Da renner driten av og du tører eller skader ikke huden din! Er det noen som har prøvd å gjøre reint kjede med dette noen gang!?

Matolje funker knallbra til å løse fett og slikt. Skal du ha noe som er hudvennlig så funker også babyolje utrolig bra.LordShaft wrote:Når jeg gjør ren hendene etter å ha griset med diverse produkt som maling, olje osv bruker jeg vanlig olivenolje som du bruker i maten!
Da renner driten av og du tører eller skader ikke huden din! Er det noen som har prøvd å gjøre reint kjede med dette noen gang!?
Jeg tror dette med "syre" i olje hører fortiden til. Det var vel et tilsettningsmiddel man brukte i gammledager for å nøytralisere alkaliske forbrenningsrester fra motoren? Jeg tror også at den typen gummi som brukes i o-ringer og pakninger ol i dag. tåler kjemikalier svært godt._Adler_ wrote: Husk at vanlig olje inneholder syre, som vil/kan ødelegge pakningene/o-ringene i 0-ringkjeder. Om dette gjelder "matoljer" vet jeg ikke.
Leste det i MC-teoriboka, den nyeste, fra 2007, fult mulig det er feil =S I så fall er det jo latterlig om de driver med slik vranglæreRambler wrote:Jeg tror dette med "syre" i olje hører fortiden til. Det var vel et tilsettningsmiddel man brukte i gammledager for å nøytralisere alkaliske forbrenningsrester fra motoren? Jeg tror også at den typen gummi som brukes i o-ringer og pakninger ol i dag. tåler kjemikalier svært godt._Adler_ wrote: Husk at vanlig olje inneholder syre, som vil/kan ødelegge pakningene/o-ringene i 0-ringkjeder. Om dette gjelder "matoljer" vet jeg ikke.