Hei.
Nå setter jeg punktum på den evige diskusjonen om hva som skal til for å få en mellomklasse mc registrert som en tung mc. Har vært på biltilsynet i dag og fått bekreftet hva som må til.
Først må du ha sykkelen inn til merkeverksted eller godkjent mc verksted for å fjerne plomberingen. De skal dokumentere at din mc er full effekt.
Ta med kvittering og dokumentasjon for det verksedet har gjort og lever det inn på biltilsynet. De trykker inn det som skal trykkes inn på pc'n og vips får du et nytt vognkort i posten.'
Hvis sykkelen ikke har vært registrert som tung mc før må du betale en avgift for økning av hestekrefter. Den vareier av hva slags sykkel du har og hvor mange hk det er i økning.
Fra mellomklasse til tung motorsykkel
Fra mellomklasse til tung motorsykkel
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
Re: Fra mellomklasse til tung motorsykkel
sett denne sticky ! er mer en nok tråder om dette..
får editere litt det du skriver også.. hvis sykkelen har vært registrert i norge i over 10 år , så er det ingen avgift.. da har man 100% bruksfradrag..
får editere litt det du skriver også.. hvis sykkelen har vært registrert i norge i over 10 år , så er det ingen avgift.. da har man 100% bruksfradrag..
"You shouldnt be hiding from the cops at a doughnutstore"
Re: Fra mellomklasse til tung motorsykkel
HK avgiften varierer ikke på hva slags sykkel du har.. det er satt pris pr HK, men det finnes bruksfradrag på dette.. jo lenger sykkelen har vært i Norge, jo mindre pr HK. det samme gjelder bil...
må du betale noe for nytt vognkort? eller er dette gratis?
må du betale noe for nytt vognkort? eller er dette gratis?
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
Re: Fra mellomklasse til tung motorsykkel
GratisRH racing wrote:må du betale noe for nytt vognkort? eller er dette gratis?
ingen KiM, ingen kos
Re: Fra mellomklasse til tung motorsykkel
Ok jeg som misforsto litt...RH racing wrote:HK avgiften varierer ikke på hva slags sykkel du har.. det er satt pris pr HK, men det finnes bruksfradrag på dette.. jo lenger sykkelen har vært i Norge, jo mindre pr HK. det samme gjelder bil...
må du betale noe for nytt vognkort? eller er dette gratis?
glemte faktisk å spørre om dette men når jeg tok ut skiltene mine for i år fikk jeg tilsendt nytt vognkort (begge deler) gratis.
Men når jeg omregistrerte den fra tung til mellomklasse måtte jeg betale 480,- for nytt. Men det var for 2 år siden så det er mulig at det har blitt gratis.
Skal få omregistrert min i morgen så jeg finner vel ut det da.
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
- moto
- Posts: 475
- Joined: 05 Jan 2007 19:13
- MC: NÅ KTM SMR 450
X -Gsxr 1000 2007
X -Gsxr 1000 2005
X -Gsxr 600 1998 - Location: Nittedal
Re: Fra mellomklasse til tung motorsykkel
mener å ha hørt et sted at på nyere sykkler med "ledning plompe" så måtte man kjøpe ny jerne til sykkelen eller no sånnt? noen som vet noe mer om dette ?
Re: Fra mellomklasse til tung motorsykkel
når man skal få registrert inn endreinger i vognkortet må man betale en avgift på 430 kr 

Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
Re: Fra mellomklasse til tung motorsykkel
Dette bør bli sticky, ja! Og folk må gjerne legge til priser på hele prosessen, helst pris per "ting". F.eks verksted, nytt vognkort og evt avgifter for seg selv, så kan folk bruke denne avgiftskalkulatoren til å finne avgiftene til sin egen sykkel og legge til de andre punktene, og vips har man en ca-pris for hele prosessen.