Jeanette sin blogg - prøvekjøring hos Smia MC s. 263 :)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
hansp
MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km
2024: 7633 km
Juni 2024 Aftica Twin 24 modell
2024: 11658 km

Re: Jeanette sin blogg - 1. mai s. 222 :D

Post by hansp »

Flott referat og fine bilder og tkk for turen.
Var det du ute å prøvdesykkel ved Son sånn litt etter 12 i går lørdag?
Hans Petter
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Post by Jeanette »

hansp wrote:Var det du ute å prøvdesykkel ved Son sånn litt etter 12 i går lørdag?
Jeg var ute og prøvekjørte en del sykler i går ja, men det var ikke i Son. Var fra Høiden MC i Moss, og rundt om i traktene der - Rygge, Larkollen osv. Var der fra 10-1330, så tidspunktet stemmer, men ikke stedet.. ;)

I går møtte jeg da Gorgeous hos Høiden MC i Moss for å prøvekjøre sykler og titte rundt iom. at de hadde åpen dag/nyåpning etter flytting. Vi var der fra åpning kl 10, og etter at Gorgeous dro i stallen var jeg der et par timer til. Jeg fikk først ordnet meg tailpack til sykkelen fra Oxford, slik at bagasjeutstyret mitt nå er klart til Europa-tur - godt å ha det i boks! Gorgeous prøvde også denne dressen, som hun tidligere har falt pladask for:

Image

Den første prøvekjøringsturen vår ble med Honda CB1000R på meg og Aprilia Shiver på Gorgeous, før vi byttet ca halvveis på runden. Jeg likte CB'en kjempegodt!! Uvant med naken sykkel og å merke en del fartsvind, men det var virkelig en rå sykkel!! 8) Lettkjørt, rampete og morsom å kjøre - jeg fant meg kjempegodt til rette på den! Da vi byttet var det første jeg merket med Apriliaen det harde setet.. Ellers fant jeg meg ikke helt til rette på Apriliaen. Den var forsåvidt lettkjørt, men ekkel i krypkjøring og falt rett og slett ikke helt i smak. Sammenlignet med CB'en kom den på jumboplass, og det hos oss begge.

Image
Honda CB1000R.

Image
Aprilia Shiver 750.

Etter denne turen ble det en liten pause før jeg fikk lånt meg en Suzuki Bandit 1250S. Gorgeous skulle i stallen, så jeg fulgte henne dit før jeg kjørte meg en runde alene på Banditen. Jeg fant meg fort til rette på den, og følte meg egentlig like til pass som på Fazeren når det kom til å kjenne igjen motorkarakteristikken, krypkjøring, giring etc. Sykkelen var lettkjørt, men jeg synes den var tung å styre/legge ned i svinger. Pga. dette var ikke dette en sykkel som fristet meg, men jeg kan skjønne at f.eks. du, Småkjeltringen, er fristet ;)

Image
Suzuki Bandit 1250S.

Neste sykkel jeg prøvde var Suzuki GSXF 650. Denne sykkelen likte jeg godt! Fin motor, lettkjørt og leken sykkel! Fin sittestilling også.

Image
Suzuki GSXF 650.

Den siste sykkelen jeg prøvde i går var Honda CB600F Hornet. Atter en gang en naken sykkel, og jeg likte også denne kjempegodt. Lettkjørt, rampete og morsom å kjøre! Skulle jeg hatt en Hornet ville jeg nok kjøpt storebroren på 900 ccm, men 600'en falt også i smak!

Image
Honda CB600F Hornet.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med prøvekjøringen i går. Det har virkelig gått opp noen lys for meg om at Fazeren kanskje ikke er den helt riktige sykkelen for meg.. :-# Ikke misforstå, jeg er superfornøyd med den, men mtp. hvor fort jeg fant meg til rette på flere av disse syklene (i samme grad som jeg fant meg til rette på VFR'en i høst), så ringer det noen "varselsbjeller" hos meg. Jeg hadde først ikke sansen for nakne sykler, det har jeg fått mer og mer nå (spesielt CB1000R.. oh la la.. O:) :smt050 ). Dessuten så merker jeg at jeg er sugen på mer effekt, og gjerne skulle hatt en mer rampete sykkel. På runden Gorgeous tok meg med på rundt om til Larkollen og tilbake, som jeg da kjørte alene etterpå, så kjørte jeg bedre med flere av prøvesyklene enn jeg gjør med Fazeren :shock: :D Det overrasket meg litt, men var en morsom opplevelse! Det er ingen tvil om at jeg skal fortsette å prøvekjøre sykler ved anledning, for å finne ut av hva jeg kan tenke meg neste gang. Det blir ikke bytte nå pga. utenlandsstudier (om jeg kommer inn da), men når jeg er tilbake så ja.. Jeg håper jo å ta med Fazeren utenlands, men skulle det skjære seg mtp. avgifter i landet jeg drar til osv, blir det salg til høsten. Ellers blir det salg når jeg er hjemme igjen. Så det blir spennende å se hva jeg ender opp med, men jeg kan vel trygt si at sykkelhorisonten min er ganske så utvidet!!

Etter prøvekjøringen gikk turen ned til Engelsviken. Der møtte jeg Ulvinnen, Boxer Wolf, Banditbiker og en kollega av BB. Vi spiste god lunsj på restauranten nede på brygga før vi splittet opp. BB og kollegaen dro tilbake til campingen der de holdt til, mens Ulvinnen, BW og jeg dro gjennom Fredrikstad og Sarpsborg til Rudskogen der vi hilste på Freddie. Ulvinnen og BW dro derfra etter en liten stund, mens jeg ble værende og så på litt trening på banen før jeg dro hjem. Det ble da raskeste veien hjem, indre Østfoldveier til Rakkestad og Askim, og deretter E18 mot Ski og hjem. Totalt ble det snaue 20 mil i går.

Image
BB og BW.

Image
Ulvinnen og jeg "passer på" BB som sliter litt med sola ;)

Image

Image

Image

Alt i alt var gårsdagen enda en herlig dag på 2 hjul \:D/
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

pesse wrote:Jeg var den andre som kom sammen med Kli.
Så det var deg, ja! Fikk ikke hilst på/pratet med deg, men det kommer sikkert flere sjanser! :)
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Re: Jeanette sin blogg - utvider mc-horisonten sin s. 222

Post by supermons »

Haha, ser Gorgeous fant igjen Berik-dressen ja ;)

Den CB1000R ser rimelig brutal ut! Skulle nok ha kommet meg dit :)
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Jepp, hadde vært hyggelig om du hadde kommet en tur!

CB1000R'en var skikkelig kul! En ordentlig rampesykkel, knallmoro å kjøre! :twisted: Ikke uten grunn jeg har tenkt på den i hele dag..
pesse
MC: Yamaha YZF R1 98 mod og Honda XL600R - 83

Post by pesse »

Jeanette wrote:
pesse wrote:Jeg var den andre som kom sammen med Kli.
Så det var deg, ja! Fikk ikke hilst på/pratet med deg, men det kommer sikkert flere sjanser! :)
Det gjør det nok helt sikkert :)
Gorgeous
MC: Suzuki DR-Z 400 SM

Post by Gorgeous »

supermons wrote:Haha, ser Gorgeous fant igjen Berik-dressen ja ;)

Den CB1000R ser rimelig brutal ut! Skulle nok ha kommet meg dit :)

MÅ ha den, bare MÅÅÅÅ ha den! Hihi

Likte veldig godt CB1000R jeg og! Lettkjørt og god å sitte på! Jeg stemmer for den til deg J \:D/
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Gorgeous wrote:Jeg stemmer for den til deg J \:D/
Du sier noe! Jeg har visst oppdaget rampen i meg O:) MORO!!

Aah, det frister!! Men nå får fornuften seire mtp. hva som skjer med utenlandsstudier osv først. Dessverre.. :roll:
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

Jeanette wrote:Du sier noe! Jeg har visst oppdaget rampen i meg O:) MORO!!
Den har vi andre visst om lenge :twisted:
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Hihi :- O:)

Hvorfor har dere ikke sagt noe?! :lol:
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Jepp jepp, da er enda et par steg til i forberedelsene til Europaturen unnagjort. I helga fikk jeg sjekka ut litt mtp. evt. dekkbytte før tur, men det trengs ikke. Roadtech Z6-dekkene mine ser fortsatt nesten nye ut etter en del mil, så de holder fint. (Kjempefornøyd med disse dekkene!!) Neste service er ved 30 000 km, så siden jeg allerede har rundet 26 000+, så er service bestilt til slutten av mai. Jeg hadde rundet serviceintervallet tidlig på turen uansett, så da er det bedre å starte med nyserva sykkel :D

4 uker til avreise på torsdag!! \:D/
carboy

Post by carboy »

Gleder meg allerede til bildene ifra turen.
-Carboy-
Banditbiker
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

carboy wrote:Gleder meg allerede til bildene ifra turen.
+1
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Bilder blir det vet dere! Jeg funderer på å kjøpe meg nytt kamera før turen, eller muligens låne det nyeste til fattern, da jeg tror det jeg pleier å bruke holder på å ta kvelden.. Kan ikke risikere det på veien!! [-X :shock:

Kan ellers nevne at intercom også er i boks; Scala Rider er kjøpt og testes ut ved første anledning!
carboy

Post by carboy »

Kiipt om kamera tar kvelden da du akkurat skal ta noen flott bilder ifra turen, og spesielt ikke får vis oss på forumet dette :? Du må nok gå til innkjøp av et nytt eller låne faren din sin ;-)

Åssen funker denne intercomen? er det så du kan snakke med en annen mc kjører eller kun for passasjer?
-Carboy-
Post Reply