Har en 98 VFR800 som regulatoren er gåen på. Fikk idag ny fra forhandler "ikke orginal" Dog fikk jeg en som skal være til 99-01 og kontaktene må byttes. Dette utgjør i å for seg ikke noe problem.
Det som jeg er litt mer skeptisk til er at det sitter en ekstra ledning på denne i forhold til den gamle, den er sort og er formodligen jord "skal ohme den senere for å sjekke" Tenkte jeg skulle høre her om det er noen andre som har benyttet slik regulator på eldre sykkel før jeg klipper kablene og garantien og øm jeg bare kan klippe kabelen helt bort eller om den bør jordes, derssom det skal til jord.
Vil helst beholde denne da denne ser betraktlig mer solid ut og har dessuten grover kabler enn den gamle.
VFR 800 Laderegulator
Hjalp en kompis med å bytte denne til noe uoriginalt. Husker det var noe uoverensstemmelser med ledningene, men ikke helt hva. Det funket ihvertfall fint når det var montert. Kan med sikkerhet si at vi koblet til alle ledningene. Hvis du får tatt bilde av gammel og ny samt hvordan gammel var koblet så husker jeg sikkert mer...
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Tror ikke du trenger å bekymre deg om garantien på en 7 år gammel sykkel. Kanskje verre med den nye regulatoren.
Får du tak i et koblingsskjema? Merkeforhandleren har sikkert. Og de fleste verkstedhåndbøkene fra Haynes har et koblingsskjema.
Får du tak i et koblingsskjema? Merkeforhandleren har sikkert. Og de fleste verkstedhåndbøkene fra Haynes har et koblingsskjema.

Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum