Den Store Musikktråden

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Chris
MC: BMW HP2 Sport

Re: Den Store Musikktråden

Post by Chris »

Kimmie, du har forstått det! Hør på alt av det nye self-titled albumet til Avenged Sevenfold! :)

Avenged er favoritt band nr 1, så dem første gang de var i Norge og har logoen dems for alltid i huden ;-)
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
Kimmie
MC: 2008 Kawasaki ZX-6R

Post by Kimmie »

Fikk augene mine opp for denna gjengen når dei varma opp for Maiden i Trondheim og Oslo ifjor sommer :twisted: Var selfølgelig på begge konsertene \:D/

Btw, når vi snakka om Maiden her, denna sangen gir meg gåsehud :lol: Fantastisk bra sang!!!
[youtube]zgC3uyjgmn0[/youtube]

Last edited by tshansen on 12 Apr 2009 11:03, edited 1 time in total.
Reason: fikset filmen ;-)
Lord Erik

Post by Lord Erik »

Jeg er også stortsett altetende når det kommer til musikk. Hører veldig mye variert når jeg er hjemme eller kjører bil (det har vært mye Pavarotti i det siste faktisk), men når jeg kjører MC foretrekker jeg som oftest litt mer aggressive sanger.

Syntes albumet "Bleed American" av Jimmy Eat World er ganske bra (da spesielt sangen "Get it faster"). Har også hatt et svakt punkt for litt "gladere" rock nå som våren har kommet, blant annet "The Ark - It takes a fool to remain sane" og "MGMT - Kids". Er forsåvidt ikke bare for musikken jeg har et svakt punkt når det kommer til den MGMT - Kids videoen... :D

Om kvelden syntes jeg gjerne det passer bedre å kjøre til litt rolig, gjerne trist hvis man skal kalle det det, musikk. For eksempel "Sia - Breathe me", "Eskobar - Cold Night", og "The Cure - Disintegration".
Last edited by Lord Erik on 25 May 2009 09:19, edited 1 time in total.
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

brukbart..men egentlig ikke stort mere enn det... svensk blackmetal er egentlig ikke noe man ofte gidder å høre på to ganger.. er jo noen band som marduk, dark funeral og bergraven som er int.. men får assosiasjoner til kvarfort og henki mathson i all svensk BM...
men har vært så mye borti svensk blackmetal at jeg begynner å bli lei dems sound... vært likt siden tidlig 90 tall med dissection og di gutta.. sier ikke at det er dårlig.. men blir som at all norsk svartmetal skulle spillt som Immortal....

men likte godt ett undergrunds band som heter extinction. men blei uintresant da jeg blei kjet med vokalisten og fant ut hvor idiot han var.... så som oftest er det greit å ikke kjenne folk :D
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
RH racing

Post by RH racing »

pest har en el bra låter... joda.. hører på Funeral mist. nye skiva er drit bra.. men man kan vel egentlig kalle det for Marduk. heh..men dette og kan bli litt langtråkig når man hører på hele album. har sef alle skivene dems, men liker di best da det går litt random mellom musikken så man ikke hører alt slavisk etter hverandre.. men når vi snakker om slavisk:
- Slavia er jo et fett band alle bør høre litt på.... ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

RH racing

Post by RH racing »

en ting jeg heller ikke er helt fan av er trommemaskiner.. noe som ofte brukes i disse prosjekt bandene til folk...
hva syns du om nye Gorgoroth da? kult med Pest på vokal igjen da.. rompis bandet Godseed kan jo bli bra det og.. selv om jeg har ett annet bilde på Gaahl nå for tiden.. så dem på John Dee i vinter... mistet litt respekten for han bergenseren der..

Lord Erik

Post by Lord Erik »

Merker at black metal går over en grense for hva jeg klarer å høre på og samtidig like. ;) Klarer ikke helt å skille mellom de forskjellige lydene i musikken.
RH racing

Post by RH racing »

disse har jeg faktisk ikke vært borti.. men var da ok detta...

RH racing

Post by RH racing »

så ho derre susan boyle for noen uker siden.. men desverre.. dette viste seg jo å være "fake"..araangert av arrangøren. kvinnen har visst vært aktiv musikalvokalist siden tidlig av sitt liv.. og dommerne hade hatt henne inne til prøvesynging tidligere...

Therion har covret mye kult gjennom tiden dem...

Var forøvrig på glazing house i sverige her om dagen hvor noen lokale svenske blackmetal band spillte.
Brutalium - Zagrep - Stone Wasted - Nidgrim (ikke di norske) - aetar + Rimfrost (disse har du helt sikkert vært borti)
Nidgrim og Aetar er to band du bør skjekke ut.. ganske unge folk, men klarte å få til en viss blackmetal feeling, selv om det låt veldig svensk off course... ala gamle marduk med en blanding av dissection.

Rimfrost er dyktige folk, men syns disse kan bli litt kjedelig og litt immortal kopier.. men er da groovy og kult å høre på...

Lord Erik

Post by Lord Erik »

Denne Susan Boyle bølgen er smått fascinerende. Jeg var selv overrasket og til dels imponert over hvor godt hun sang første gangen jeg så framføringen hennes. Men framføringen var virkelig ikke god. Nå kan det jo selvfølgelig være at hun i løpet av programmet utvikler seg, men i min (uprofesjonelle) mening så syntes jeg den Les Miserables-sangen hadde flere mangler. Blant annet savnet jeg styrke, et større toneregister, og hun klarte ikke å holde tonene spesielt lenge.

Hun er selvsagt bedre enn meg, og sjokk-faktoren var absolutt til stede, men hvis jeg vil høre vakker musikk setter jeg nok på noe av den originale Les-Miserables framføringen. ;)

Her er en god Les Miserables sang:
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Kjipt at jobbmaskina er uten lydkort. Så jeg får ikke spilt av noe av musikken her. Å hjemme er jeg litt opptatt på kveldene, så glemmer litt av denne tråden :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Lord Erik

Post by Lord Erik »

LordShaft wrote:Kjipt at jobbmaskina er uten lydkort. Så jeg får ikke spilt av noe av musikken her. Å hjemme er jeg litt opptatt på kveldene, så glemmer litt av denne tråden :roll:
Du får kjøpe et lydkort og installere det selv når du jobber overtid/kveldsvakt en gang. ;)
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Ja skal se om jeg ikke klarer å få mekket til noe her ;-) Er avhengig av musikk når jeg sitter å fakturerer og tar telefoner ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Lord Erik

Post by Lord Erik »

Ikke ment som kritikk eller sarkasme, men; hva er det som fenger deg ved death metal? Akkurat hva er det du liker ved musikken, hva er det du hører på i slike sanger?

Når jeg hører på musikk som jeg liker, som oftest innen rock-sjangeren, så er det gjerne en rytme i form av et gitariff og/eller deler av vokalen som jeg syntes høres veldig bra ut. Men når jeg hører death metal syntes jeg det er veldig vanskelig å få "tak på" noen av de enkelte instrumentene, hvis du forstår hva jeg mener. Derfor har slik musikk også en tendens til å høres veldig rytmeløst og make ut for meg, fordi jeg ikke klarer å skille ut en rytme eller toner i musikken. :-k

Er det mer en... følelse eller stemning ved death metal du liker? Hjelp meg å forstå! ;)
RH racing

Post by RH racing »

En hyllest til Steingrim da...

[youtube]lYIvRYH37zg[/youtube]

hmm...kommer ikke? linke da..

Post Reply