Yamaha YZF - 125R verdt det?
Yamaha YZF - 125R verdt det?
Er den verdt pengene?
Er snakk om ganske mye xD
Og hva vil jeg få solgt den for 2 år senere ?
en helt ny en alstå
Er snakk om ganske mye xD
Og hva vil jeg få solgt den for 2 år senere ?
en helt ny en alstå
Re: Yamaha YZF - 125R verdt det?
Om den er verdt det kommer an på din lommebok. Hva du får for den om et par år kommer naturligvis an på hvordan du behandler den, hvordan den ser ut, hvor langt den er kjørt, lommeboken til 16-åringer om 2 år osv. Jeg mener den er verdt det. 

- Kasle
- MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.
Utrolig pen og god sykkel, men synest likevel den koster litt for mye. Om du har mye/nok penger så ville eg nok vurdert den eller en ny CBR. Yamaha e jo såklart et supert merke, men tror at Honda e litt mer kvalitet. Kor mye penger har du tenkt å bruke tilsammen på sykkel og utstyr då?
"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
Begge er japanere, så tror ikke du skal bekymre deg for kvalitetenKasle wrote: Yamaha e jo såklart et supert merke, men tror at Honda e litt mer kvalitet.

- Kasle
Sant det, men Honda har liksom alltid vert kjent for kvalitet. Sier ikkje at Yamaha ikkje e kvalitet (for det e de helt klart), men at kanskje (bare kanskje) en CBR e mer holdbar enn en YZF..?O_o wrote:Begge er japanere, så tror ikke du skal bekymre deg for kvalitetenKasle wrote: Yamaha e jo såklart et supert merke, men tror at Honda e litt mer kvalitet.

Ville heller betalt noen lapper ekstra for ein yzf en ein cbr... (det har ikkje noe med at det er honda
)
Yzf'en ser større ut og cbr'en ser spinklere ut...
At Honda er bedre kvalitet en Yamaha, er litt sån "hipps om happs"...
Kommer egentlig alt av hva merke du er vokst opp med eller har selv, så vil du alltid holde med det merke innerst inne..
Er vel egentlig veldig vanskelig og sei hva merke som er best og hva som er dårligt..

Yzf'en ser større ut og cbr'en ser spinklere ut...
At Honda er bedre kvalitet en Yamaha, er litt sån "hipps om happs"...
Kommer egentlig alt av hva merke du er vokst opp med eller har selv, så vil du alltid holde med det merke innerst inne..

Er vel egentlig veldig vanskelig og sei hva merke som er best og hva som er dårligt..
- Kasle
Hehe, ja. Og det gjør jo både meg og deg litt ukvalifisert, eller ka?Mogen wrote: At Honda er bedre kvalitet en Yamaha, er litt sån "hipps om happs"...
Kommer egentlig alt av hva merke du er vokst opp med eller har selv, så vil du alltid holde med det merke innerst inne..![]()

Asså, eg hadde hvertfall prøvd begge to (eller fler om du måtte ønske det) også funnet ut kas du liker best. Det e den enkleste måten egentlig. Har egentlig alltid hatt sansen for Yamaha, synest de e et sterkt merke, men samtidig e Honda minst like bra. Litt "hipps om happs" egentlig ja. Prøv begge to du, og finn ut kas du liker best

- MowZ
- MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm - Location: Drammen
Kjøper du helt ny så taper du mye penger i alle fall. Bare du tar den ut av butikken og kjører litt er den falt mye i pris. Hva med å kjøpe en som ikke er helt ny men brukt litt? Om den er verdt det for deg er ikke lett å svare på, jeg har aldri hatt en sånn sykkel heller, men det er en av de kuleste R-syklene utseendemessig i alle fall. Motor er vel litt daff siden det er 4 takter men..
BMW S1000RR, Simply the best!
-
- MC: Daelim Roadwin 125 2007
PGO XL-Rider 50 2007(ATV) - Location: Buskerud
En kompis har kjøpt seg en sånn. Ser utrolig stor ut syns jeg (til å være 125). Jeg hadde ikke vurdert CBR iforhold til YBR, hvis du har penger nok. Men som noen andre her sa, kjøp en som er brukt litt. Du har fortsatt 5års garanti (mener yamaha har det?), så er ikke noe problem å kjøpe brukt, med mindre den har vært i bakken osv.
Den er ikke daff. Er 14,8 (ca) HK i den (15hK er max tillat på 125ccm).Går ganske bra
Joda, en Aprillia RS (2-takter) med effektannlegg (og orginalt kanskje) knuser den kanskje, men du har ihvertfall en sykkel som høres ut som sykkel, ikke som moped. 2-takter høres ut som moped. Punktum.
Den er ikke daff. Er 14,8 (ca) HK i den (15hK er max tillat på 125ccm).Går ganske bra

Brooom
Kjørelengde 2008: 8500km (siden slutten av mai)
Kjørelengde 2009: 2500km (hittil)
Kjørelengde 2008: 8500km (siden slutten av mai)
Kjørelengde 2009: 2500km (hittil)
Her har vi peiling ja, hvordan kan du i det hele tatt sammenligne en 125cc 2-takts lyd med 50cc 2-takts lyd?hanja wrote:En kompis har kjøpt seg en sånn. Ser utrolig stor ut syns jeg (til å være 125). Jeg hadde ikke vurdert CBR iforhold til YBR, hvis du har penger nok. Men som noen andre her sa, kjøp en som er brukt litt. Du har fortsatt 5års garanti (mener yamaha har det?), så er ikke noe problem å kjøpe brukt, med mindre den har vært i bakken osv.
Den er ikke daff. Er 14,8 (ca) HK i den (15hK er max tillat på 125ccm).Går ganske braJoda, en Aprillia RS (2-takter) med effektannlegg (og orginalt kanskje) knuser den kanskje, men du har ihvertfall en sykkel som høres ut som sykkel, ikke som moped. 2-takter høres ut som moped. Punktum.
Du synes dette høres ut som moped?hanja wrote:men du har ihvertfall en sykkel som høres ut som sykkel, ikke som moped. 2-takter høres ut som moped. Punktum.
Syns du ikke 125 2-takt høres ut som moped du da?...
UP kaller meg en dårlig sjåfør og en mann med dårlige holdninger.
Syns 125cc 4t med pådrag høres ut som en moped og, en med god lyddemping. På tomgang derimot, høres de ut som store sykler.
Såklart ikke. En som synes at en 125ccm totakt høres ut som 50ccm kan ikke sykkel, eller har ikke renset ørene.Bomber wrote:Syns du ikke 125 2-takt høres ut som moped du da?...
K.. han prata vel litt piss der! Mer som en gressklipper på fri eksos
UP kaller meg en dårlig sjåfør og en mann med dårlige holdninger.