Gelè-batteriene er vedlikeholdsfrie. Disse skal ikke etterfylles noe som helst på, men det kan hende du blir nødt å full-lade det.
Kjøp deg en vedlikeholds lader, så gjør den jobben! Dette er gull verdt!
Glemte batteriet på lading...
Re: Glemte batteriet på lading...
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
YouTube
MyRoute-app
Det skal toppes, ja, men står du der langs veien, kan du sette det i og kjøre.
Jeg satt gel-batteriet til lading før montering og det var ferdig på en halvtime.
Jeg satt gel-batteriet til lading før montering og det var ferdig på en halvtime.

Når stempelene er på 500 cc og kompen er så høy som den gjerne er på en italiensk r-sykkel, så blir det mye jobb for starteren. For at starteren skal jobbe lettest mulig bør batteriet være i topp stand. Det er meget mulig at batteriene til Biltema er gode, men når du først har kjøpt deg en skikkelig sykkel kan du vel kjøpe et skikkelig batteri også?LordShaft wrote:Jeg ser dere skryter slik av biltema batteriet!?![]()
Vet dere at det er bra? Jeg er skeptisk til akkurat batteriene derfra, i å med at "alle" advarer mot å kjøpe det til ducati, aprilla, mv agusta osv
-
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Tja, hva er hensikten med et batteri? Det skal levere en gitt mengde effekt. Det er neppe forskjell på et gitt antall ampertimer på et batteri fra biltema kontra et batteri fra en annen leverandør. Jeg er sikker på at 220volten som Lyse energi leverer er klin lik den 220 volten som Hafslund leverer, samma lukt, samma farge. Pris kan dog være forskjellig.
- PerTore
- MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant - Location: Vestfossen, Øvre Eiker
Banditbiker wrote:Tja, hva er hensikten med et batteri? Det skal levere en gitt mengde effekt. Det er neppe forskjell på et gitt antall ampertimer på et batteri fra biltema kontra et batteri fra en annen leverandør. Jeg er sikker på at 220volten som Lyse energi leverer er klin lik den 220 volten som Hafslund leverer, samma lukt, samma farge. Pris kan dog være forskjellig.
Ampertimer er i utgangspunktet ikke interessant for en twin/høykomp. sykkel. Det er startstrømmen du er ute etter. Dvs. hvor mange amp. du maks kan trekke ut av batteriet v/start. Det er her gel-batteriene er overlegne.
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!
Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
Livet det er Kawa-grønt!
-
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Jeg er klar over det. Poenget mitt var at gitt at 2 batteri fra ulike levarandører har de samme spesifikasjoner, så er det ikke nødvendigvis noe stort poeng å velge det dyreste.PerTore wrote:Banditbiker wrote:Tja, hva er hensikten med et batteri? Det skal levere en gitt mengde effekt. Det er neppe forskjell på et gitt antall ampertimer på et batteri fra biltema kontra et batteri fra en annen leverandør. Jeg er sikker på at 220volten som Lyse energi leverer er klin lik den 220 volten som Hafslund leverer, samma lukt, samma farge. Pris kan dog være forskjellig.
Ampertimer er i utgangspunktet ikke interessant for en twin/høykomp. sykkel. Det er startstrømmen du er ute etter. Dvs. hvor mange amp. du maks kan trekke ut av batteriet v/start. Det er her gel-batteriene er overlegne.
- PerTore
- MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant - Location: Vestfossen, Øvre Eiker
Enig. Men det er mange som overser startstrøm og kun gtenker på Ah (ampertimer) når de handler batteri. Rimelige batterier har ofte en mye lavere (opptil halvparten) startstrøm enn dyrere batterier av et kjent merke. Prater nå generelt om startbatterier, ikke spesifikt MC.
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!
Livet det er Kawa-grønt!
Har kjøpt biltema batterier i mange år nå som har vært montert i alt fra Goldwing til KTM 640'en.
640'en er virkelig hard mot batterier, det originale yuasa batteriet ( dyrt , kjent merke ) varte 6 måneder så var det dødt!
Varme( batteriet er montert rett over eksos røret) Vibrasjoner (KTM rister litt...).. Biltemas gel batteri er på sitt tredje år nå, så jeg kan trygt anbefale det.
Kjøp en Ctek lader (zafir 90 )fra clahs ohlson ca 500 kroner og batteriet kan stå tilkoblet hele vinteren og starter uten drama når våren kommer
Vespaen og konas honda scooter har og biltema batteri
640'en er virkelig hard mot batterier, det originale yuasa batteriet ( dyrt , kjent merke ) varte 6 måneder så var det dødt!
Varme( batteriet er montert rett over eksos røret) Vibrasjoner (KTM rister litt...).. Biltemas gel batteri er på sitt tredje år nå, så jeg kan trygt anbefale det.
Kjøp en Ctek lader (zafir 90 )fra clahs ohlson ca 500 kroner og batteriet kan stå tilkoblet hele vinteren og starter uten drama når våren kommer
Vespaen og konas honda scooter har og biltema batteri

Vespa PX200E "Lusso"
'99 HD FLHRCI "Beistet"
'05 KTM 640 ADV "Fatman"