Ny skinndress - forhandlere?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
sfinxern

Ny skinndress - forhandlere?

Post by sfinxern »

Hei!

Må ha ny skinndress for den kommende sesongen da jeg har "gitt bort" den jeg hadde.
Kjøpte ny sykkel i fjor, en sort zx6r.
Derfor har jeg litt lyst på en dress med farge, sort dress og sort sykkel blir litt i meste laget synes jeg.
Liker veldig godt sort og hvitt (ja det må rengjøres ofte, men det er ok for meg:)).
Synes det gjør en fin touch til en sort sykkel.

Har sett litt på både 2-delt og heldresser. Muligens jeg går for en heldress denne gangen, selv om det er kjekt med 2-delt og.

Disse er noen av de jeg har sett på:

Arlen Ness T-Cup 5908 - God pris på en fin dress. Må si jeg liker den golden touch på hvit og sorte dresser. Dere skjønner jeg har en plan med sykkelen min. Altså tenker litt på hendler i gullfarge og eventuelt felger i gull etter hvert. Litt fint på sort sykkel.

Arlen Ness Multiplex 5912

Arlen Ness Lizzard 4292

Arlen Ness 4290 Mugello - Denne likte jeg også veldig godt. Fin og solid dress ser det ut som.

Berik Motard LS2 5872 - Er veldig svak for Berik dresser, har siklet lenge på de.

Berik Seca Evo LS1 7880 Suit - ser ut som en veldig fin dress dette.

Berik Blade LS1 5831 - liker også denne veldig godt.

Alpinestars SP-1 Suit - denne er også stilig, kanskje litt for hvit, men tror den har fått gode omtaler. Kan også få denne som både heldress og 2-delt.

Dette er hvertfall noen av alternativene jeg har vurdert. Litt usikker på hvor bra og "mindre" bra de forskjellige dressen er. Ikke så veldig mange som har så mange erfaringer med de. Eneste jeg tenker er at kanskje lurt å gå for en ny og oppgradert modell av disse merkene, med tanke på sikkerhetsløsninger, komfort etc.

Uansett så er jeg veldig usikker, er litt sent ute med å finne meg dress og, skulle egentlig hatt en til "Mjøsa rundt" 1. Mai :). Men ikke noe stress egentlig.

Det jeg er ute etter er å finne en forhandler som har en god variasjon av skinndresser på lager hvor da jeg kan prøve forskjellige.
Mange i området mitt lagerfører ikke skinndresser og må bestille først. Da blir det litt tungvint og langtekelig synes jeg da..

Vet dere om noen forhandlere i Oslo kanskje som har bra med utvalg på lager, av nyere dresser og forskjellige merker, f.eks Berik, Arlen Ness og Alpinestars?
Kommer til å ta en dag å prøve noen av disse dressene for å sjekke størrelser osv. Kanskje ender jeg opp med en helt annen dress og for det jeg vet, men dere skjønner smaken min med tanke på de dressene jeg har referert til over her:).

Takker for alle innspill.

Mvh
Erik
sfinxern

Re: Ny skinndress - forhandlere?

Post by sfinxern »

Eller er det best å kjøpe dressen i norge? Tenker eventuelt på hvis det skulle skje noe med dressen? Må vel da sendes tilbake igjen til Tyskland da. Tar sikkert evigheter?

Vet dere om noen forhandlere i Oslo som selger Arlen Ness skinndresser og som har på lager?
Og hva er å foretrekke av disse dressene? Alle like gode?

Ser at mange av Alpinestars sine nye dresser er veldig perforerte, mao så er sikkert ikke det noe for kalde Norge...?

Hvis dere vet om noen nettsteder hvor jeg kan lese om tester av diverse skinndresser, så sier jeg takk til det :D
----------
2008 Kawasaki ZX6R Sort

Sfinxern c",)
----------
xadox
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)

Post by xadox »

Hva kan skje med en skinndress? Synes det er verdt å kjøpe på nettet om man sparer "nok"... en dress til 10 000 i norge får du som regel for 6 500 - 7 000,- og det er nok for meg for å kjøpe på nett! :)

Men en mobiltelefon kjøper jeg bare i Norge pga garanti fordi de ryker ofte. :)
1.3.1.2
gbruaset

Post by gbruaset »

Prøv ridersdiscount.com

Jeg kjøpte hos de, og er veldig fornøyd med servicen der.

Britiske m & p direct , Europas største mc utstyr nettbutikk, har rikt utvalg.
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
Nas
MC: CBR 125

Post by Nas »

Visst du bor en plass på øst landet, kan det være en idé å dra til Sverige.
De har en ganske stor butikk nærme grensa med et godt utvalg av diverse skinndresser div. :roll:
sfinxern

Post by sfinxern »

Jeg reiser nok til diverse butikker i Oslo til helgen for å prøve og se på litt diverse.
Har hatt Spidi dress før og den var veldig fin den.

Men er langt fra sikker om jeg velger 2-delt eller heldress. De fleste anbefaler 2-delt hvis du ikke skal kjøre på bane. Vet ikke hvorfor?
Sikkert pga at det er mer praktisk.

Akkurat nå så dveler jeg litt ved Spidi RR Wind Pro heldress. Den virket veldig bra.
Men er litt usikker på om denne dressen og er perforert. Og hvordan dette fungerer på skinndresser.
På min Spidi tekstiljakke så blåser det rett gjennom hele jakken. Perforert over alt. Fint når det er varmt om sommeren, men dårlig i litt duskregn og litt kaldere lufttemperatur.

Snakket med forhandler i Oslo over tlf og de mente hvertfall at jeg kom til å fryse på turer med Alpinestars SP-1. Den er veldig perforert da.

Men er det noen som vet om noen nettsteder/magasin som har testet Berik, Arlen Ness og Spidi dresser?
Eller er kvaliteten så og si den samme?
----------
2008 Kawasaki ZX6R Sort

Sfinxern c",)
----------
KiM
MC: Honda CBR 600F 99mod

Post by KiM »

Personlig kunne jeg ikke tenke meg å ha heldress ettersom det virker veldig upraktisk. Så jeg kommer nok til å kjøre rundt i 2-delt dress.
ingen KiM, ingen kos
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Jeg vet at Bike hadde stor test av Skinndresser i fjor. Husker desverre ikke hvilket nummer.
Men der kom de dyreste dressene mere uheldig ut.

Var Lindstrands sin modell til 6990,- som kom best ut.
xadox wrote:Hva kan skje med en skinndress?
Det er mye som kan skje med en skinndress. Er det todelt, kan glidelåsen være dårlig og ryke. Innerlommene kan være dårlig sydd og trenger litt ekstra nål og tråd. Sømmene i skritt, armhuler osv kan ryke.... Det finnes desverre mandagsprodukter hos skinnlevrandørene også ;-)

Jeg kjører en 2-delt Spyke Cyber dress nå, ja det er veldig praktisk når en er på tur og de aller varmeste dagene, lett å ta av jakken. Men neste gang kommer jeg nok til å kjøpe heldress. Sliter du med at de er alt for perforert finnes det slike veldig tynne windbreak jakker som du har på deg før du trer inn i dressen. Disse eliminerer all "kald" vind mot kroppen.
Enkelte av de 2-delte dressene er også litt tykkere enn heldressene, noe som gjør de litt stivere og mindre bøyelige. Noe du vil merke når dressen er ny og du skal "gå den inn".

Det er ett virrvarr av skinndresser der ute. Det er veldig vannskelig å si hva som er best og hvilken som er det beste kjøpet. Vet jeg slet veldig selv før jeg kjøpte meg dress. Og det er desverre alt for få tester av disse produktene. Skulle vært ny test vært år, og det på våren!!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
arcticboyz
MC: Kawasaki Z1300 1979, ombygd

Post by arcticboyz »

Driver selv ArcticBoyz (se http://www.arcticboyz.com). En motivator for oppstarte har vært dyre kjøreklær og ikke alltid god kvalitet ift. pris som jeg selv har erfart som MCkjører i snart 20 år.

En rekke kjente skinndresser produseres i Pakistan og i Kina, og selges i alle land. Vi har presset prisene som gjør at utsalgsprisen er omkring kr3500 for en skinndress. Nå har vi bestilt flere for testing av kvalitet. Disse testes ut av, tro det eller ei, Downhill Loangboard kjørere. Dette er en såkalt gravity sport hvor kjørerne står på lange skateboard i nedoverbakker i hastigheter opp mot 100km/t. Disse utøverne er klart avhengig av god kvalitet på dressene; de skal tåle fall på asfalt kanskje 5 ganger i løpet av året, dvs. mye mer enn en vanlig MC-kjører. De såkalte "billigdressene" testes ut i april/mai. Deretter kommer de for salg. Vi skal ikke tvile på kvaliteten.

Dette er bare et tips.

God tur videre!

Hilsen Z1300-eier og drivern av z1300-klubben vist på http://www.z1300.no
MC-frik
MC: Buell

Post by MC-frik »

Denne kjøpte jeg hos leiklo http://leiklo-mc.com/index.php?act=view ... oductId=43

Knallgod å kjøre med :D
sfinxern

Post by sfinxern »

Jaja, da ble det skinndress til slutt :D

Valget lå mellom Spidi RR Wind Pro (ny modell) og Arlen Ness Mugello.

Og det ble Arlen Ness denne gangen. Har brukt Spidi en del før og har vært fornøyd med de, men Arlen Ness dressen skulle være litt bedre.
Den har nemlig titaniumbeskyttelse på knær, albuer og skuldre. Samt at den er produsert i både kenguruskinn og kuskinn. Fin blanding med andre ord :lol:

Bestilte den fra Tyskland i går (Motoin.de), har prøvd størrelsen og den passet perfekt!
Så er det bare å vente på at den skal ankomme da, håper jeg har den til neste fredag for å si det sånn, 1. Mai vettu!!

Skal gi en feedback når jeg har fått den / prøvd den. Eventuelt slenge ut noen bilde.
----------
2008 Kawasaki ZX6R Sort

Sfinxern c",)
----------
sfinxern

Post by sfinxern »

Forresten, noen som vet hvor lang tid ca. det tar å sende varer fra Tyskalnd (motoin.de/fc-moto.de) når de har det på lager?
Bestilte varen i går og skulle hatt den til 1. mai hehe. Litt optimistisk kanskje.

Men en ting jeg kom på var at jeg har jo satt leveringsadressen til min hjemmeadresse, er jo ingen hjemme her på dagtid, så bør vel kanskje endre til jobbadressen min...? Ville vel vært lurt i grunn.

Er det UPC som frakter varene uansett i norge?
----------
2008 Kawasaki ZX6R Sort

Sfinxern c",)
----------
gbruaset

Post by gbruaset »

i tysklnad er det nok dhl. http://www.dhl.no (tror jeg)
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
sfinxern

Post by sfinxern »

Bestilte som sagt varen på mandag, ble betalt med credit card på tirsdag og sendt fra Tyskland i dag :D
Har fått sporingsnummer og alt, så da er det bare å vente spent på at det skal dukke opp.
Burde ha det innen 1.mai neste fredag da! Blir spanande.
----------
2008 Kawasaki ZX6R Sort

Sfinxern c",)
----------
sfinxern

Post by sfinxern »

Sjekket forventet leveringsdato på skinndressen og det er mandag 4. Mai :? .
Kan bli hardt å få den til fredag da, bør jo ha den helst på torsdag.

Sjekket leveransen og den stod til UPS Service: Standard.
Sjekket på nettet om jeg kan "oppgradere" den til Express, men ser ikke ut til at det er mulig.

Da får vi bare satse på at den kommer til Norge før fredag, så kan jeg eventuelt reise ned til Oslo og hente den ut selv.
Får ta en en telefon til UPS Norge i morgen og høre hva de tror :)
----------
2008 Kawasaki ZX6R Sort

Sfinxern c",)
----------
Post Reply