Okei, her er problemet mitt.
Jeg sliter skikkelig med å få start på scooteren min.
Det som skjer er når jeg skal starte scooteren min, så tar det evig tid før den får skikkelig start. Den hoster hele tiden, og jeg må som regel vente 30-40 sekunder før den får start og jeg kan kjøre.
Er ikke en ekspert på scooterer eller mopeder, men tror ikke det er tennpluggen som det er noe gale med. skiftet den ut for 6 måneder siden når den var på verksted.
Det som er med peugeot jet force scooteren min er at alt er elektronisk og det er direkte innsprøytning.
Dette problemet startet for ca en måned siden, og for å informere så har den stått ute i regn i flere netter på rad, men det skal den vel tåle?
Noen som har noen ideer om hva som kan være gale? tips til hva jeg kan gjøre?
Sliter med å få start på min Peugeot Jet Force.
- maelling
- MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer) - Location: Asker
Re: Sliter med å få start på min Peugeot Jet Force.
Hadde jeg vært deg, ville jeg sjekket alle filtre. Begyn med luftfilteret og sjekk om det ikke er potte tett eller noe som gjør at den ikke så lett får start. Bytt det gjerne uansett. Da burde den egentlig gå litt dårlig når den er varm også. En annen mulighet er bensinfilteret, om den har en. Tenk lufttilførsel og bensintilførsel når du feilsøker, om du mener pluggen og tenning er fin. Du er helt sikker på at du ikke har fått noe kondens i bensinen? Kjør opp tanken skikkelig når du har byttet ting og tang. Til sist er det vel ikke noe annen mulighet enn at noe i innsprøytningssystemet rundt choke-ting kanskje ikke virker som det skal. Jeg er ikke helt sikker på hvordan dette fungerer på denne, men det over er en start i allefall : )
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Re: Sliter med å få start på min Peugeot Jet Force.
kk, må si at at jeg er usikker på hvor både filtrene er plassert. var ute å skrudde litt på scooteren og testet blant annet tennpluggen som så ut til å virke. mens jeg skrudde så fant jeg verken luft eller bemsinfilteret, men jeg bekreftet at motoren får sin bensin på sin vanlige måte.
forresten, hva mener du med "kondens" ?
en ting jeg syntes var merkelig var at for 2 måneder siden så fullte jeg oljetanken fullt, og nå som jeg sjekket den igjen så var den nesten full enda. så tror det kan ha noe med at det kommer for lite olje inn til bensinen.
Når jeg kjører så er alt helt fint forresten, alt virker som det skal. og forresten så skiftet jeg ut luftfilteret for 1 år siden så det burde ikke være noe gale med den.
Glemte å nevne at det er en 2003 modell.
forresten, hva mener du med "kondens" ?
en ting jeg syntes var merkelig var at for 2 måneder siden så fullte jeg oljetanken fullt, og nå som jeg sjekket den igjen så var den nesten full enda. så tror det kan ha noe med at det kommer for lite olje inn til bensinen.
Når jeg kjører så er alt helt fint forresten, alt virker som det skal. og forresten så skiftet jeg ut luftfilteret for 1 år siden så det burde ikke være noe gale med den.
Glemte å nevne at det er en 2003 modell.