NSR avsløring

Prat om lett MC.
Fredr1kh
MC: 1982 Yamaha XJ650RJ Seca
1986 Yamaha XJ900

[x]Honda NS125RR,

Re: NSR avsløring

Post by Fredr1kh »

den kommer til å gå dass fra 0 til ca 8000 rpm, men du merker godt kicket etter 8000 rpm.

hadde selv dette gjort. var gøy på topp og jeg sørget for å gire slik at den kom nærmest 8000rpm ved vær giring.
nå har jeg gianelli effektanlegg og utkoblet strøm på eksosventilstyring + at jeg har en ekstra cdi boks som broa er kuttet på.
Ducos
MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt

Post by Ducos »

Hvis du/dere gjorde som jeg sa kommer nsrn din/deres til å grise de fleste andre sykkler, rs'er er ingen problem så lenge de ikke har gjort større modifikasjoner, så sant du kjører med 14/35 drev å ikke veier over 180kg i kropsvekt. personlig veide jeg 58-59kg i min sykkel tid å ble faktisk ikke frakjørt av noe annet enn en rs med 160cc polini å rave2 + alt normale som man gjør gratis. Det var faktisk OVERKILL, lå i 165 pent å pyntlig på redline så kommer han forbi i GOD fart med en pasasjer som satt å vinket til meg.

hvis du/dere har planer om å gå den veien å bare låse fast ventilen i maximal åpning tjener du NULL på det. Mister all kjøreglede om du skal ha en kosetur bare, putter du inn den resistasen som jeg sa å fulgte "guiden" så har ikke du noe tap på bånndrag om du lærer deg å kjøre den med den nyinnkoblede resisstoren. Du må bruke betyyyydlig mindre gass i akselerasjon før turtallskicket kommer, å den vil faktisk gå bedre på lite gass.

der vil bli en liten DIPP ved 7-8tusen rpm, men denne overvinner du lett om du lærer deg å bruke gasshåndtake aktivt ved å slippe av litt gass når du skal over dippen, du finner det fort ut. er ikke mye forskjell på å kjøre uten resistansen når det gjelder bånndrag, går fint ann å cruise på 3500rpm uten problem.

Lykke til, stakkars folk med RS'er så må ut me tusenvis av kroner når vi med nsr trenger strengt talt bare å kjøpe et jollymoto effektanlegg?:)

å dyse opp på nsr er bare å glemme, iallefall på min, kjørte med org dyse å tennpluggen var like nydelig farge på som en nyåpnet friea melkesjokolade plate:)

Lykke til!

Mvh Ducos
Honda NSR125 som er sykkelen vettu :)

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
Kasle
MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.

Post by Kasle »

Ducos wrote:Hvis du/dere gjorde som jeg sa kommer nsrn din/deres til å grise de fleste andre sykkler, rs'er er ingen problem så lenge de ikke har gjort større modifikasjoner, så sant du kjører med 14/35 drev å ikke veier over 180kg i kropsvekt. personlig veide jeg 58-59kg i min sykkel tid å ble faktisk ikke frakjørt av noe annet enn en rs med 160cc polini å rave2 + alt normale som man gjør gratis. Det var faktisk OVERKILL, lå i 165 pent å pyntlig på redline så kommer han forbi i GOD fart med en pasasjer som satt å vinket til meg.

hvis du/dere har planer om å gå den veien å bare låse fast ventilen i maximal åpning tjener du NULL på det. Mister all kjøreglede om du skal ha en kosetur bare, putter du inn den resistasen som jeg sa å fulgte "guiden" så har ikke du noe tap på bånndrag om du lærer deg å kjøre den med den nyinnkoblede resisstoren. Du må bruke betyyyydlig mindre gass i akselerasjon før turtallskicket kommer, å den vil faktisk gå bedre på lite gass.

der vil bli en liten DIPP ved 7-8tusen rpm, men denne overvinner du lett om du lærer deg å bruke gasshåndtake aktivt ved å slippe av litt gass når du skal over dippen, du finner det fort ut. er ikke mye forskjell på å kjøre uten resistansen når det gjelder bånndrag, går fint ann å cruise på 3500rpm uten problem.

Lykke til, stakkars folk med RS'er så må ut me tusenvis av kroner når vi med nsr trenger strengt talt bare å kjøpe et jollymoto effektanlegg?:)

å dyse opp på nsr er bare å glemme, iallefall på min, kjørte med org dyse å tennpluggen var like nydelig farge på som en nyåpnet friea melkesjokolade plate:)

Lykke til!

Mvh Ducos
Må bare sjekke at eg har forstått riktig:
Om eg klipper av ledningen som styrer ventilen og setter inn en resistor på 1000ohm så vil eg ikkje miste bunndraget, men likevel få bedre aks og toppfart? :)
Om dette funker så skal eg grise min fetter på RS'en så fort som en kan si Honda :D
"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
Fredr1kh
1986 Yamaha XJ900

[x]Honda NS125RR,

Post by Fredr1kh »

har akkurat prøvd dette med den 1000 ohms motstanden.
SKUFF. det funket ikke.
går såpass lite strøm i den ledningen at det ikke er vits med 1000 ohm
i min går det 50 mA eller noe. slår ut på maks 200 mA når den treffer grensen der ventilen reagerer.
Ducos
MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt

Post by Ducos »

hvis du leser i første post. klipp den grønne OG svarte, som i En ledning liksom, beklager viss dette var dårlig formulert, men kom ikke på noe bedre der å da.

hvis det ikke funker så er det noe gale, har gjort det på 4 andre sykkler selv å flotters resultat. :-s :)
Honda NSR125 som er sykkelen vettu :)

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
Fredr1kh
1986 Yamaha XJ900

[x]Honda NS125RR,

Post by Fredr1kh »

så den grønne og svarte skal inn og ut på hver sin side av motstanden da. på sammme motstanden
da er det ikke rart det blir mye strøm.
men er ikke den svarte ledningen jordinga da?
Kasle

Post by Kasle »

Ducos wrote:hvis du leser i første post. klipp den grønne OG svarte, som i En ledning liksom, beklager viss dette var dårlig formulert, men kom ikke på noe bedre der å da.

hvis det ikke funker så er det noe gale, har gjort det på 4 andre sykkler selv å flotters resultat. :-s :)
Mulig dette e et retardet spørsmål, men:
Om du klipper den grønne og den svarte så vil en stå igjen med fire kabelstumper. To fra den svarte og to fra den grønne. Ka skal eg gjøre med hver av de?
Hogath

Post by Hogath »

Først vil jeg bare si super tråd! Eneste som hadde vært enda mer konge er bilder med illustrasjoner :) Kanskje noen som har gjort det vil vise fram?

Jeg sitter med 2 originale nsr potter ( ikke spør hvorfor ) , Men etter å ha kjørt nsr i 2 år nå er jeg klar for litt modifisering. (kjørt original hele tiden)

Jeg har lyst til å gjøre det greiene med ledningene, samt fjærne plombene i det originale annlegget. Jeg er helt sikker på at det ligger en guide der ute et sted, men den finner jeg desverre ikke :s

Om noen kunne enten forklare meg og vist med et bilde hvor jeg må skru/sveise opp og hva jeg skal ta ut hadde det vært supert. Eller om noen vet om en super guide om hvordan nettopp dette gjøres.

Lurer også på om det er flere plomberinger i nsr andre steder. Har lest litt rundt og sitter med 40 forskjellige svar.. Noen som har PEIL og ikke bare "ønsker å være smart" ? :P :D :) Forklar også hvor denne sitter, igjen er bilder hjertlig velkommen :D

Takk for svar! :)
Kasle

Post by Kasle »

Hogath wrote:Først vil jeg bare si super tråd! Eneste som hadde vært enda mer konge er bilder med illustrasjoner :) Kanskje noen som har gjort det vil vise fram?

Jeg sitter med 2 originale nsr potter ( ikke spør hvorfor ) , Men etter å ha kjørt nsr i 2 år nå er jeg klar for litt modifisering. (kjørt original hele tiden)

Jeg har lyst til å gjøre det greiene med ledningene, samt fjærne plombene i det originale annlegget. Jeg er helt sikker på at det ligger en guide der ute et sted, men den finner jeg desverre ikke :s

Om noen kunne enten forklare meg og vist med et bilde hvor jeg må skru/sveise opp og hva jeg skal ta ut hadde det vært supert. Eller om noen vet om en super guide om hvordan nettopp dette gjøres.

Lurer også på om det er flere plomberinger i nsr andre steder. Har lest litt rundt og sitter med 40 forskjellige svar.. Noen som har PEIL og ikke bare "ønsker å være smart" ? :P :D :) Forklar også hvor denne sitter, igjen er bilder hjertlig velkommen :D

Takk for svar! :)
Vet bare at det ligger en veldig god guide til fjerning av plomber i eksosen og luftinntaket her http://nsr125.com/derestrict.htm
Lykke til :D
Kasle

Post by Kasle »

E det denne ledningen du snakker om?
Og kor/kordan skal eg klippe ledningene, og kor(dan) skal eg feste sukkerbitene og resistoren?
Image
Image
Image
Fredr1kh
1986 Yamaha XJ900

[x]Honda NS125RR,

Post by Fredr1kh »

den grønne ledningen i midten av den du hadde fingeren på er styrepulsen til servoen.
hvis du har effektanlegg så kan du bare ta koblingen fra hverandre så kan du ha det litt morro med å dra på bakhjulet i 1.gir.

jeg tror egentlig ducos har mer peiling på dette enn jeg har.
jeg morer meg egentlig med eksosventilen bare utkoblet. har egentlig lært meg å kjøre etter hvordan turtallet går
Kasle

Post by Kasle »

Fredr1kh wrote:den grønne ledningen i midten av den du hadde fingeren på er styrepulsen til servoen.
hvis du har effektanlegg så kan du bare ta koblingen fra hverandre så kan du ha det litt morro med å dra på bakhjulet i 1.gir.

jeg tror egentlig ducos har mer peiling på dette enn jeg har.
jeg morer meg egentlig med eksosventilen bare utkoblet. har egentlig lært meg å kjøre etter hvordan turtallet går
Klipte av den ledningen. Merket ingen forskjell helt til eg skulle stoppe sykkelen. Den stoppet ikkje sjøl om eg trykte inn knappen som skal kvele han OG tok ut nøkkelen :shock:
Endte med at eg tok ut støtten og satte den i gir. Då stoppet han :P

Edit:
Tok av hele koblingen. Merket at han drog noe hinsides fra 6-7000 rpm og oppover. Men den vil likevel ikkje stoppe på kommando.
Fredr1kh
1986 Yamaha XJ900

[x]Honda NS125RR,

Post by Fredr1kh »

hvilken ledning klipte du egentlig.
kan det hende du klipte en ledning som ikke skulle klippes?

aldri skjedd hos meg det der egentlig
Kasle

Post by Kasle »

Fredr1kh wrote:hvilken ledning klipte du egentlig.
kan det hende du klipte en ledning som ikke skulle klippes?

aldri skjedd hos meg det der egentlig
Klapp (klipte) bare den grønne. Det var då det skjedde. Men no nettopp koplet eg ut hele koplingen (klapp ikkje noen av de). Då gikk den mye bedre, men det med at sykkelen ikkje stopper e der fortsatt.
Fredr1kh
1986 Yamaha XJ900

[x]Honda NS125RR,

Post by Fredr1kh »

hmmm

det med at den ikke ville stoppe var rart.
har det vært sånn før du klipte/koblet ut eksosventilen?
Post Reply