Meget godt skrevet unge mann!!!Erik Blodøks wrote:Ikke ment som kritikk eller sarkasme, men; hva er det som fenger deg ved death metal? Akkurat hva er det du liker ved musikken, hva er det du hører på i slike sanger?
Når jeg hører på musikk som jeg liker, som oftest innen rock-sjangeren, så er det gjerne en rytme i form av et gitariff og/eller deler av vokalen som jeg syntes høres veldig bra ut. Men når jeg hører death metal syntes jeg det er veldig vanskelig å få "tak på" noen av de enkelte instrumentene, hvis du forstår hva jeg mener. Derfor har slik musikk også en tendens til å høres veldig rytmeløst og make ut for meg, fordi jeg ikke klarer å skille ut en rytme eller toner i musikken.
Er det mer en... følelse eller stemning ved death metal du liker? Hjelp meg å forstå!
Dette er mye av mitt problem også...

Å jeg har mange ganger såtte her i denne tråden å prøvd å vende meg til, tvinge meg til å høre på en del av de låtene AJ linker til, men det er ikke sjangs! Det høres ut som en kamp mellom instrumentene og ett evig jag etter å spille flest mulig noter.
MEN!! instrumentalen i enkelte av disse sangene er drit rå! helt til det vokalen slår inn og de som spiller instrument banker løs! da mister jeg helt flyten

Men for all del, jeg prøver igjen hele tiden....men ender alltid opp med å glede meg mest til sangen er ferdig hehehe