NSR avsløring

Prat om lett MC.
Ducos
MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt

NSR avsløring

Post by Ducos »

Nå syntes jeg det er på tide at dere som tror at eksosventilen til nsr stopper på 75% begynner å lese under.

du trenger ikke bruke 4000kr på en boks. Om du regner ut reguleringen til eksosventilmotoren er det veldig enkelt.

for dere som bare vil ha effekten å driter i utsende, kan du bare klippe den grønne og svarte ledningen( dette er _____EEEEEEN__ LEDNING! :) å ikke 2 forskjellige, du skal bare kappe EEEEN ledning! ) å sette inn en 1000ohm's resistor(lyseblå farge) imellom med et par sukkerbiter, dette gjør at den åpner 100% istedefor 75%, du vil kanskje merke en liten endring i turtall registeret pga servoen åpner mer enn før, men dette er en tilvendings-sak. den sparker noe hinnsides på topp.

mitt gamle oppsett før jeg solgte min kjære nsr:

-NGK Irridium BR9EIX (versting pluggen til 2takt)

-jollymoto effektanlegg - et Must!

-Malossi reedventil plater som du sikkert klarer å klippe til selv uten problemer.

-Kappet bro i CDI boks

-Eksosventil sak som beskrevet over.

-132 dyse (orginal) hvis du tror at du skjærer en nsr ved å ikke bytte dyse når du trimmer den så versjegod. den vil gå dårligere å bruke mer bensin.

- ORGINALE DREV, 14-35, ikke begynn med aksdrev og lignende, alt du oppnår ikke raskere akselerasjon, giring taper du enormt på.
selvom jeg selv byttet til 12 framme bare på gøy en stund, hvor gøy er ikke det å lette på hjul i andregir? med pasasjer vel å merke, blir litt lite sprut til å klare sånt alene. Kjører du med "aksdrev" funker dette til 40-50km/t, men hvem kjører omkapp til 40-50? med EN gang du kommer i andregir med orginal / toppfartdrev har du større overtak. Har du 14-35 derimot, får du den balansen som honda sikkert har funnet ut, regner med de faktisk har tenkt over tallene istedefor å røyka noe sterkt å tatt de første talla som kom til hode dems.

Har du dette oppsettet koster ikke det noe mer enn de fleste kan overkomme. jeg kjøpte sykkelen min på 5700km, bynte å trimme den på 10-11000km å har lært mer om nsr med tiden, hadde bare jolly til å begynne med, så kom cdi osvosv. hadde full trim på ca 16000km.
Den ble kjørt til 24-25000km uten EN ting å gjøre. Han som kjøpte den traller rundt med den ennå.

-

Det bor mer i en nsr enn de fleste tror, Har du en lav vekt tror jeg du kan stille mot tøffingene som elsker å fortelle over hvor fort sykkeln deres går, og hva er mer gøy enn å ikke si en dritt om at du har trimmet sykkelen å plutslig overaske noen?

Mvh.
Last edited by Ducos on 02 Jun 2009 23:16, edited 1 time in total.
Honda NSR125 som er sykkelen vettu :)

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
Freedo
MC: Honda NSR 125, 2000 mod.

Re: NSR avsløring

Post by Freedo »

Gidder ikke å lage en liten veileder til det med eksosventilen a?

Eller det blir kanskje litt vanskelig når du har solgt nsr'n..? Forklare mer detaljert da?
Ducos
X - Toyota MR2 MKII

Post by Ducos »

eksosventil servoen som drar i eksosventil wire'ne som du finner RETT under tanken på din nsr. følg ledningene(du ser de lett om du bare følger den ned itil boksen) Kobl av, å klipp den mørkegrønne ledningen, Avisoler lednigsendene, skaff 2 sukkerbiter (biltema, roteskuffen til far, hvor som helst)

da er du klar til montering av en 1000ohm's resistor. Denne får du taki med din elektrolærer på VGS, eller en pappa/kompis som har elektrofirma, regner med du har en venn som går elektro, eller en venn som har en venn eller noe, slike får du gratis med skolen.. koster ikke en dritt

skru på en sukkerbit på hver lednings-ende du har klippt å sett resistoren imellom å skru til, legg noe elteip over for beskyttelse -> TUT å kjør med 100% åpning:) villt drag i forrhold

@ Ducos

Fredr1kh
MC: 1982 Yamaha XJ650RJ Seca
1986 Yamaha XJ900

[x]Honda NS125RR,

Post by Fredr1kh »

det er 1000 ohms motstand og ikke 100ohm?
hvor mange watt tålte den motstanden du hadde satt inn?
Ningo
MC: Honda NSR 125

Post by Ningo »

Sant, så sant :)
- If your in Controll, you ain't driving fast enough ;)
Ducos
X - Toyota MR2 MKII

Post by Ducos »

1000 ohm, ingen betydning, snakk om et par volt som går bare, er bare et styresignal til eksosventil servoen :)

gjør du dette å har et skikkelig effektanlegg så skal jeg love deg du kjenner det i ryggen!

for ALL del ikke dys vekk fra 132............................. bruker bare mer bensin å går DÅRLIGERE:)

Fredr1kh
1986 Yamaha XJ900

[x]Honda NS125RR,

Post by Fredr1kh »

ok.
hehe
daså. det signalet har jeg målt og det er uhorvelig lite som pulser gjennom.
effektanlegg har jeg. tenkte på å skaffe iridium-pluggen tidligere men den koster så inne s**** mye.
de borra opp dysa mi på verkstedet når jeg fikk montert effektanlegget mitt.
så blir nok innom å bestille ny 132-dyse og iridium-pluggen. :twisted:
har akkurat montert xenon og btw. det lyser no så inni h******* bra. \:D/ :smt025 :smt040
Kasle
MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.

Post by Kasle »

Ducos wrote:eksosventil servoen som drar i eksosventil wire'ne som du finner RETT under tanken på din nsr. følg ledningene(du ser de lett om du bare følger den ned itil boksen) Kobl av, å klipp den mørkegrønne ledningen, Avisoler lednigsendene, skaff 2 sukkerbiter (biltema, roteskuffen til far, hvor som helst)

da er du klar til montering av en 1000ohm's resistor. Denne får du taki med din elektrolærer på VGS, eller en pappa/kompis som har elektrofirma, regner med du har en venn som går elektro, eller en venn som har en venn eller noe, slike får du gratis med skolen.. koster ikke en dritt

skru på en sukkerbit på hver lednings-ende du har klippt å sett resistoren imellom å skru til, legg noe elteip over for beskyttelse -> TUT å kjør med 100% åpning:) villt drag i forrhold

@ Ducos
Hei!
Har ikkje effektanlegg på NSR'en min. Vil eg likevel merke forskjell om eg gjør det du skrev? Har helst lyst til å få den til å gå bedre UTEN at noen merker det :P. Kommer altså ikkje til å skifte ut potten med det første...
"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
Fredr1kh
1986 Yamaha XJ900

[x]Honda NS125RR,

Post by Fredr1kh »

du merker litt på toppdraget med eksosventil som åpner fullt. enten kan du ta strømmen på det, eller fjerne alt.
Kasle

Post by Kasle »

Fredr1kh wrote:du merker litt på toppdraget med eksosventil som åpner fullt. enten kan du ta strømmen på det, eller fjerne alt.
Skjønte ikkkje det siste med "enten kan du ta strømmen på det, eller fjerne alt." :P
Fredr1kh
1986 Yamaha XJ900

[x]Honda NS125RR,

Post by Fredr1kh »

du kan koble fra strømmen på ventilen ved å ta en av de ytterste ledningene som er koblinga til esosventilstyringen. den i midten er grønn og er styrepuls. altså sier fra når den skal åpne og lukke. tar du bare denne vil den stå igjen.
men kobler du fra koblingen til styringsboksen og koblingen til servoen som styrer åpningen av eksosventilen, så kan du fjerne både styringsboksen og servoen fra sykkelen. det eneste du må gjøre da er å sikre wirene til eksosventilen
Kasle

Post by Kasle »

Fredr1kh wrote:du kan koble fra strømmen på ventilen ved å ta en av de ytterste ledningene som er koblinga til esosventilstyringen. den i midten er grønn og er styrepuls. altså sier fra når den skal åpne og lukke. tar du bare denne vil den stå igjen.
men kobler du fra koblingen til styringsboksen og koblingen til servoen som styrer åpningen av eksosventilen, så kan du fjerne både styringsboksen og servoen fra sykkelen. det eneste du må gjøre da er å sikre wirene til eksosventilen
Takk! Skjønte i hvertfall litt :P
Eg har ikkje så stor peiling når det gjelder mekking endå, og min far haaater trimming.
Har du en detaljert forklaring eller noe? Det hadde eg blitt veldig glad for :) Min fetter har en RS skjønner du. Den gikk nok litt bedre enn min, men det skal ikkje vare lenge! Lenge leve NSR :D
Fredr1kh
1986 Yamaha XJ900

[x]Honda NS125RR,

Post by Fredr1kh »

i second that.

under luftfilterboksen er det ei plastplate som beskytter videre ned mot motoren.
for å komme skikkelig til på de greiene her burde du ta av luftfilterboksen.

- luftfilter tatt av
øverst til høyre på plastplata står servoen. ser du nedover og bak mot demperen ser du en boks som ligner på cdi-boksen din, det er hjernen til servoen.
følg ledningene tilbake inn i "boksen" ute til venstre på platen ganske nærme sylinderen. åpne denne.

- boks åpnet
rot rundt i ledningene nedi der til du finner en kobling med ledninger i. denne skal det sitte en grønn ledning i midten i. ta fra hverandre den koblingen. du kan enten ta og ta ut en som er til strøm i den. (svart funker greit å ta ut).bare ta bare på den ene siden. du finner fort ut hvilken side som er lettest. til dette trenger du en veldig liten skrutrekker slik at du kan dytte tilbake en hake som holder ledningen inne i koblingen... her kan du eventuelt koble ut grønn ledning på begge sider og sette motstanden imellom dem. slik at strømmen er i koblinga og motstanden står utenfor.

- ledning ute
sett koblingen sammen og bare dytt alt så godt du kan tilbake i boksen og sett på lokket..
vri toppen på servoen med klokka så langt du kan. du merker når den ikke vil mer.(du vil få dass drag frem til 8000 rpm omtrent da)

sett sammen alt sammen...

eventuelt kan du finne ledningene som går fra servo og inn i den boksen + den 3-ledningskoblingen. koble det fra og fjern alt. bare finn en forankring for wirene til ventilen.

håper dette var til større hjelp
Fredr1kh
1986 Yamaha XJ900

[x]Honda NS125RR,

Post by Fredr1kh »

du kan jo kjøpe ett effektanlegg i tillegg, enten jolly-moto :twisted: selges hos speedoptions.no ... eller gianelli anlegg, selges hos din lokale honda-pusher :twisted:
med effektanlegget vil draget være gjevnt i lavregistret og så inni H****** kraftig på topp.

har du en sånn hakkende greie rundt 5-6000 rpm?
Kasle

Post by Kasle »

Fredr1kh wrote:i second that.

under luftfilterboksen er det ei plastplate som beskytter videre ned mot motoren.
for å komme skikkelig til på de greiene her burde du ta av luftfilterboksen.

- luftfilter tatt av
øverst til høyre på plastplata står servoen. ser du nedover og bak mot demperen ser du en boks som ligner på cdi-boksen din, det er hjernen til servoen.
følg ledningene tilbake inn i "boksen" ute til venstre på platen ganske nærme sylinderen. åpne denne.

- boks åpnet
rot rundt i ledningene nedi der til du finner en kobling med ledninger i. denne skal det sitte en grønn ledning i midten i. ta fra hverandre den koblingen. du kan enten ta og ta ut en som er til strøm i den. (svart funker greit å ta ut).bare ta bare på den ene siden. du finner fort ut hvilken side som er lettest. til dette trenger du en veldig liten skrutrekker slik at du kan dytte tilbake en hake som holder ledningen inne i koblingen... her kan du eventuelt koble ut grønn ledning på begge sider og sette motstanden imellom dem. slik at strømmen er i koblinga og motstanden står utenfor.

- ledning ute
sett koblingen sammen og bare dytt alt så godt du kan tilbake i boksen og sett på lokket..
vri toppen på servoen med klokka så langt du kan. du merker når den ikke vil mer.(du vil få dass drag frem til 8000 rpm omtrent da)

sett sammen alt sammen...

eventuelt kan du finne ledningene som går fra servo og inn i den boksen + den 3-ledningskoblingen. koble det fra og fjern alt. bare finn en forankring for wirene til ventilen.

håper dette var til større hjelp
Du e virkelig noe for deg sjøl! :D
Takk ska du virkelig ha :)
Men får den dårligere drag mellom 0-8000rpm enn eg har fra før?
Post Reply