-ray energy dispersive spectroscopy (XEDS), and differential scanning calorimetry (DSC). The red material contains grains approximately 100 nm across which are largely iron oxide, while aluminum is contained in tiny plate-like structures. Separation of components using methyl ethyl ketone demonstrated that elemental aluminum is present. The iron oxide and aluminum are intimately mixed in the red material. When ignited in a DSC device the chips exhibit large but narrow exotherms occurring at approximately 430 °C, far below the normal ignition temperature for conventional thermite. Numerous iron-rich spheres are clearly observed in the residue following the ignition of these peculiar red/gray chips. The red portion of these chips is found to be an unreacted thermitic material and highly energetic.
Litt interessant får en si. Det er altså funnet rester av "thermite" i støvrester fra WTC. Eksplosiver var altså involvert da tårnene falt sammen, og ikke bare fly. Hele rapporten kan lastes ned via linken over.
http://www.time.com/time/magazine/artic ... 04,00.html
Ganske interessant også. 36% av alle amerikanere mener det er ganske sannsynlig eller noe sannsynlig at 9/11 var en "false flag operation". Det er rundt regnet 108 millioner amerikanere.
Under er en interessant dansk film hvor universitetslektorer og andre stiller spørsmål rundt alt, og begrunner hvorfor det er en helt legitim tilstand å være skeptisk til den offisielle historien:
http://www.911truth.no/2008/12/dansk-film-bygning-7/
"Danmark har nu også produceret en film om 9/11, med lektor på Københavns Universitet, Niels Harrit, skuespillerne Flemming Jensen og Jesper Klein, ex-Gasolin-musikeren Franz Beckerlee og mange andre"
"Active Thermitic Material Discovered in Dust from the 9/11 World Trade Center Catastrophe "
The Open Chemical Physics Journal
Volume 2
ISSN: 1874-4125
Abstract:
We have discovered distinctive red/gray chips in all the samples we have studied of the dust produced by the destruction of the World Trade Center. Examination of four of these samples, collected from separate sites, is reported in this paper. These red/gray chips show marked similarities in all four samples. One sample was collected by a Manhattan resident about ten minutes after the collapse of the second WTC Tower, two the next day, and a fourth about a week later. The properties of these chips were analyzed using optical microscopy, scanning electron microscopy (SEM), X-ray energy dispersive spectroscopy (XEDS), and differential scanning calorimetry (DSC). The red material contains grains approximately 100 nm across which are largely iron oxide, while aluminum is contained in tiny plate-like structures. Separation of components using methyl ethyl ketone demonstrated that elemental aluminum is present. The iron oxide and aluminum are intimately mixed in the red material. When ignited in a DSC device the chips exhibit large but narrow exotherms occurring at approximately 430 °C, far below the normal ignition temperature for conventional thermite. Numerous iron-rich spheres are clearly observed in the residue following the ignition of these peculiar red/gray chips. The red portion of these chips is found to be an unreacted thermitic material and highly energetic.
Litt interessant får en si. Det er altså funnet rester av "thermite" i støvrester fra WTC. Eksplosiver var altså involvert da tårnene falt sammen, og ikke bare fly. Hele rapporten kan lastes ned via linken over.
http://www.time.com/time/magazine/artic ... 04,00.html
Ganske interessant også. 36% av alle amerikanere mener det er ganske sannsynlig eller noe sannsynlig at 9/11 var en "false flag operation". Det er rundt regnet 108 millioner amerikanere.
Under er en interessant dansk film hvor universitetslektorer og andre stiller spørsmål rundt alt, og begrunner hvorfor det er en helt legitim tilstand å være skeptisk til den offisielle historien:
http://www.911truth.no/2008/12/dansk-film-bygning-7/
"Danmark har nu også produceret en film om 9/11, med lektor på Københavns Universitet, Niels Harrit, skuespillerne Flemming Jensen og Jesper Klein, ex-Gasolin-musikeren Franz Beckerlee og mange andre"
Last edited by maelling on 13 Apr 2009 14:22, edited 1 time in total.
seeeeerrrriøst hvem bryr seg?
UP kaller meg en dårlig sjåfør og en mann med dårlige holdninger.
- maelling
Det er et godt spørsmål, og la meg stille noen nye spørsmål: Hvem burde bry seg ? Er det uten betydning å vite om bygning 1, 2 og 7 ble revet ned eller om de datt ned etter å ha blitt truffet av 2 fly? Hva med bygning 7 som man ikke har noen god forklaring på hvordan gikk i bakken? Er det ikke viktig å vite sannheten rundt forløpet til krigene i Afghanistan og Irak, og all den menneskelige lidelsen på guantanamo osv ? Hva med terrorlovene i USA og datalagringsdirektivet som snart kommer her i Norge? Er det ikke lurt å prøve å komme til bunns i hva som egentlig skjedde som gjorde at alt dette ble nødvendig?
Kanskje det er en bedre idé å stikke hodet i sanden?
Heh.. Wake up call.. Vi bor i Norge! 911 kommer du aldri til å få svar på så det er ikke vits og spre propaganda som du gjør. Det er mulig du får vite det, si om 50 år når du sitter på gamle hjem i god stolen og ser på 60 minutes. Ja da kan du humre og le for deg selv da..tHaWuLf wrote:Det er et godt spørsmål, og la meg stille noen nye spørsmål: Hvem burde bry seg ? Er det uten betydning å vite om bygning 1, 2 og 7 ble revet ned eller om de datt ned etter å ha blitt truffet av 2 fly? Hva med bygning 7 som man ikke har noen god forklaring på hvordan gikk i bakken? Er det ikke viktig å vite sannheten rundt forløpet til krigene i Afghanistan og Irak, og all den menneskelige lidelsen på guantanamo osv ? Hva med terrorlovene i USA og datalagringsdirektivet som snart kommer her i Norge? Er det ikke lurt å prøve å komme til bunns i hva som egentlig skjedde som gjorde at alt dette ble nødvendig?
Ang. datalagringsdirektivet. Vi har et datatilsyn her i norge! Det kommer til å bli begrenset og dessuten kommer dette kun til og ramme de som har noe og skjule!
Dessuten har jeg sansen for Obama, han fikser opp i det guantanamo greiene. Ps: Det var en grunn til at de som satt der satt der.
- maelling
Takk for flott innlegg Bomber. Det var et innlegg med mat på : ) Du mener vi aldri vil få svar på hva som skjedde 9/11, og jeg leser deg dit hen at du gjerne skulle hva visst hva som faktisk skjedde? Egentlig synes jeg ikke noe av dette er så mye å le av, så når jeg sitter på gamlehjemmet om 50 år kommer jeg nok til å erge meg over hvordan de vestlige demokratier kunne ta en så stygg vending. Jeg ser ikke grunnen til å gå løs på de som prøver å finne ut hva som faktisk har skjedd, og oppfordre dem om å slutte så lenge det finnes en lite troverdig konspirasjonsteori om at Al Quaeda og en rekke kaprere stod bak. Samtidig har vi en offisiell granskningsrapport fra NIST som ikke holder vann, og ikke forklarer noen ting. Til datalagringsdirektivet, som jeg for øvrig har skrevet en masteroppgave om: Den vil IKKE ramme de som har noe å skjule, men vil ramme de som IKKE har noe å skjule. Hvorfor ? Det er fordi at mange av de tingene som datalagringsdirektivet har i seg som at teleselskapene skal registrere hvem vi ringer til og fra, hvem vi skriver sms til og får fra (riktignok ikke innholdet), hvor i landet vi befinner oss m.m, vil være lett å omgå for de som ønsker det. Det rammer 4.8 (snart) nordmenn, men de som er "terrorister" eller hva det måtte være med noen ting mellom ørene, vil ikke ha noe problem med å innrette seg slik at de ikke blir rammet. Det store problemet er egentlig ikke at man skal lagre opplysninger om folk i seg selv, men at teleselskapene skal gjøre det. Vi har allerede sett hvordan personopplysninger i blant annet storbritannia rundt pensjoner har lekket ut, fordi noen tomskaller har vært slepphendte med en dvd. Det er her den store faren ligger. Det er enormt kostbart å sikre opplysninger som skal overvåkes, og at vi skal overlate det til private, er jeg veldig skeptisk til. I teorien høres direktivet fornuftig ut (dersom vi holder oss til mainstream virkelighetsoppfatning rundt 11. sept), men det er praktisk sett uakseptabelt siden det har med vanlige folks personopplysninger og innebærer en overvåkning av vanlige mennesker.Bomber wrote:Heh.. Wake up call.. Vi bor i Norge! 911 kommer du aldri til å få svar på så det er ikke vits og spre propaganda som du gjør. Det er mulig du får vite det, si om 50 år når du sitter på gamle hjem i god stolen og ser på 60 minutes. Ja da kan du humre og le for deg selv da..tHaWuLf wrote:Det er et godt spørsmål, og la meg stille noen nye spørsmål: Hvem burde bry seg ? Er det uten betydning å vite om bygning 1, 2 og 7 ble revet ned eller om de datt ned etter å ha blitt truffet av 2 fly? Hva med bygning 7 som man ikke har noen god forklaring på hvordan gikk i bakken? Er det ikke viktig å vite sannheten rundt forløpet til krigene i Afghanistan og Irak, og all den menneskelige lidelsen på guantanamo osv ? Hva med terrorlovene i USA og datalagringsdirektivet som snart kommer her i Norge? Er det ikke lurt å prøve å komme til bunns i hva som egentlig skjedde som gjorde at alt dette ble nødvendig?
Ang. datalagringsdirektivet. Vi har et datatilsyn her i norge! Det kommer til å bli begrenset og dessuten kommer dette kun til og ramme de som har noe og skjule!
Dessuten har jeg sansen for Obama, han fikser opp i det guantanamo greiene. Ps: Det var en grunn til at de som satt der satt der.
Hva med loven i Sverige som involverer overvåkning av nordmenns surfing på nettet, og som brukes i byttehandel med USA's etteretning? Er det helt greit?
"Jeg har ikke noe å skjule, og derfor er det greit?" Det er en farlig innstilling etter mitt syn.
Vi skal være glad vi har datatilsynet og Georg Apenes, som er en av de få våkne personene her i landet. Ellers har jeg ikke sansen for Obama, all den stund han har brutt sitt valgløfte om å oppheve the patriot act (les gjerne litt om den), og faktisk har undertegnet på å videreføre den. Det andre er at han faktisk trapper opp i Afghanistan ved å satse overveienede på militære midler, fremfor å satse på sivil oppbygning som vi her i Europa/Norden med rette er forkjempere for. Man kan ikke bombe demokrati inn i et land, og det er noe han burde skjønne om han er så oppriktig som han gir seg ut for å være. Det tredje er at han skulle raskt ut av Irak etter et halvår i følge valgkampen, men det er nå utsatt til 20+ måneder før man trekker seg helt ut. Obama er en puddel, og en av de svakeste presidentene vi har hatt på lenge.
Guantanamo blir stengt ja, og det høres flott ut. Det blir interessant å se hva som skjer med disse, og om de flyttes til andre leire vi ikke har hørt om, eller om de får en rettferdig rettergang som de fortjener. I siste fall er det bra, og et skritt i riktig retning. Det er mange uskyldige mennesker som har sittet på Guantanamo (ref. link tidligere), og det er ikke noe man kan leve med om den alternative historien rundt 11. sept er sann.
Men alt det du klager for nå bygger egentlig på at du har rett i teorien din om 911. Noe du aldri får svar på.. På lik linje med Area 51. Men jeg skjønner at du syns det er interesant og diskutere i og med at ingen kan med sikkerhet bevise at du tar feil. Patriot act er vel ikke så gal den.. Det er vel det punktet om at det skal være lett og ta terror mistenkte du kicker på eller? Uansett godt for deg at du har skrevet en masteroppgave..
- maelling
Her er en liten "flyer" fra ACLU som oppsummerer hva patriot act er og har ført til:

Det som er spesielt (foruten hva den faktisk innebærer), er at den ble vedtatt av kongressen 45 dager etter terrorangrepet. Regner man tiden fra selve angrepet, og framover den tiden det tok å finne ut hvem som faktisk stod bak (i følge mainstream historien), og til de 342 sidene ble utformet og vedtatt, må man si det har gått i ekspressfart. Denne loven er sinnsykt svær og omfattende. I ettertid har det kommet fram at den faktisk var ferdigskrevet FØR 11. september, og man må si de har vært forutseende om alt var klart på forhånd. 11. september, uansett hvem som stod bak, var i allefall den perfekte anledning til å gjennomføre den.
En ting er å reagere mot det som står, noe annet er å reagere mot tendensen mot et overvåkningssamfunn og den lave terskelen som er når det kommer til å holde folk uten lov og dom. Siden jeg for tiden studerer juss, så synes jeg det er interessant at man kan anholde folk uten skjellig grunn til mistanke, eller uten nok harde bevis som gir grunnlag for anholdelse og i siste instans domfellelse. Den andre biten er det som går rundt overvåkning, som er et kapittel for seg selv. Jeg har liten sans for at menneskerettighetene og personvernet er truet, og det er det som erger meg som samfunnsborger.
Her er for øvrig hele loven, lang som et vondt år:
http://epic.org/privacy/terrorism/hr3162.html

Det som er spesielt (foruten hva den faktisk innebærer), er at den ble vedtatt av kongressen 45 dager etter terrorangrepet. Regner man tiden fra selve angrepet, og framover den tiden det tok å finne ut hvem som faktisk stod bak (i følge mainstream historien), og til de 342 sidene ble utformet og vedtatt, må man si det har gått i ekspressfart. Denne loven er sinnsykt svær og omfattende. I ettertid har det kommet fram at den faktisk var ferdigskrevet FØR 11. september, og man må si de har vært forutseende om alt var klart på forhånd. 11. september, uansett hvem som stod bak, var i allefall den perfekte anledning til å gjennomføre den.
En ting er å reagere mot det som står, noe annet er å reagere mot tendensen mot et overvåkningssamfunn og den lave terskelen som er når det kommer til å holde folk uten lov og dom. Siden jeg for tiden studerer juss, så synes jeg det er interessant at man kan anholde folk uten skjellig grunn til mistanke, eller uten nok harde bevis som gir grunnlag for anholdelse og i siste instans domfellelse. Den andre biten er det som går rundt overvåkning, som er et kapittel for seg selv. Jeg har liten sans for at menneskerettighetene og personvernet er truet, og det er det som erger meg som samfunnsborger.
Her er for øvrig hele loven, lang som et vondt år:
http://epic.org/privacy/terrorism/hr3162.html
Terror var jo så klart et tema før 911! Men 911 var kanskje den utløsende faktoren.. Der har du svaret på hvorfor den var delvis utarbeidet på forhånd! Jeg kan gi deg et godt tips.. livet er alt for kort for å engasjere seg så mye som du gjør i noe som ikke kan bevises den ene veien eller den andre.
Sånn på med sølvpapir hatten og ned i den avlytningsfrie bly isolerte kjeller med seg.
Sånn på med sølvpapir hatten og ned i den avlytningsfrie bly isolerte kjeller med seg.
- maelling
Takk for tipset i allefall, og kanskje det er en god idé for en statsviter å gjøre. Man bør slutte å bry seg om demokratiets, personvernets og menneskerettighetenes tilbaketog, og stikke hodet i sanden. Du får skrive en mail til Apenes og gi ham det samme rådet. Du får si ifra hva du tenker på gamlehjemmet om 50 år, og du kommer i hug at 3000 mennesker mistet livet 11. september, og langt flere i krigshandlingene etterpå. Egentlig er det som skjedde etter 11. september nesten mer sjokkerende enn det som skjedde på dagen 11. september. Ellers har det vært terroraksjoner før, og 4 false flag operations før 11. sept (jfr. tidligere link) som USA har gjort mot seg selv. Hvorvidt 11. september var en false flag operation eller ei, burde ikke være sjokkerende, siden det i allefall ikke et nytt fenomen. Russland gjorde det i forbindelse med krigen i Tsjetsjenia da de sprengte opp en boligblokk og gav tsjetsjenske separatister skylden, så alle stormakter gjør det (i følge Ingvald Godal). Du får skrive en mail til nevnte pensjonerte høyrepolitiker Ingvald Godal også, og be han om å bruke tiden sin på noe bedre. Kan godt komme med en lang liste over personer som burde finne på noe bedre å gjøre.
Eller enda bedre: Hva med å legge ned datatilsynet?
Last edited by maelling on 13 Apr 2009 17:41, edited 1 time in total.
Man finner altså støv som inneholder "rust", aluminium, silisium og "sot" og antar at dette er rester av Thermite. Thermite har vel ganske liten sprengkraft og sier vel nærmest bare "voff", men det har visst stor lokal varmeutvikling. Mener man at det ble plassert hundrevis eller kanskje tusenvis av slike ladninger i inne i veggene for å smelte av stålbjelkene så burde man vel spørre de tusenvis av menneskene som arbeidet i bygningene om de hadde sett tegn til til at noen gikk rundt og plasserte slike. For mesteparten av lokalene var sikkert veldig godt overvåket. Det var mange viktige ting som skjedde i disse lokalene.
Enten er denne teorien historiens mest utrolige gigantkampanje for å ødelegge republikanerne eller det etablerte institusjonelle USA, eller så er det historiens mest ufattelige massemordaksjon og ultraperværse oponionspåvirkningsstrategi.
Jeg vet ikke hva jeg skal tro.
Personlig mener jeg forresten at Obama er en mer betenkelig president enn Bush. Jeg tror Obama ble "båret frem" av en styrt mediebølge fordi noen anså ham for å være passelig fersk og uerfaren, intellektuellt uselvstendig og ganske lett "å lede". I et nøtteskall kan kanskje abortsynet på flere måter illustrere de største forskjellene på disse presidentene. Bush var etter hva jeg forstår konsekvent abortmotstander. Obama derimot er tilhenger av abort, og til og med "delevis abort". DVS, når hodet på ungen kommer ut av mora så stikker de den som når man avliver en gris, og så fullføres fødselen av det døde barnet. Og for sikkerhets skyld, i slike tilfeller hvor fødselen går svært fort, er han tilhenger av å avlive det levende barnet etter fødselen hvis noen ønsker det. Obama vil visst nekte leger å reservere seg mot slik avlivning etter hva jeg har hørt. Han er med andre ord litt værre en Hitler. Under han var deltagelser i likvideringer frivillig.
Og når det gjelder Hitler. Det er noe som stadig får det til å gå kaldt ned over ryggen på meg. Det er når folk stadig sier de begynner og grine på obamatilstelninger. Slik ekstase fremkalte Hitler også uten at noen helt kan forklare hvorfor.
Slikt skremmer meg.
Jeg tror Hitler var en selvutnevnt "NWO-konge".
Om overvåkning av nettet:
Jeg er nesten 100% sikker på at den er nærmest total. Ved å logge nettaktiviteten til brukerne kan man bygge opp svært nøyaktige personlighetsprofiler gjennom å sammenligne vanene med store mengder statistisk bakgrunnsmateriale. Denne informasjonen kan selges til banker, forsikringsselskaper, arbeidsgivere, stater osv. Den kan feks. med svært stor statistisk sannsynlighet fortelle om hvor stor sjanse det er for at vi skal stjele, lyve, skofte, ikke betale regninger, være utro, bli et sosialt problem på arbeidsplassen osv osv osv. Orwels storebrorserdeg-samfunn er nærmest for intet og regne.
Politiet bruker lignende metoder. Jeg har lest utrolige historier om hvordan eksperter på slikt har analysert og beskrevet ukjente forbrytere helt nøyaktig ut fra tilsynelatende totalt urellevante detaljer.
Enten er denne teorien historiens mest utrolige gigantkampanje for å ødelegge republikanerne eller det etablerte institusjonelle USA, eller så er det historiens mest ufattelige massemordaksjon og ultraperværse oponionspåvirkningsstrategi.
Jeg vet ikke hva jeg skal tro.
Personlig mener jeg forresten at Obama er en mer betenkelig president enn Bush. Jeg tror Obama ble "båret frem" av en styrt mediebølge fordi noen anså ham for å være passelig fersk og uerfaren, intellektuellt uselvstendig og ganske lett "å lede". I et nøtteskall kan kanskje abortsynet på flere måter illustrere de største forskjellene på disse presidentene. Bush var etter hva jeg forstår konsekvent abortmotstander. Obama derimot er tilhenger av abort, og til og med "delevis abort". DVS, når hodet på ungen kommer ut av mora så stikker de den som når man avliver en gris, og så fullføres fødselen av det døde barnet. Og for sikkerhets skyld, i slike tilfeller hvor fødselen går svært fort, er han tilhenger av å avlive det levende barnet etter fødselen hvis noen ønsker det. Obama vil visst nekte leger å reservere seg mot slik avlivning etter hva jeg har hørt. Han er med andre ord litt værre en Hitler. Under han var deltagelser i likvideringer frivillig.
Og når det gjelder Hitler. Det er noe som stadig får det til å gå kaldt ned over ryggen på meg. Det er når folk stadig sier de begynner og grine på obamatilstelninger. Slik ekstase fremkalte Hitler også uten at noen helt kan forklare hvorfor.
Slikt skremmer meg.
Jeg tror Hitler var en selvutnevnt "NWO-konge".
Om overvåkning av nettet:
Jeg er nesten 100% sikker på at den er nærmest total. Ved å logge nettaktiviteten til brukerne kan man bygge opp svært nøyaktige personlighetsprofiler gjennom å sammenligne vanene med store mengder statistisk bakgrunnsmateriale. Denne informasjonen kan selges til banker, forsikringsselskaper, arbeidsgivere, stater osv. Den kan feks. med svært stor statistisk sannsynlighet fortelle om hvor stor sjanse det er for at vi skal stjele, lyve, skofte, ikke betale regninger, være utro, bli et sosialt problem på arbeidsplassen osv osv osv. Orwels storebrorserdeg-samfunn er nærmest for intet og regne.
Politiet bruker lignende metoder. Jeg har lest utrolige historier om hvordan eksperter på slikt har analysert og beskrevet ukjente forbrytere helt nøyaktig ut fra tilsynelatende totalt urellevante detaljer.
Der alle tenker likt tenker ingen mye, og den som ler best ler værst.
Slapp av du behøver ikke hisse deg opp statsviter. Jeg har da aldri snakket om å legge ned datatilsynet.tHaWuLf wrote:Takk for tipset i allefall, og kanskje det er en god idé for en statsviter å gjøre. Man bør slutte å bry seg om demokratiet og menneskerettighetenes tilbaketog, og stikke hodet i sanden. Du får skrive en mail til Apenes og gi ham det samme rådet. Du får si ifra hva du tenker på gamlehjemmet om 50 år, og du kommer i hug at 3000 mennesker mistet livet 11. september, og langt flere i krigshandlingene etterpå. Egentlig er det som skjedde etter 11. september nesten mer sjokkerende enn det som skjedde på dagen 11. september. Ellers har det vært terroraksjoner før, og 4 false flag operations før 11. sept (jfr. tidligere link) som USA har gjort mot seg selv. Hvorvidt 11. september var en false flag operation eller ei, burde ikke være sjokkerende, siden det i allefall ikke et nytt fenomen. Russland gjorde det i forbindelse med krigen i Tsjetsjenia da de sprengte opp en boligblokk og gav tsjetsjenske separatister skylden, så alle stormakter gjør det (i følge Ingvald Godal). Du får skrive en mail til nevnte pensjonerte høyrepolitiker Ingvald Godal også, og be han om å bruke tiden sin på noe bedre.
Men alt du har er teorier som er grublet ut og som er vanskelig og motbevise. Folk har jo tenkt ut konspirasjons teorier i hundre år så klart har du mye å bygge på!
Ta deg en bolle og les denne boka "Counterknowledge: How We Surrendered to Conspiracy Theories, Quack Medicine, Bogus Science and Fake History (Paperback)" Ikke at jeg har lest den, men fengende tittel
- maelling
Si meg en ting. Ville det ikke være en bedre idé å holde seg til sak og ikke person? Hva oppnår du ved å råde meg til å spise boller og ta meg en tur ned i kjellern? Hva med å holde seg unna tråden om du ikke liker innholdet? Hva med å besøke ae911truth.org og rive alt i filler? Kan du ikke forklare meg hvorfor jeg har liten grunn til å bekymre meg over tingenes tilstand? Vet du noe jeg ikke vet? Er menneskerettighetene og demokratiet i sin beste alder? Opplys meg!Bomber wrote:Slapp av du behøver ikke hisse deg opp statsviter. Jeg har da aldri snakket om å legge ned datatilsynet.tHaWuLf wrote:Takk for tipset i allefall, og kanskje det er en god idé for en statsviter å gjøre. Man bør slutte å bry seg om demokratiet og menneskerettighetenes tilbaketog, og stikke hodet i sanden. Du får skrive en mail til Apenes og gi ham det samme rådet. Du får si ifra hva du tenker på gamlehjemmet om 50 år, og du kommer i hug at 3000 mennesker mistet livet 11. september, og langt flere i krigshandlingene etterpå. Egentlig er det som skjedde etter 11. september nesten mer sjokkerende enn det som skjedde på dagen 11. september. Ellers har det vært terroraksjoner før, og 4 false flag operations før 11. sept (jfr. tidligere link) som USA har gjort mot seg selv. Hvorvidt 11. september var en false flag operation eller ei, burde ikke være sjokkerende, siden det i allefall ikke et nytt fenomen. Russland gjorde det i forbindelse med krigen i Tsjetsjenia da de sprengte opp en boligblokk og gav tsjetsjenske separatister skylden, så alle stormakter gjør det (i følge Ingvald Godal). Du får skrive en mail til nevnte pensjonerte høyrepolitiker Ingvald Godal også, og be han om å bruke tiden sin på noe bedre.
Men alt du har er teorier som er grublet ut og som er vanskelig og motbevise. Folk har jo tenkt ut konspirasjons teorier i hundre år så klart har du mye å bygge på!
Ta deg en bolle og les denne boka "Counterknowledge: How We Surrendered to Conspiracy Theories, Quack Medicine, Bogus Science and Fake History (Paperback)" Ikke at jeg har lest den, men fengende tittel
Til sist: forklar meg hvordan bygning 7 greide å dette ned på egenhånd. Kommer du med en god forklaring på hvordan en brann i 12'te etasje på en 45 etasjes stor bygning på størrelse med en liten fotballbane, og med en fotballbanes avstand fra WTC 1 og 2, og med flere timers mellomrom etter angrepet (8 tror jeg) greide å dette ned av seg selv, skal jeg legge ned denne tråden. Hvorfor datt bygning 7 ned ned i fritt falls hastighet og ikke langt treigere? Den må da forsere en haug med masse på sin tur ned, og samme med de andre bygningene? Hvorfor falt alle 3 bygningene ned tyngste motstands vei? Er det veldig sannsynlig at 3 bygninger detter ned på samme måte som følge av brann (når stålbygninger før har brent lenge og vel uten å dette ned), der bare 2 av dem ble truffet av et fly?
Nå har du sjansen til å opplyse alle som lurer, deriblant 108 millioner amerikanere.