Tung MC for liten jente ..Trenger forslag?

Prat om tung MC.
Ulvinnen
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km

Re: Tung MC for liten jente ..Trenger forslag?

Post by Ulvinnen »

Bomber wrote:
Ulvinnen wrote:
Honda CBR som jeg brukte på kjøreskolen har omtrent samme sadelhøyde. Det er også en ok sykkel, men den har ikke like kraftig motor, så jeg opplevde den som kjedligere enn min egen.

HAHA! Kødder du? "Rødhette" er jo som en bøtte poteter i forhold.. :-k
Og du har selvsagt prøvekjørt en Moto Guzzi Breva siden du uttaler deg?
Bomber
MC: 08 Cbr 600RR
X: 04 Cbr 1000RR,

Post by Bomber »

Ulvinnen wrote:
Bomber wrote:
Ulvinnen wrote:
Honda CBR som jeg brukte på kjøreskolen har omtrent samme sadelhøyde. Det er også en ok sykkel, men den har ikke like kraftig motor, så jeg opplevde den som kjedligere enn min egen.

HAHA! Kødder du? "Rødhette" er jo som en bøtte poteter i forhold.. :-k
Og du har selvsagt prøvekjørt en Moto Guzzi Breva siden du uttaler deg?
Nei har ikke prøvd 750 utgaven, men 1100 har jeg prøvd..
For all del fin sykkel, men alt til sitt bruk. Litt for slapp for meg..
UP kaller meg en dårlig sjåfør og en mann med dårlige holdninger.
Ulvinnen

Post by Ulvinnen »

Bomber wrote:
Men hva er det du sammenligner med? Jeg ser at du selv har en Honda CBR 1000 RR.
Den jeg hadde på kjøreskolen var Honda CBR 600, og det er den som er kjedligere enn min Moto Guzzi Breva 750.
Bomber
MC: 08 Cbr 600RR
X: 04 Cbr 1000RR,

Post by Bomber »

Ulvinnen wrote:
Bomber wrote:
Men hva er det du sammenligner med? Jeg ser at du selv har en Honda CBR 1000 RR.
Den jeg hadde på kjøreskolen var Honda CBR 600, og det er den som er kjedligere enn min Moto Guzzi Breva 750.

Jeg skjønner at du ikke kjørte en 1000rr på kjøreskolen ja.. Så klart samenlignet jeg den med en cbr 600
UP kaller meg en dårlig sjåfør og en mann med dårlige holdninger.
Ulvinnen

Post by Ulvinnen »

Bomber wrote: Jeg skjønner at du ikke kjørte en 1000rr på kjøreskolen ja.. Så klart samenlignet jeg den med en cbr 600
Vel, da er både kjørelæreren min og jeg uenige med deg ;-)
Han bad om å få prøvekjøre min mc, og sa etterpå at han da skjønte hvorfor jeg kjørte slik jeg gjorde, siden min mc var så mye sprekere enn kjøreskolens.

Men det spiller ingen rolle, du må så gjerne beholde din oppfatning.
Knerten
MC: Suzuki GSX-R 600 K8

Post by Knerten »

For det første må jeg si at det å kalle en jente på 170 for liten kanskje er i drøyeste laget... selv er jeg 1.55 :roll: , men jeg led av det samme problemet. (Å finne en passende sykkel) Jeg må si meg uenig med shortybebe som sier at svn ble for lang for henne da jeg selv kjører sv og ikke har noe problem med å rekke frem til styret, dog ligger jeg kanskje litt mer over tanken enn det som er ment for den typen sykkel. (vet ikke om det er forskjell på den 06 og de modellene som var før 03 på det punktet, mener å huske Shorty hadde en eldre versjon?)

I begynnelsen kjørte jeg sykkelen og da var den kun sluppet ned på demperne og med avskåret sal (leverte den bare til salmaker som tok av en del overflødig innmat og fikk den lavere), dette gikk greit, men for at jeg skulle kunne ha bedre kontroll på sykkelen når jeg stoppet så kjøpte jeg stag og fikk senket den enda litt til. Nå er ikke dette problematisk i det hele tatt. Vil tro at for henne på 170 så vil det holde å slippe den litt ned på demperne og muligens kutte litt i setet. Dette er jo også en grei nybegynnersykkel som man kan få til en grei pris...

Ellers har jeg prøvesittet 08 og 09 Suzuki GSX600r og den er ikke så fryktelig høy. Den er absolutt for min del vurdert som min neste sykkel, den ligger kanskje litt over den prisklassen som er nevnt her, men en som er noen år eldre kan jo vurderes. For min del rekker jeg akkurat ned som den er, men med bittelitt senking så vil den nok passe. Derfor vil jeg anta at ei på 170 vil kunne nå greit ned på denne.
I`m not small, I`m funsize :)
Pop
MC: 03 Honda VFR 800 vtec
Leo Vince slip-on

Post by Pop »

Nysgjerrig nå... ble det sykkel på trådstarter, eller venninna?

For øvrig hadde jeg helt klart anbefalt GSR600 for henne, naken eller halvnaken og til rundt 120k. En av de morsomste syklene jeg har kjørt. Uvant med så mye vind på kroppen, men gøyfaktoren veiet opp for det.
quantumduck
MC: Hayabusa

Post by quantumduck »

Knerten wrote: Jeg må si meg uenig med shortybebe som sier at svn ble for lang for henne da jeg selv kjører sv og ikke har noe problem med å rekke frem til styret, dog ligger jeg kanskje litt mer over tanken enn det som er ment for den typen sykkel.
Enig med du, man kan ikke sitte rett-opp på en sv. Men har hørt for-langt-fram-til-sv-styret fra høyere jenter enn dere :-)
Hvis man prøvesitter/kjører en gsxr vs. sv så oppdager man at gsxr er en sykkel man sitter oppå, mens man sitter mer i en sv. Da er det kanskje også litt lettere å lene seg over tanken på en gsxr og rekke fram til styret, selv om det sitter enda lavere enn på en sv. Dette har jo mer å gjøre med smak og behag og kroppsgeometri, enn sykkelgeometri ... fordelen med sv er at den er smal, lettere å rekke ned når man ikke må sitte så hjulbeint, og så kan man jo vurdere naken-versjonen som har litt høyere styre, evt.
Post Reply