"Bensinrenner" på tanken

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
jalla636

"Bensinrenner" på tanken

Post by jalla636 »

Hei!

Var og hentet sykkelen min fra vinterlagring her en dag. Oppdaget at det var bensin som har runnet fra lokket på toppen og ut på ene siden, så har den helt sikkert blitt stående med det uten at det er tørket av siden vinteren i fjor.

Har prøvd og vaske det vekk både med såpe og avfetting,men får det ikke bort! Sykt irriterende da det viser ganske godt i dagslys.

Noen som vet hvordan jeg kan få det bort? eller om jeg i det hele tatt får det bort?

Gjelder en titangrå kawasaki 636 2005 mod.
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Re: "Bensinrenner" på tanken

Post by RH racing »

gjetter på at dette har gåt gjennom klarlakken..så dette må nok lakkeres..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
RockeRolf

Post by RockeRolf »

Nåja. Du kan allerførst prøve å rubbe/polere det bort. Du skal se at det gjør susen. Vi snakker tross alt om lakk her. Ikke akvarellmaling (selv om miljøhensyn har gjort autolakken mindre motstandsdyktig mot løsemidler).
Stikk innom ei god bilrekvisitaforretning og snakk med dem om hva de anbefaler. Lakkpleie finnes i alle varianter og i alle prisklasser.
jalla636

Post by jalla636 »

Ja får da virkelig håpe det går an og rubbe det bort eller noe! Surt med de rennene siden sykkelen er strøken ellers! Noe nsom har litt mer spesifikt om hva jeg kan prøve? type rubber feks?
Post Reply