Gir Indikator.?

Prat om tung MC.
Bjerka_R1
MC: Har en 1999 Yamaha YZF R1=)
Tidligere hatt en Yamaha R6 2000 modell men ble aldri noen større sesong med den føre den ble solgt.Så R1 blir vel min "førstegangssykkel"

Re: Gir Indikator.?

Post by Bjerka_R1 »

raastad wrote:
Bjerka_R1 wrote:Hvordan er forresten Acumen Gear Indicator og installere?
Har laget en egen tråd om denne men fått meget dårlig respons
er ikke så vanskelig.. jeg monterte min på "harde" måten, leste hvilke ledninger som skulle hvor, og splitta div kabler som gikk inn i speedo'n (så om man ikke har plug'n'play versjonen, er det fram med service heftet.. å lese hvilke ledinger som er hva) så er det bare å kutte å lodde å ha enten krympestrømper/el teip klar, evt begge deler.
har en del erfaring med å lese strøm skjema osv fra før.. så får meg var det veldig lett, + værdt å spare pengene plug uniten kosta.
vil anbefale å ha litt erfaring innen el for å gjøre det. men skal gå veldig lett ellers og (kan alltids sende bilder og spørre på forumet ;) )
Jeg har kjøpt plug & play kabelen men slik jeg ser det må jeg også kutte opp noen kabler og begynne lodde/taipe :-k
raastad
MC: 07 Silver Raven R6 =P
Blue tire valve lights, Smoked headlight protectors, Integrated smoked tail light W/ blinker, EURO Smoke LED Turn Signals, VFX Pivot Kit(Blue leds), Blue air intake halo, Frame plugs, Puig DB DS windscreen, Shogun frame sliders.
And ofc. Full Spidi racing gear.

Re: Gir Indikator.?

Post by raastad »

usikker hvordan det er på 99 modellen, men vet at på de nyere med plug saken skal den bare være å plugge i uten noe annet, men er bare å lese å se hva som skal gjøres. er ikke så vanskelig å finne riktige kabler utifra skjemaet i servce manualen ^^

men om du ikke har sett det, burde dette hjelpe (hjalp meg)
http://www.acumen-electronics.co.uk/pub ... ide%20.pdf

sies hvertfall i R1 forumet at plug n play uniten til 99 r1 skal fungere uten kutting.
2007 Silver Raven R6
Post Reply