Kawa ZZR600 98mod fusker

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
goggen
MC: kawasakizzr600

Kawa ZZR600 98mod fusker

Post by goggen »

Hei er det noen som har svar på et problem jeg har med min zzr600.Sykklen starter og går fint på tomgang.Reagerer greit på gassen ,går greit opp til 14000 ,når den settes i gir ,begynner den å fuske ved 4-5000 ,hvis jeg gasser på tenner den ikke i det hele tatt,slipper opp gassen ,sykklen går da helt fint på tomgang :-k
Peligro

Re: Kawa ZZR600 98mod fusker

Post by Peligro »

Hva er forhistorien her da? Har den stått vinterlagret slik at dette er noe du oppdager nå, har den vært slik lenge, noe du har skiftet/gjort/whatever...? Kort sagt; bakgrunn.

Kjenner ikke sykkelen og aner ikke om det er forgasser eller innsprøyting, men hvis forgasser; skitt i dyse(r)? Kan gå fint på tomgang og uten belastning for så å dø hen når man forsøker å kjøre... Strømproblem er en annen mulighet - sjekket batteri, ladespenning osv?
Mvh
Geir

Yamaha XJ900 Diversion -95
Kawasaki Z650SR -81 (prosjekt)

"Hvis du tror du er ferdig utlært, er du ikke utlært, men ferdig."
goggen

Post by goggen »

Det sitter vacum forgassere på sykklen ,ladespenning og batteri ok,nye plugger,demonrert luftfilterbox og ser at de vacumopererte stemplene i gasserne ikke vil opp skikkelig ,står bare og hopper opp og ned
Babelfisken

Post by Babelfisken »

goggen wrote:Det sitter vacum forgassere på sykklen ,ladespenning og batteri ok,nye plugger,demonrert luftfilterbox og ser at de vacumopererte stemplene i gasserne ikke vil opp skikkelig ,står bare og hopper opp og ned
Antagelig sprekk i membran eller slanger.
goggen

Post by goggen »

gått over slanger og membraner,gått over dyser.testet med ny tenningsbox,ikke no hjelper.starter og går greit på tomgang og i fri,under belastning i gir fusker og vil ikke dra skikkelig
Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Post by Dominator »

Jeg ville startet med å bytte pluggledninger...
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

ja.. pluggkabler og plugger...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Jahn S
MC: -99 Suzuki SV650S m/helkåpe

Post by Jahn S »

Høres nesten ut som de problemene jeg hadde. Forgasserstemplene sto bare å vibrerte med meg også, men det hadde ingen ting med saken å gjøre. Jeg skiftet alt fra bensinpumpe, plugger, coiler m/kabler+++ Men det som var galt var at den ikke fikk nok luft. Så jeg modifiserte luftinntaket, så ble alt som det skulle.. Har bestilt meg konfilter for å sette på hver forgasser.. Da blir det litt ekstra me lyd også.. Men sjekk om den får nok bensin, nok luft og sterk nok gnist..
goggen

Post by goggen »

ja det stemte,det var 2 slanger som ikke var på plass i innsuget helt foran under kåpa.någår den helt fint =D>
Post Reply