Hei.
Fikk førerkortet for kl. B i fjor, hadde da ikke tatt mørkekjøring. Står at det er gyldig t.o.m. Mars, dvs. at det er utgått, har ikke fornyet det, men har tatt kurset. Hva er straffen/boten om jeg blir tatt?! Hvilket lovbrudd går det under? Kjøring uten gyldig førerkort?
Hva koster det å fornye det?
Takk.
Ikke fornyet førerkortet, straff/bot?
Ikke fornyet førerkortet, straff/bot?
Yamaha Aerox 2004

- mr.president
- MC: Yamaha YZF 600R 02 modell Yamaha FZ6N S2 08 modell Kawasaki ER6N 08 Modell
Re: Ikke fornyet førerkortet, straff/bot?
du mister førerretten ikke førerkortet, så det blir som å kjøre uten gyldig førerkort for den klassen. koster 200 kr å bytte ut førerkortet ditt på biltilsynet.
Fiksa det i dag, 200 kr, ja. Hva er straffen for å kjøre med ugyldig førerkort?
Yamaha Aerox 2004

kjøre du med utgått førekort men har vært gjennom obligatorisk mørkekjøring får du bare en advarsel og blir bedt om å oppdatere førerkort.. jeg hadde selv to stk førekort en periode.. blei stoppet og visste han det gamle, og fikk spm om jeg hadde to kort.. da svarte jeg ja, for jeg tordde jeg hadde mistet det ene og fikk nytt i posten..og nå hadde jeg ett i hver bil for å være sikker på at jeg hadde det med meg.. fikk da beskjed om å levere inn det eldste...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
Ah, ok, ikke verre, nei, kunne spart meg det med andre ord, mc-lappen om noen få måneder uansett
men men

Yamaha Aerox 2004