ustadig kjøring i Strømsøtunellen =)
ustadig kjøring i Strømsøtunellen =)
Hei alle sammen, da har min første sesong som motorsyklist startet for fullt - og jeg har brukt de siste ukene på å utforske verden på nytt på to hjul. da dukker det selvfølgelig opp spørsmål som jeg håper noen her kan gi svar på =)
som emnet sier vingler jeg i strømsøtunellen (drammen)! dette skjer ikke i noen andre tuneller jeg har kjørt i, så lurer fælt på hvorfor det skjer her. det kjennes som om jeg blåses fram og tilbake, jeg er usikker på om det er såpass at det synes for andre trafikanter ( må jo isåfall se dumt ut =) ). uansett krever det ekstra konsentrasjon fra meg for å kjøre her. er lufta veldig turbulent akkurat i denne tunellen?
nå har jeg bare kjørt i fire-fem andre tuneller så den kan forsåvidt hende jeg vingler i andre også, men har som sagt bare opplevde det i strømsøtunellen.
som emnet sier vingler jeg i strømsøtunellen (drammen)! dette skjer ikke i noen andre tuneller jeg har kjørt i, så lurer fælt på hvorfor det skjer her. det kjennes som om jeg blåses fram og tilbake, jeg er usikker på om det er såpass at det synes for andre trafikanter ( må jo isåfall se dumt ut =) ). uansett krever det ekstra konsentrasjon fra meg for å kjøre her. er lufta veldig turbulent akkurat i denne tunellen?
nå har jeg bare kjørt i fire-fem andre tuneller så den kan forsåvidt hende jeg vingler i andre også, men har som sagt bare opplevde det i strømsøtunellen.
Næmmen se så fin signatur jeg er da!
- PerTore
- MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant - Location: Vestfossen, Øvre Eiker
Re: ustadig kjøring i Strømsøtunellen =)
Merker også endel turbulens (eller hva det nå er) i Strømsåstunellen. I tillegg er lufta der j... dårlig, så jeg pleier og prøve og styre unna denne på sykkel. Når jeg tenker over det, er nok Strømsåstunellen en av de værre tunellene m.t.p. turbulens.
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!
Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
Livet det er Kawa-grønt!
Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
mange tuneller som skaper kastevinder. dette er faktisk store problemer nedover i land som f.eks tyskland hvor farten er ganske høy på autobahn. merker det selv i noen tuneller.. men faktisk ikke vært så plaget av dette..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Er det tunnelen som man kjører gjennom når man kommer fra Oslo og skal opp E134 til Kongsberg?
- MowZ
- MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm - Location: Drammen
Hvis det er tunellen fra drammen ut mot kobbervikdalen så er det asfalen der som tar deg litt frem og tilbake, den er skikkelig hakkete.
BMW S1000RR, Simply the best!
jeg kjører ofte utenom tunellen jeg også. tar meg heller noen minutter ekstra på å kjøre igjennom byen. jeg kan forresten ikke huske at det har vært plagsomt når jeg har kjørt retning kongsberg... har bare plaget meg på vei mot drammen. snodige saker =)
Men er fint å få bekreftet at dette er en av de verre tunellene da.
moonlit:
ja det er den på veien til kongsberg.
Men er fint å få bekreftet at dette er en av de verre tunellene da.
moonlit:
ja det er den på veien til kongsberg.
Næmmen se så fin signatur jeg er da!
Har aldri kjørt den tunellen selv om jeg bor i drammen og kjører mot 3050 (Mjøndalen) ofte... Bragernestunellen har jeg kjørt i 2 ganger med sykkel eller noe 
Liker ikke tunneler på sykkel med andre ord

Liker ikke tunneler på sykkel med andre ord

1.3.1.2
- MowZ
Har du ikke slip on?xadox wrote:Liker ikke tunneler på sykkel med andre ord

Det har vært en del problemer med dugg i denne tunnelen. Om Vegvesenet velger å kjøre ventilasjonsviftene med høyere hastighet for å bli kvitt dette problemet vet jeg ikke, men det kan være en årsak. Som det skrives i et annet innlegg kan det også være sporete asfalt.
gøy med tunell-lydMowZ wrote:Har du ikke slip on?xadox wrote:Liker ikke tunneler på sykkel med andre ordhehe, digger lyden i tuneller.

kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
- MowZ
Harry eller ikke, det bryr jeg meg ikke om
Da får jeg bare være litt harry.

- supermons
- Administrator
- MC: Suzuki GSX750
Man må alltid bråke litt ekstra i tunellerMowZ wrote:Harry eller ikke, det bryr jeg meg ikke omDa får jeg bare være litt harry.

Hehe jeg kaller alltid ned ett gir eller to å gir litt ekstra wire! Er så sinnsykt herlig akustikk i tunnelene. Da får jeg virkelig nyte lyden av sykkelen min selv også 

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
YouTube
MyRoute-app
- MowZ
Yes!supermons wrote:Man må alltid bråke litt ekstra i tuneller

yes!LordShaft wrote:Hehe jeg kaller alltid ned ett gir eller to å gir litt ekstra wire! Er så sinnsykt herlig akustikk i tunnelene. Da får jeg virkelig nyte lyden av sykkelen min selv også