Jeg har en Suzuki GSXR 600, 98 mod.
Ofte så stopper den etter litt kjøring og gjerne når jeg har dratt på over lengre strekke. Den oppfører seg som om det skulle vært kondens. Begynner å fuske og stopper til slutt. Lar den hvile ett minutt og den starter og går som normalt igjen. Det har ikke noe med vær og føre å gjøre, oppfører seg likt uansett.
Noen som har tips om hva dette kan skyldes?
SUZUKI STOPPER
- maelling
- Posts: 1403
- Joined: 12 Jul 2007 17:21
- MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer) - Location: Asker
- Contact:
Re: SUZUKI STOPPER
Det er to ting som kan være galt, der det ene er bensintilførsel eller det er noe med tenning. Sjekk bensinfilteret ditt som sitter inntil pumpa under tanken vel. Det kan tenkes at den ikke får nok fuel gjennom tett filter som gjør at pumpa går tørr etter at du har dratt på, og at den virker igjen siden når nok bensin har sivet igjennom til pumpa. Det andre kan være tenning som det er foreslått av andre her tidligere ettersom det er andre som har hatt lignende problemer. Dette høres ut som bensintilførsels-problem, om du har forsikret deg om at det ikke er noe kondens i bensinen.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
-
- Posts: 570
- Joined: 19 Mar 2007 22:32
Re: SUZUKI STOPPER
Når det gjelder besintilførsel har en del sykler problemer med full tank og/eller tette drens-slanger.
Skjer dette bare når tanken er full? Uansett, sjekk drensslange fra bensintank. Det kan være at denne er tett og at det skaper vakum i tanken.
Skjer dette bare når tanken er full? Uansett, sjekk drensslange fra bensintank. Det kan være at denne er tett og at det skaper vakum i tanken.
Re: SUZUKI STOPPER
Det har oppstått selv når tanken ikke er full.
Skjedde sist i dag etter en liten tur.
Den begynner å miste motorkraft, og stopper til slutt. Det er akkurat som at den ikke vil mer.
Pratet med en kar i fjor om dette. Han mente at det kunne være coilen som var deffekt.
Skal sjekke filter å drens slanger...
Skjedde sist i dag etter en liten tur.
Den begynner å miste motorkraft, og stopper til slutt. Det er akkurat som at den ikke vil mer.
Pratet med en kar i fjor om dette. Han mente at det kunne være coilen som var deffekt.
Skal sjekke filter å drens slanger...
-
- Posts: 41
- Joined: 26 Aug 2007 19:09
- MC: Suzuki VX 800.
Tidligere: -96 Kawasaki VN800 Vulcan, 87 Yamaha XJ900, 82 Suzuki GSX1100, 74 Honda CB350Four
Re: SUZUKI STOPPER
Prøv å kjør med tanklokket delvis åpent, for å utelukke vacum problem i tanken.
Tror nok det er der feilen er.
Tror nok det er der feilen er.
Re: SUZUKI STOPPER
Er enig med tankvakuumteorien. Når den stopper neste gang, åpne opp tanklokket. Hvis du hører et "pssst" av luft som slipper inn er det det som er problemet. Sjekk at lufteslangene/åpningene ikke er tett eller i klem.