Etter å ha sittet og lest forum i hele vinter bestemte jeg meg for endelig å lage en bruker til å sosialisere meg litt rundt på forumet.
Tok mc lappen i fjor høst, 3 uker før snøen falt.. så fikk jeg låne en eldre sportster 8xxccm "hugger" til å fise litt rundt med.
Kort fortalt er jeg teknisk tilbakestående men jeg elsker nå alt som har 2hjul eller mer lell!
Har nå handlet meg sykkel en Suzuki gsx600f 1995modell. Dette er jo langt ifra noen racing sykkel men mer en kjapp nok for min del, iallefall for min første sesong

Det jeg lurte på er at jeg synes den ligger relativt høyt på rpm i 6'e gir.. når farten er 100kmt. så ligger den på 5000rpm.
Dette er jo hva jeg "synes" men det kan nok godt stemme.. det er jo tross alt nok av rpm å dra den på før "rødsonen" treffes

Så dette er normal? det er jo tross alt en 600cm.. er vell litt engstelig da jeg har lyst å dra på noen litt lengre turer i sommer og da skal man ikke se bort ifra det blir en marsj fart på rundt 120kmt hvor da rpm ligger rundt ca 7000rpm.. er det ikk enoe fare for overoppheting el.l? eller er det bare slik MC skal være.. at dem skal ha generelt høyt rpm.. (jeg for det meste kun kjent med bil så jeg har ikke annet å sammenligne med).
Håper på noen formeninger om dette eventuelt utfyllende svar!

MVH
-Glenn