[Fisketorget] Det er Bergen

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: [Fisketorget] Det er Bergen

Post by Trond_V »

LordShaft wrote:Men over til noe myyye viktigere hehe, noen som skal ut å kjøre i dag?
Har tenkt på en tur enten rundt Mongstad, og innover Radøy igjen, eller en tur mot Ostereidet, og kanskje ett stykke mot Masfjorden.
Bra med svingete vei ett stykke innover der :) Får se om jeg gidder kjøre gjennom tunnelen mot Romarheim, Tviler.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: [Fisketorget] Det er Bergen

Post by Lord Erik »

Mm, blir nok lite kjøring på meg i dag. Men i morgen skal jeg ta med meg en jente fra kollokvien på en kort tur. Tror ikke hun har sittet på MC før. Er det noen som har tips til kjøreruter som ikke tar mer en én til én og en halv time?

Jeg tenkte muligens over Fanafjellet - Os - Nesttun, og deretter tilbake til sentrum gjennom Arna alternativt Sædalen hvis hun er kald/lei. :-k
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: [Fisketorget] Det er Bergen

Post by tshansen »

jeg vurderte en tur til voss eller noe slikt, en litt lengre tur i dag! Skal i begravelse klokken 2, men tar løs rett etter det.

Hadde vært digg å kjørt til Lavik også, mye fine veier på siste strekkene der, men desverre alt for ofte "bilbelte" kontroll ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: [Fisketorget] Det er Bergen

Post by Lord Erik »

Syntes jeg ser generelt veldig lite kontroller i det siste jeg... det er ihvertfall et halvt år siden jeg så en fartskontroll. Går nok kanskje på en smell en dag. Kjører ikke gris, men er ofte over fartsgrensen likevel. :-k
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: [Fisketorget] Det er Bergen

Post by Trond_V »

LordShaft wrote:jeg vurderte en tur til voss eller noe slikt, en litt lengre tur i dag!
Hadde vært digg å kjørt til Lavik også, mye fine veier på siste strekkene der, men desverre alt for ofte "bilbelte" kontroll ;-)
Ble begge rutene mine i går gitt.:P

De er aktive inn etter fjorden mot Oppedal ja. Men de klarer seg no oppover mot Voss og videre innover highway'en der ;-)
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: [Fisketorget] Det er Bergen

Post by KiM »

Lord Erik wrote:Syntes jeg ser generelt veldig lite kontroller i det siste jeg... det er ihvertfall et halvt år siden jeg så en fartskontroll. Går nok kanskje på en smell en dag. Kjører ikke gris, men er ofte over fartsgrensen likevel. :-k
Da har du sittet inne det siste halvåret :lol: Har vellykket passert minst ti politikontroller det siste halvåret, alle relativt lokalt. Fleslandsveien, Åsaneveienx2, Fjøsangerveienx3, Skjold, Danmarksplass og rett før Grimesvingene er de jeg kommer på i farten.
ingen KiM, ingen kos
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: [Fisketorget] Det er Bergen

Post by Lord Erik »

Kanskje jeg bare har vært heldig. ;) Nå skal det sies at jeg er ganske paranoid hva det sivile politibiler angår, men er redd jeg kanskje begynner å bli "bortskjemt" når det kommer til vanlige fartskontroller.
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: [Fisketorget] Det er Bergen

Post by KiM »

Har ikke fått kjørt noe særlig denne uken, så tar meg en liten tur nå :D Svipper nok innom torget!
ingen KiM, ingen kos
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: [Fisketorget] Det er Bergen

Post by tshansen »

Lord Erik wrote:Kanskje jeg bare har vært heldig. ;) Nå skal det sies at jeg er ganske paranoid hva det sivile politibiler angår, men er redd jeg kanskje begynner å bli "bortskjemt" når det kommer til vanlige fartskontroller.
Du er ikke alene!! Faen meg helt sykt så jeg kikker i speilene selv om en bil legger seg etter meg. Selv om jeg ikke har brutt fartsgrensene.
Dette har nok med at jeg har blitt tatt på denne måten en gang før :roll: Ja jeg er kriminell!! hehe

Men det er som du sier. Utrolig lite fartskontroller i bergen for tiden, utrolig nok har politiet gått ut i BA å sagt at de ikke har på langt nær så mye ressusjer i år som i fjor, og kan derfor ikke ha like hyppige kontroller.
Det er tatt under halvparten så mange fartssyndere i år som samme tid i fjor, men på hver enkelt kontroll er det tatt i gjennomsnitt flere med høy fart en tidligere. Så det er ikke for at folk kjører penere det er tatt så få her i byen :roll:
eneRmiK wrote:Har ikke fått kjørt noe særlig denne uken, så tar meg en liten tur nå :D Svipper nok innom torget!
Skulle igrunn ut å kjøre litt i dag jeg også, men får heller vente til i morra...Har ikke akkurat dagen i dag, så jeg får håpe på bedre humør og kjørelyst i morra. Selv om jeg vet at beste medisin for dårlig humør er sykkelkjøring ;-)

Noen som har noe kjøreplaner i helgen!?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: [Fisketorget] Det er Bergen

Post by Lord Erik »

LordShaft wrote:Du er ikke alene!! Faen meg helt sykt så jeg kikker i speilene selv om en bil legger seg etter meg. Selv om jeg ikke har brutt fartsgrensene. Dette har nok med at jeg har blitt tatt på denne måten en gang før :roll: Ja jeg er kriminell!! hehe
Ligger det en bil bak meg som er nærmere enn 50 meter som ikke er en varebil eller andre opplagte "ikke-politibiler", så blinker jeg alltid til siden! Biler med to personer i er også litt skumle, samt biler som holder følge med meg hehe. Paranoid? Oh yes. Og dette til tross for at jeg er den eneste i familien som ikke har skadet en bil eller blitt tatt i fartskontroll/parkering. ;)
LordShaft wrote:Men det er som du sier. Utrolig lite fartskontroller i bergen for tiden, utrolig nok har politiet gått ut i BA å sagt at de ikke har på langt nær så mye ressusjer i år som i fjor, og kan derfor ikke ha like hyppige kontroller.
Det er tatt under halvparten så mange fartssyndere i år som samme tid i fjor, men på hver enkelt kontroll er det tatt i gjennomsnitt flere med høy fart en tidligere. Så det er ikke for at folk kjører penere det er tatt så få her i byen :roll:
Har ikke inntrykket av at folk kjører spesielt sakte nei. 70-sone betyr 80, 80-sone betyr 90 eller 100. Er man under det så er man en sinke i dagens trafikkbilde her i Bergen. Får meg av og til å lure på om unnskyldning "jeg prøver bare å holde tritt med resten av trafikken, for min egen sikkerhets skyld" hadde holdt vann hvis jeg ble tatt i fartskontroll. Det er som oftest sant.

Mer OT så er jeg ikke sikker på hva jeg skal ta meg til i helgen. Jeg BURDE lese til eksamenen som kommer på tirsdag, men mangler viljen nå som været er så pent. Var en kort tur til Lysekloster i dag med en veninne, i morgen blir det MC og kajakkpadling på hytten med en annen veninne, lørdag og søndag... who knows. Sikkert mange fine tomme veier når det er 17. mai tog! :D
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: [Fisketorget] Det er Bergen

Post by Trond_V »

LordShaft wrote:Noen som har noe kjøreplaner i helgen!?
Sugen på en tur Søndagen :)
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: [Fisketorget] Det er Bergen

Post by Mogen »

Va på torget idag fra ca 19:00 - 21:00..
Såg ikkje noen andre fra forumet der :?
Kom vel opp i 35-45 sykkler på det meste...

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: [Fisketorget] Det er Bergen

Post by KiM »

Da gikk vi gjerne akkurat glipp av hverandre. Kom fem-ti over ni! Var der bare i et kvarter for var sugen på å kjøre. Kjørte ut i Åsane og traff et par kompiser der før jeg kjørte hjem igjen. Sinnsyk ventilasjon i hanskene, så holdt jo på å fryse ihjel på veien hjem :P

Tok et par bilder
Image
Image

Jeg er med på tur både lørdag og søndag! Bare å si ifra.
ingen KiM, ingen kos
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: [Fisketorget] Det er Bergen

Post by Alas »

Var nok deg jeg lå bak da Mogen, på vei igjennom sentrum. Så ikke noen kjente på Torget og tok meg heller en liten tur rundtomkring.

Blir nok kjøring imorgen ettermiddag tenker jeg.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: [Fisketorget] Det er Bergen

Post by Lord Erik »

Fikk kjørt en del i dag, og utnyttet det sinnsykt gode været til bristepunktet! :D

Startet fra sentrum rundt 14.00, kjørte til MC Marine og kjøpte en ny Shoei XR1000 til hun som var med (den andre Nolan hjelmen som jeg hadde var egentlig ment for meg, og passer dårlig på de fleste jenter), deretter til Krokeidet hvor det ble et par timer med padling i kajakk. Dro fra Krokeidet rundt 19.00 og til Sotra hvor veninnen min holder til, men vi bestemte oss for like greit å se hvor slutten av Øygarden var. Dagens lekse; Øygarden er relativt lang.

Noen andre som fikk kvalitetstid ut av dagen?
Post Reply