....OG HER ER FØRSTE TESTRUNDEN.
Jeg vil ikke uttale meg om noe resultat før jeg har lagt noen flere mil bak meg.
ENDRET 16.04
Legger videoen med MC dekk ved siden av. Start "BILDEKKVIDEOEN" 7 sekunder før den andre.
[youtube]QwSSXHanpv0[/youtube] [youtube]hIfrFch-VqE[/youtube]
Bildekk bak?
Re: Bildekk bak?
Last edited by DaVe on 16 Apr 2009 08:37, edited 1 time in total.
Haha, dette er er jo bare galskap, men dæven så kult da gitt. Stå på!
Utifra videoen virker det ikke som krenginga til sykkelen blir påvirka noe særlig av bildekket.
Personlig hadde jeg vel vært litt bekymra for å kjøre med dette i regnvær. Ser ut du har fryktelig lite
anliggsflate mot veien i svingene, samtidig som dekkmønsteret ytterst på dekket...
(edit: når jeg sammenlikner videoene, ser det vel egentlig ut som du har mer kontaktflate med bildekket, også i svingene, så kanskje det ikke er så gæli likevel
)
...vel du får komme med en tilbakemelding når du har prøvd det litt flere mil.
Utifra videoen virker det ikke som krenginga til sykkelen blir påvirka noe særlig av bildekket.
Personlig hadde jeg vel vært litt bekymra for å kjøre med dette i regnvær. Ser ut du har fryktelig lite
anliggsflate mot veien i svingene, samtidig som dekkmønsteret ytterst på dekket...
(edit: når jeg sammenlikner videoene, ser det vel egentlig ut som du har mer kontaktflate med bildekket, også i svingene, så kanskje det ikke er så gæli likevel

...vel du får komme med en tilbakemelding når du har prøvd det litt flere mil.
Masse skryt for eksperimentvilje og glimrende dokumentasjon!
Overraskende å se hvor mye dekket defomerer seg for å gi økt kontaktflate. Ville ikke prøvd det samme på min sykkel, men så er det heller ikke så mye bra bildekk tilgjengelig i 120 bredde...

Overraskende å se hvor mye dekket defomerer seg for å gi økt kontaktflate. Ville ikke prøvd det samme på min sykkel, men så er det heller ikke så mye bra bildekk tilgjengelig i 120 bredde...
Nå har jeg fått noen flere mil på bildekket, og konklusjonen er at bildekket er helt OK forutsatt at veistandarden er bedre enn her på nordmøre.
Veiene her er slitt, og sykkelen "sporer" forferdelig. De få strekningene der veien er flat og fin oppfører sykkelen seg ypperlig. Også i sving.
Jeg er meget overrasket, og har lært å "ti still" om ting jeg ikke har prøvd selv. Jeg er såpass komfortabel med dette dekket at det blir stående på sykkelen til det er modent for bytte. Da kommer sannsynligvis MC dekket på igjen.
[youtube]PdFmJbf1kjc[/youtube]
Veiene her er slitt, og sykkelen "sporer" forferdelig. De få strekningene der veien er flat og fin oppfører sykkelen seg ypperlig. Også i sving.
Jeg er meget overrasket, og har lært å "ti still" om ting jeg ikke har prøvd selv. Jeg er såpass komfortabel med dette dekket at det blir stående på sykkelen til det er modent for bytte. Da kommer sannsynligvis MC dekket på igjen.
[youtube]PdFmJbf1kjc[/youtube]
kul video det der.. hva slags utstyr filmer du med? multilinse apparat? og hvilk red program bruker du?
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
SAMSUNG SPORTSCAM VP-X300L med ekstern linse.RH racing wrote:kul video det der.. hva slags utstyr filmer du med? multilinse apparat? og hvilk red program bruker du?

Wired external Lens with audio
Weather-proof Material Design
SD Card & MMC Memory Card Slot(Support to 4GB SDHC Card)
MPEG 4 ASP Video Clip Recording
10 x Optical/100 x Digital Zoom
EIS (Electronics Image Stabilizer) Function
- erazar
- MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250 - Location: Haugesund
Jeg var også en av skeptikerene her men som mange andre når jeg så videoene ved siden av hverandre.. så såg det ikke så ille ut alikevel. Sporingen derimot blir vel en smule slitsomt etterhvert kanskje?
Always remember that you are unique, just like everybody else.
Var på tur til Finland nylig, 330 mil med bildekk. Motorveier, grusveier, tørre og våte veier, bra fart osv....
Jeg har som nevnt tidligere vert meget skeptisk til bildekk på MC, men nå må jeg nok bite i meg en del av mine tidligere uttalelser.
Eneste negative jeg kan finne er at den sporer en del der veidekket er slitt. Merker ikke noe av det i høy hatighet.
Jeg har kommet til den konklusjonen at jeg vil anbefale bildekk på touring sykler.
Lørdag 26.07 legger jeg i veg på langtur til Hellas. Det blir en plass mellom 12000 - 15000 Km tur / retur (med bildekk bak)
Jeg har som nevnt tidligere vert meget skeptisk til bildekk på MC, men nå må jeg nok bite i meg en del av mine tidligere uttalelser.
Eneste negative jeg kan finne er at den sporer en del der veidekket er slitt. Merker ikke noe av det i høy hatighet.
Jeg har kommet til den konklusjonen at jeg vil anbefale bildekk på touring sykler.
Lørdag 26.07 legger jeg i veg på langtur til Hellas. Det blir en plass mellom 12000 - 15000 Km tur / retur (med bildekk bak)
- TageSK
- MC: Bamsefar er en BMW R1150GS.
Han triller ca 20.000 km i året med Sjefen og meg.
Bamsefar har aldri vært i Norge. - Location: Pisa, Toscana, Italia
Det du ser, er årsaken til at vi bruker radialdekk og ikke diagonaldekk.Ola M wrote:Overraskende å se hvor mye dekket defomerer seg for å gi økt kontaktflate.
[TaSK]
Da har jeg tilbakalegt nesten 15000 KM med bildekk på Valkyrien.
Jeg hadde en prøvetur til finland, 3300KM og er nå tilbake fra Hellasturen som ble 11000KM.
Eneste minuset med bildekket er håndtering av sykkelen i lav fart og sving (spesielt rundkjøringer) og slitt veibane da den sporer mye mer enn med MC dekk.
Eneste grunnen til at jeg brukte bildekk på turen var at jeg da ville slippe å skifte dekk på turen.
Jeg skal på med MC dekk igjen nå, men skal jeg på langtur igjen blir det med bildekkk.
Link med bilder fra Turen til Kreta: http://valkyrienorway.ipublish.no/main/index
Jeg hadde en prøvetur til finland, 3300KM og er nå tilbake fra Hellasturen som ble 11000KM.
Eneste minuset med bildekket er håndtering av sykkelen i lav fart og sving (spesielt rundkjøringer) og slitt veibane da den sporer mye mer enn med MC dekk.
Eneste grunnen til at jeg brukte bildekk på turen var at jeg da ville slippe å skifte dekk på turen.
Jeg skal på med MC dekk igjen nå, men skal jeg på langtur igjen blir det med bildekkk.
Link med bilder fra Turen til Kreta: http://valkyrienorway.ipublish.no/main/index