Jeanette sin blogg - prøvekjøring hos Smia MC s. 263 :)
Re: Jeanette sin blogg - kommet inn på master i Aberdeen!
Er veldig interessert i å finne ut hva du kommer frem til mtp. å ta med sykkel.
- Jeanette
- Administrator
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Skal holde deg/dere oppdatert! Har kjempelyst til å ta med sykkelen, så jeg håper det går uten for mye plunder og heft.
Gratulerer Jeanette!!! Godt å vite hva som skjer til høsten nå! Fy flate du er flink

Vennlig hilsen Juliet
Er det ikke billigere å selge den for så å kjøpe ny dit du flytter? Som noen har vært innpå i denne tråden allerede?Jeanette wrote:Skal holde deg/dere oppdatert! Har kjempelyst til å ta med sykkelen, så jeg håper det går uten for mye plunder og heft.
Mulig eg tar feil, men har en forestilling om at alt er så dyrt her i landet

-mvh-
Kristian
Du kan jo høre med ambassaden om hvem du bør snakke med også.

- Jeanette
- Administrator
Ikke umulig det altså.. Må egentlig bare sjekke ut mulighetene, og ta et valg når jeg har fått svar fra alle stedene jeg har søkt.Deauville00 wrote:Er det ikke billigere å selge den for så å kjøpe ny dit du flytter?
Smart tips, Lølle! :smt023Lølle wrote:Du kan jo høre med ambassaden om hvem du bør snakke med også.
Og Juliet: Takk! :oops:

Jeg kjenner et par som har bodd i Nederland, og de anbefalte deg å sjekke ut kostnader i forbindelse med eksport fra Nederland/import til Norge, for det er visst ganske rimelig å skaffe seg sykkel der. Hvis du ikke tar med deg Fazeren din og du blir utenlands en stund, vil det ikke da lønne seg å selge den før du drar....? Den blir jo eldre mens den venter på deg, tenker jeg på.... og du vil sikkert være åpen for noe nytt når du kommer tilbake, hvis du ikke allerede har en i bagasjen

Vennlig hilsen Juliet
Gratulerer ! Når vår du vite om du ev. kommer inn i Nederland ?
Gratulere så mye unge frøken
Dette var jo topp 

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
YouTube
MyRoute-app
- Jeanette
- Administrator
Takk for tips, Juliet! Jeg har nok av ting og muligheter og tenke på i forbindelse med det her, så jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne

Takk! Jeg vet ikke helt, men etter hva jeg har skjønt er det rullerende opptak. De har mottatt alle papirene mine, så jeg forventer/håper å få vite noe i løpet av mai.Inger Jo wrote:Gratulerer ! Når vår du vite om du ev. kommer inn i Nederland ?
Thank you!LordShaft wrote:Gratulere så mye unge frøkenDette var jo topp

- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Gratulerer med studieopptak
Jeg ville tenkt i retning av å selge Fazeren i Norge og så kjøpe sykkel på studiestedet. På grunn av avgifter i de forskjellige landene vil det overraske meg mye om du ikke må ut med diverse for å ta med egen sykkel. Og i hvert fall her i Gnore er omregistreringsavgiften på sykkel akseptabel.

Jeg ville tenkt i retning av å selge Fazeren i Norge og så kjøpe sykkel på studiestedet. På grunn av avgifter i de forskjellige landene vil det overraske meg mye om du ikke må ut med diverse for å ta med egen sykkel. Og i hvert fall her i Gnore er omregistreringsavgiften på sykkel akseptabel.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
- Jeanette
- Administrator
Takk!Baron von Waffel wrote:Gratulerer med studieopptak![]()
![]()
...
På grunn av avgifter i de forskjellige landene vil det overraske meg mye om du ikke må ut med diverse for å ta med egen sykkel.
Jeg har undersøkt litt mtp. NL, og etter hva jeg kan se er avgifta der 20 % av sykkelens verdi da den var ny (minus moms), pluss en avgift på topp. Jeg vet bare ikke om dette gjelder når man skal bo der midlertidig, og dessuten kommer til å farte til og fra Norge i mellomtiden. Så det kan fort bli dyrt om dette gjelder uansett..
- Jeanette
- Administrator
Og Jeanette har jammen meg kommet inn i Glasgow også!
Fikk et foreløpig svar på fredag om at jeg skal tilbys plass, så det er ikke helt "offisielt", men jeg ble hvert fall ønsket hjertelig velkommen til start i september. Håper bare jeg får svar fra NL snart nå..
Ellers har jeg ikke hatt tid til å legge ut bilder fra Grava på onsdag ennå, og nå i helga har det også blitt kjøring jeg vil skrible litt om. Får ta det senere i uka - nå skal jeg pakke litt så jeg er klar for seminar på Holmsbu i morgen og tirsdag. Og transportmiddel dit? Fazeren såklart

Ellers har jeg ikke hatt tid til å legge ut bilder fra Grava på onsdag ennå, og nå i helga har det også blitt kjøring jeg vil skrible litt om. Får ta det senere i uka - nå skal jeg pakke litt så jeg er klar for seminar på Holmsbu i morgen og tirsdag. Og transportmiddel dit? Fazeren såklart

- Jeanette
- Administrator
Re: Jeanette sin blogg - kommet inn på master i Glasgow også! :)
Da har jeg tid til litt forumskriving før jeg i morgen må styre og ordne og pakke til ny tur. I går morges dro jeg da til Holmsbu for å ha seminar med jobben, og planen var å kjøre sykkel. Da jeg likevel våknet til øspøs-regn og noen få plussgrader krøyp jeg til korset og hentet bilen i garasjen
Jeg angret ikke på det i går, men da jeg skulle hjem i finværet i dag hadde det vært deilig å kjøre på to hjul i stedet for fire. Men, men - det kommer da flere sjanser!
Som jeg skrev på søndag så er det vel på tide med noen få bilder fra forrige ukes Grava-tur. Vi var en fin liten gjeng som møttes på Ryen, og på vei til og på Grava var det ennå tre stykker som joinet oss. Deilig kjørevær og godt oppmøte på Grava, og som alltid en hyggelig kveld =)

Ninja Turtle måtte ha "middag" på Ryen..

NT og Attila med sine søte små "vesker" til de nye, formstøpte øreproppene sine. Må si dere viser deres maskuline side her, gutter

VFR'en til Sindre (kompis av NT), SV'en til Night Rider, Ninja'n til NT, SV'en til Stian (kompis av NT), Fazer'n min og Hornet'en til Freddie.
I tillegg var da også Attila og mathfjeld på Grava, pluss halvbroren min (Italianman) med en kompis/kollega.
Lørdag kjørte Freddie og jeg en fin runde på div. veier i Vestfold for å teste ut intercomen vår. Fra Horten gikk turen i korte trekk mot Hof, deretter retning Andebu, nordover så vi kom inn på rv 32 og tok av opp mot Vindjelltunet, og så ned til Siljan. Fra Siljan gikk turen mot Kvelde, der vi fant disse flotte svingene:

(Bilde tatt av Bimma i fjor sommer.)
Videre mot Sandefjord, tilbake til Andebu, og så div. småveier tilbake til Horten. Turen ble på ca 20 mil, der 15 av de var på Hornet'en til Freddie. Vi har lenge pratet om å byttelåne, så på lørdag fikk vi endelig gjort det - moro! Herlig temperatur å kjøre i også, og med et par nyoppdagete perler av veier ble det en super kveld på tur
Og intercomen, den funka supert! (Scala Rider Q2)
Resten av uka har jeg fri da jeg avspaserer i morgen og fredag. I morgen blir det å hente bilen fra EU-kontroll, og så blir det å pakke og gjøre meg klar til tur. Stikker muligens innom Grava i morgen kveld, ellers er planen å kose meg på tur fra torsdag til søndag. Gleder meg, og håper på supert vær! Ruta er ikke 100 % sikker, men i korte trekk er tanken å få kjørt en del anbefalte veier på sørvestlandet. Kamera skal med, og referat skal bli når jeg er hjemme igjen

Som jeg skrev på søndag så er det vel på tide med noen få bilder fra forrige ukes Grava-tur. Vi var en fin liten gjeng som møttes på Ryen, og på vei til og på Grava var det ennå tre stykker som joinet oss. Deilig kjørevær og godt oppmøte på Grava, og som alltid en hyggelig kveld =)

Ninja Turtle måtte ha "middag" på Ryen..

NT og Attila med sine søte små "vesker" til de nye, formstøpte øreproppene sine. Må si dere viser deres maskuline side her, gutter

VFR'en til Sindre (kompis av NT), SV'en til Night Rider, Ninja'n til NT, SV'en til Stian (kompis av NT), Fazer'n min og Hornet'en til Freddie.
I tillegg var da også Attila og mathfjeld på Grava, pluss halvbroren min (Italianman) med en kompis/kollega.
Lørdag kjørte Freddie og jeg en fin runde på div. veier i Vestfold for å teste ut intercomen vår. Fra Horten gikk turen i korte trekk mot Hof, deretter retning Andebu, nordover så vi kom inn på rv 32 og tok av opp mot Vindjelltunet, og så ned til Siljan. Fra Siljan gikk turen mot Kvelde, der vi fant disse flotte svingene:

(Bilde tatt av Bimma i fjor sommer.)
Videre mot Sandefjord, tilbake til Andebu, og så div. småveier tilbake til Horten. Turen ble på ca 20 mil, der 15 av de var på Hornet'en til Freddie. Vi har lenge pratet om å byttelåne, så på lørdag fikk vi endelig gjort det - moro! Herlig temperatur å kjøre i også, og med et par nyoppdagete perler av veier ble det en super kveld på tur

Resten av uka har jeg fri da jeg avspaserer i morgen og fredag. I morgen blir det å hente bilen fra EU-kontroll, og så blir det å pakke og gjøre meg klar til tur. Stikker muligens innom Grava i morgen kveld, ellers er planen å kose meg på tur fra torsdag til søndag. Gleder meg, og håper på supert vær! Ruta er ikke 100 % sikker, men i korte trekk er tanken å få kjørt en del anbefalte veier på sørvestlandet. Kamera skal med, og referat skal bli når jeg er hjemme igjen

- hansp
- MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km
2024: 7633 km
Juni 2024 Aftica Twin 24 modell
2024: 11658 km - Location: Buriram Thailand
Re: Jeanette sin blogg - kommet inn på master i Glasgow også! :)
God tur. Misunnelig ?? Jeg ?? Ikke i det hele tatt
Hans Petter