Jeanette sin blogg - prøvekjøring hos Smia MC s. 263 :)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Re: Jeanette sin blogg - sesongstart på årsdagen for velt s. 219

Post by Jeanette »

Juliet wrote:Jeg kom til å tenke på at neste gang du er på en sånn tur så kan du gjerne svippe oppom meg! Du kan få en veiforklaring som gir en veldig fin mc-vei omtrent fra grava og hit. Eller fra Lillestrøm og hit. ;-)

Og, når du flytter/om du flytter utenlands, kanskje det er veldig praktisk å ta sykkelen med? Jeg vet ikke hvordan hverdager du får, men det er ikke utenkelig at du får tid til å cruise litt og se mer av landet, og kan ha bruk for kjøretøy ellers også innimellom? Bare en tanke :-k
Tar gjerne en tur innom deg om det passer! Funderte faktisk på å slå på tråden til deg, men så gikk tida litt fort. Kan du ikke sende meg beskrivelsen på pm eller noe? =)

Ja, jeg har tenkt den tanken jeg også. Tror jeg rett og slett må forhøre meg litt når jeg vet hvor jeg kommer inn, for det er klart at jeg har lyst til å ta med sykkelen dersom det er mulig!
Banditbiker wrote:Gratulerer med ny sesongstart Jeanette ;-)
Tok ut sykkelen sist søndag, og har hatt noen turer allerede. Jomfruturen på søndag var i følge med med Juliet og moderen samt en kompis.
Deilig å være i gang igjen. \:D/
Takk, takk BB! Hørte om turen deres fra Juliet - dere var ikke de eneste som hadde vårslepp den dagen ;) Det er godt å være i gang igjen, og så håper jeg vi sees snart!
Jeanette
Administrator

Re: Jeanette sin blogg - koser seg på to hjul :D

Post by Jeanette »

Hepp hepp! Så er påska snart over, og som jeg håpet har jeg fått kjørt en del mil den siste uka. Noe (drøye 20 mil) har bare vært ren transport til/fra Horten, men på lørdag fikk jeg kjørt 3,5 timer i deilig vårvær. Jeg kom meg avgårde fra Horten i 1130-tiden, og kjørte først E18 nordover til Grelland der jeg tok av til Hof/Kongsberg. Jeg fulgte rv 40 til Hvittingfoss, og derfra fulgte jeg rv 32. Etter et par kilometer eller så tok jeg av til høyre mot Skrim, og fulgte denne veien forbi Passebekk frem til jeg traff på rv 40 igjen. Denne veien nedenfor Skrimfjella er unummerert, og består av en del 50-soner blant bebyggelse, og ellers vanlige landeveisstrekker. Veien var ganske full av både telehiv og grus, så det var egentlig mer pes enn kos å kjøre der, men en grei avstikker.

Image
Ved Hvål.

Image

Image

Vel ute på rv 40 igjen var det godt å "strekke på hjula". Jeg fulgte 40 til Kongsberg, og fortsatte deretter videre nordover på samme vei. Da avkjøringa til Bolkesjø og Rjukan dukket opp tok jeg av, og fulgte rv 37 gjennom Jondalen med retning vestover. Jeg kjørte denne veien i høst en gang også, men husket ikke hvor fin den var. Med andre ord - jeg koste meg! :D Fin asfalt, gode svinger og en herlig kjøretur! Like etter Bolkesjø tok jeg av mot Notodden. Denne veien, Follsjøvegen, hadde jeg ikke kjørt før, men den skal absolutt kjøres igjen - fin og svingete, og flott natur langs Bolkesjø og Follsjå.

Image
Ved Mjaugetjørn på vei mot Bolkesjø.

Image

Image
Nydelig utsikt mot Bolkesjø, Follsjå og videre vestover mot snødekte fjell.

Image

Fra Notodden ble det E134 til Skollenborg, der jeg atter en gang tok av til rv 40. Rv 40 ledet meg til Hvittingfoss, og deretter ble det samme vei tilbake til Horten - rv 32 til E18, og deretter E18 strake veien sørover igjen. Vel tilbake hadde det blitt snaue 22 mil på veien - herlig 8) (Nts: Km-stand: 24 454)

Image
Lørdagens rute. Litt lite og utydelig bilde, men..

Ellers har påsken blitt brukt til å se litt mer på Europa-turen og hva som kreves til den, forøvrig har jeg slappet av og kost meg. Jeg er ikke helt motivert for jobb igjen i morgen, men det går seg vel til det også ;)
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

kjenner meg igjen i det du skrev med stiv og tung i kroppen... når jeg kjørte herfra og ut på den første turen måtte jeg igjennom noen rundkjøringer.. merket at teknikken satt ikke helt i fingerspissene.. men etter noen km begynnte det å komme og jeg fikk følelse med sykkelen og det begynnte å gli litt lettere....
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Fzsline
MC: BMW K1200GT
MV Agusta Brutale 989 R

Post by Fzsline »

Hvordan går det med sommerturen?
Tiden går fort fremover nå vettu.
Vet ikke om du har fått med deg blogg linken, men jeg skal prøve å få lagt inn bilder å skrevet litt underveis.
Begynner å kjenne at det nærmer seg nå ;-)
Adios......drar på lørdag *ler*. :smt039

http://et-touring.blogspot.com/
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Hei Fzsline!

Joda, det går vel ;) Vi har faktisk ikke fått sett så veldig mye mer på det ennå. Har funnet ut av hvilke kart vi skal ha da, så jeg skal få kjøpt de en dag denne uka. Da blir det jo litt lettere å konkretisere ruta vår. Det er første steg i planlegginga, og så tar vi det derfra ettersom hovedpunktene ble lagt da vi var hos deg.

Har vært innom reisebloggen din jeg vettu! Alt klart til tur?
moto
MC: NÅ KTM SMR 450
X -Gsxr 1000 2007
X -Gsxr 1000 2005
X -Gsxr 600 1998

Post by moto »

hallo. blir det grava tur på deg i dag? vuderer å ta en tur men serfor meg at det full teknisk kontroll og det som værre er for å sleppe inn der i dag :-k
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Hei moto! Jeg så ikke dette innlegget ditt før jeg logget av nett på jobb, men ja, jeg har vært på Grava i dag. Til neste gang får du heller sende meg en sms, da får du svar ;)
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Da var årets første tur til Grava unnagjort, og det var godt å være tilbake :) Temperaturen steg til behagelige 17 grader før jeg dro hjemmefra mot Ryen, og det har vært en deilig kveld med godt oppmøte på Grava. Vi var 8 som møtte på Ryen; Ulvinnen, BB, asker-anders, gbruaset, Valfar, Inger Jo, Attila og jeg, og underveis til Grava fikk vi følge av KimO som tok oss igjen. Vel fremme på Grava kom også Night Rider, og vi traff på SoloTwin og FemIce med mann. Like før avreise kom Boxer Wolf, og til sist ble jeg stående og prate litt med ThaWulf. Hyggelig å se dere alle igjen :D

Et lite utvalg bilder av de som ble best følger:

Image

Image

Image
Et lite oversiktsbilde på Grava.

Image
KimO og Valfar.

Image
Attila i godt humør som alltid =)

Må også vise et bilde av dagens innkjøp; nå er alt klart til planlegging av Europa-tur:

Image

Gleder meg \:D/ :D
Fzsline
MC: BMW K1200GT
MV Agusta Brutale 989 R

Post by Fzsline »

*ler*....gått amok i kartbutikken?? :smt043
Det holder nok lenge det utvalget der.

Jeg nærmer meg klar nå, var på Hamar og tok service på Beemer'n idag.
Så er det bare pakking igjen.........blir 28 liter på hver....omtrent en plastpose.
Hallo...en plastpose klær på en måned.....det ække lett.
Men visakortet er med så det får gå.
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Fzsline wrote:*ler*....gått amok i kartbutikken?? :smt043
Bare nesten :smt081
Skal hvert fall bruke de til planlegging, og så får vi se om vi ikke reduserer med ett eller to når vi reiser - avhengig av hvilke som passer best med ruta vår. Wiiii, gleder meg jeg!!
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Det har blitt noen mil denne helga også - ca 51 for å være nøyaktig. I går tok Freddie og jeg turen opp til Gjøvik for først å besøke Rune_ZX9R og deretter onkelen og tanta mi. Vi hadde noen hyggelige timer i Gjøvik; Bjørnar (bjor9r) kom også innom Rune, og vi så bl.a. på videoen fra Europaturen deres i fjor :) Godværet som var meldt slo derimot ikke helt til, så det ble en ganske kald tur både til og fra Gjøvik på E6 og rv 33. Sistnevnte kjørte jeg for første gang, og første del av strekningen vi kjørte er anbefalt vei på Cappelens mc-kart (Minnesund-Skreia). Deilig med litt avveksling fra kjedelig motorvei!

I dag ble det også litt kjøring, men ikke mer spennende enn veien hjem fra Horten til Langhus. Til avveksling ble det rv 23 og Oslofjordtunnelen i stedet for E18, men veien kan vel ikke akkurat skrytes av uansett. Det som derimot var bedre var været - herlig :D På hjemveien rundet kilometerstanden 25 000, så her går det unna ;)
KiM
MC: Honda CBR 600F 99mod

Post by KiM »

Jeg rundet 50 000 km i går :D
ingen KiM, ingen kos
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

eneRmiK wrote:Jeg rundet 50 000 km i går :D
Og så er sykkelen din 10 år - de 25' jeg har kjørt er på snaue 2 år ;)
Uansett moro med runde tall :D
KiM
MC: Honda CBR 600F 99mod

Post by KiM »

Jeanette wrote:
eneRmiK wrote:Jeg rundet 50 000 km i går :D
Og så er sykkelen din 10 år - de 25' jeg har kjørt er på snaue 2 år ;)
Uansett moro med runde tall :D
Til mitt forsvar har jeg bare hatt sykkelen siden september :D
ingen KiM, ingen kos
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Ok, da skal jeg la deg få en sjanse ;) 8)
Post Reply