Elektrisk start av Honda Shadow 750 modell 99

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
thlesen
MC: Honda Shadow 750 modell 1999

Elektrisk start av Honda Shadow 750 modell 99

Post by thlesen »

Denne sykkelen slo ikke inn (ikke engang et klikk) når jeg trykket på knappen idag. Ladet batteriet forrige uke, og den startet OK. Ved start igår dårlig med strøm, ladet og alt ok. Men ved kjøring noe "nøkkete". Så, idag, altså fullstendig stille. Sjekket batteri og dette ok, alt virker og full strøm ellers. Sjekket etter løse kontakter men hverken på starter eller batteri eller det en kunne se ellers noe løst. Oppe på batteriet ligger en liten plast"kasse" som det går mye ledninger til/fra, kan det være denne som er defekt, eller selve bryteren på/ved gasshåndtaket? Har kjørt lite med sykkelen, men ifjor sommer ble den lånt 2 dager og denne personen sa den hadde gått ujevnt, men at han trodde det var en enkel, elektrisk feil. Han er ikke lenger tilgjengelig så han kan ikke spørres om råd.
Noen råd?
RockeRolf

Re: Elektrisk start av Honda Shadow 750 modell 99

Post by RockeRolf »

Sjekk posisjonen til stoppbryteren. Hvis dette ikke hjelper får du prøve med et annet batteri som du VET er friskt, evt stikke innom å få målt batterikapasiteten. Man kan bli lurt av at lys tennes og alt tilsynelatende er i orden, men samtidig har batteriet ikke krutt igjen i det hele tatt.
Kan virke som om din sykkel har stått mye. Er dårlig sort for batteriet.

Hvor gammelt er batteriet? På våren er dette en vanlig problemstilling på alle forum, og i 9 av 10 tilfeller er det slitne batterier som er årsaken.
thlesen
MC: Honda Shadow 750 modell 1999

Re: Elektrisk start av Honda Shadow 750 modell 99

Post by thlesen »

Stoppbryteren ble selvfølgelig sjekket opptil flere ganger, men batteriet er vel originalt tenker jeg og sykkelen har stått mye ubrukt så det er vel sansynlig. Dog venter jeg å høre et lite knepp eller en lyd når jeg trykker på starteren ved selv den minste kvantum av strøm når det ikke engang blinker i lyset ved trykking på starter. Nå lades det opp, og uansett resultat blir det byttet ut. Takk for svar.
Post Reply