Hvordan kan du si at det ikke var mopedførerens feil? Dama krysset veien etter å ha gått av bussen. De fleste som har tatt lappen vet at buss på holdeplass = risiko for fotgjengere i veibanen. Da skal man tilpasse farten etter denne muligheten.LordShaft wrote:http://www.ba.no/nyheter/article4268489.ece
Kvinne døde etter påkjørsel av Motorsykkel...
Kvinnen som ble påkjørt av en motorsykkel ved Hylkje fredag omkom senere av skadene.
Ta denne for f.eks!! Det var ikke sykkelen sin feil, men alikvell kjørte han på å drepte en fotgjenger. Noe som vil resultere i mye helvete. Han blir vel til slutt tiltalt for uaktsomt drap siden han ikke hadde sertifikat!
Slike ting er veldig viktig å tenke over før en velger å kjøre noe som helst uten lappen..
Hva skjer ved kjøring uten lappen???
- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Re: Hva skjer ved kjøring uten lappen???
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Jeg kan si dette for at det er en 60 sone! ingen overgangfelt der hun gikk over.
Pluss at hun sprang over veien rett bak bussen, for at hun skulle nå bussen som stod i motsatt kjørebane på en busslomme der. Sykkelen kjørte verken for fort eller noe! I følge øyenvitner.
Derfor kan jeg si at dette ikke var sykkelisten sin feil! Selv fotgjengere har ett visst ansvar når det kommer til å bevege seg ut i veibanen!
Pluss at hun sprang over veien rett bak bussen, for at hun skulle nå bussen som stod i motsatt kjørebane på en busslomme der. Sykkelen kjørte verken for fort eller noe! I følge øyenvitner.
Derfor kan jeg si at dette ikke var sykkelisten sin feil! Selv fotgjengere har ett visst ansvar når det kommer til å bevege seg ut i veibanen!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Farten skal likevel avpasses etter forholdene. På bildet i avisen er det ingen busser. Det er åpent og greit. Men med en buss på hver side blir det trangt og uoversiktlig. Og når det ikke er noe fotgjengerfelt der er det sånn at fotgjengerne kan krysse hvor som helst. Men selvfølgelig ikke uten å se seg for. Så her har begge trafikantene tabba seg ut. Men bare en av dem har fått dødsstraff.
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ja men når politiet også går ut i rapportet å sier at sykkelisten ikke har kjørt uaktsomt eller kan klandres, så er nok det en grunn til det.
Ja jeg er enig i at en skal slakke ned når det er busser på begge sider, å det er en sørgelig sak! For begge to! Dette er den ytterste konsekvensen av å kjøre uten lappen! Du sitter igjen, stemplet som drapsmann og gjeld opp etter ørene!
Ja jeg er enig i at en skal slakke ned når det er busser på begge sider, å det er en sørgelig sak! For begge to! Dette er den ytterste konsekvensen av å kjøre uten lappen! Du sitter igjen, stemplet som drapsmann og gjeld opp etter ørene!

Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
-
- MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600
Å joda! Det er fotgjengerfelt på plassen. Men man må gå kanskje 100meter ene veien før man kan krysse veien ved hjelp av ett lysregulert fotgjengerfelt.Baron von Waffel wrote: Og når det ikke er noe fotgjengerfelt der er det sånn at fotgjengerne kan krysse hvor som helst. Men selvfølgelig ikke uten å se seg for.
Og enda litt kortere å gå i andre retningen der man kan krysse veien ved hjelp av en fotgjengerundergang.
Begge kryssningspunktene leder forøvrig rett til ett busstopp.
Desverre har det tydeligvis utviklet seg en oppfatning blant mange fotgjengere der de mener de bare kan valse rett ut i veien selv om det er tilrettelagt for sikker kryssing av veg i området. Ser fenomenet hver eneste dag. Irriterer meg like grenseløst hver gang.
Det tror jeg ikke, jeg måtte dytte sykkelen resten av veien selv om det ikke var lange biten hjem. Og jeg tipper de har hørt de fleste unskyldninger og bortforklaringer før.
?? i forbindelse med hva?Presto wrote:Det tror jeg ikke, jeg måtte dytte sykkelen resten av veien selv om det ikke var lange biten hjem. Og jeg tipper de har hørt de fleste unskyldninger og bortforklaringer før.
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
Ja ikke sant, folk har nok prøvd seg på det meste!Presto wrote:Det tror jeg ikke, jeg måtte dytte sykkelen resten av veien selv om det ikke var lange biten hjem. Og jeg tipper de har hørt de fleste unskyldninger og bortforklaringer før.
Positiv hilsen Mogens
kjørte opp 25/6-09

Suzuki GR650 1984 mod.
Siste innlegg på side 1 (hvis du har vanlig antall innlegg per side).LordShaft wrote:?? i forbindelse med hva?Presto wrote:Det tror jeg ikke, jeg måtte dytte sykkelen resten av veien selv om det ikke var lange biten hjem. Og jeg tipper de har hørt de fleste unskyldninger og bortforklaringer før.
Og ifm. dødsulykken det snakkes om, så er det et stygt sted hun valgte å krysse veien på. Er en slakk sving rett før stedet også, men jeg vet ikke hvilken retning han kjørte på sykkelen. Det er en grunn til at det fins fotgjengerfelt med lysregulering og undergrunn, for det virker som om veien er laget for gjennomgangstrafikk før boligfeltene ble utbygget i området, og har blitt tilpasset fotgjengere i ettertid.
-
- MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600
Det stemmer nok bra ja. Veien ble vel bygget og utvidet i forbindelse med ferjekaien i Steinestø, da de flyttet trafikken over fra Salhus til Steinestø. Den tiden det var ferje mellom Knarvik og Steinestø. Og med årene så har jo bare trafikken utover der økt. Mye!knetrom wrote: Det er en grunn til at det fins fotgjengerfelt med lysregulering og undergrunn, for det virker som om veien er laget for gjennomgangstrafikk før boligfeltene ble utbygget i området, og har blitt tilpasset fotgjengere i ettertid.
Jeg tror ikke du blir dømt for drap eller lignende bare fordi du kjører uten førerkortet.
For de som har av ymse årsaker fått førerkortet konfiskert vil jeg tro forsikring gjelder som vanlig, om man skulle komme i en ulykke. Har aldri sett noen bevis for noe annet, bare spekulasjoner.
For de som har av ymse årsaker fått førerkortet konfiskert vil jeg tro forsikring gjelder som vanlig, om man skulle komme i en ulykke. Har aldri sett noen bevis for noe annet, bare spekulasjoner.
'99 Suzuki SV650S
x '86 Suzuki Intruder VS700
x '86 Suzuki Intruder VS700