Problemer med bremsene mine.
Re: Problemer med bremsene mine.
aldri vært borti noe orginal monterte bremser med nippelen nedover... kan du komme med noen eksempler?
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
Re: Problemer med bremsene mine.
Brembo Gold Series er ett eksempel.
Finnes bl.a. på Aprilia RSV Mille, Factory og Tuono R/Factory. Bak, alle årganger.
Men hva med luft i pumpa/hovedsylinder samt nipler tilsluttet disse. Og/eller fordelingsblokker? Hvordan responderer slikt på metoden din? Hvordan forsikrer man seg om at luft ikke finnes her om man følger den metoden du beskrev tidligere i tråden?
For å være helt ærlig: jeg ville ikke sendt min verste fiende på veien etter å ha utført din type lufting av et bremsesystem med de symptomene trådstarter beskrev. Og jeg har ikke hatt lønnet arbeid på verksted på de siste 15 år.
Finnes bl.a. på Aprilia RSV Mille, Factory og Tuono R/Factory. Bak, alle årganger.
Men hva med luft i pumpa/hovedsylinder samt nipler tilsluttet disse. Og/eller fordelingsblokker? Hvordan responderer slikt på metoden din? Hvordan forsikrer man seg om at luft ikke finnes her om man følger den metoden du beskrev tidligere i tråden?
For å være helt ærlig: jeg ville ikke sendt min verste fiende på veien etter å ha utført din type lufting av et bremsesystem med de symptomene trådstarter beskrev. Og jeg har ikke hatt lønnet arbeid på verksted på de siste 15 år.
Re: Problemer med bremsene mine.
Nei de vil ikke det. Luft blir som oftest fanget i deverse feller i bremsesystemet, som feks banjokoblingen på mastersylinderen ol. Ved å bare bruke tyngdekraften vil du aldri få ut den luften. Det hjelper ikke om sykkelen står i 50 år. Luften som er fanget der oppe kommer aldri til å flyte ned og ut luftenippelen i bunnen.RH racing wrote: men om det fungerer slik du sier i praksis vil bremsene lufte seg selv om di står en stund...
Get your knee down and prey!
-
- Posts: 570
- Joined: 19 Mar 2007 22:32
Re: Problemer med bremsene mine.
Vell, nå bør jo et par trykk på bremsehendel øyeblikkelig avsløre problematiske mengder luft eller andre problemer da. Fungerer metoden så fungerer den, og det er i såfall lett å verifisere. Ser ingen betenkligheter med metoden så lenge bremsehendel kjennes tight ut.RockeRolf wrote:Brembo Gold Series er ett eksempel.
Finnes bl.a. på Aprilia RSV Mille, Factory og Tuono R/Factory. Bak, alle årganger.
Men hva med luft i pumpa/hovedsylinder samt nipler tilsluttet disse. Og/eller fordelingsblokker? Hvordan responderer slikt på metoden din? Hvordan forsikrer man seg om at luft ikke finnes her om man følger den metoden du beskrev tidligere i tråden?
For å være helt ærlig: jeg ville ikke sendt min verste fiende på veien etter å ha utført din type lufting av et bremsesystem med de symptomene trådstarter beskrev. Og jeg har ikke hatt lønnet arbeid på verksted på de siste 15 år.
Re: Problemer med bremsene mine.
Hvorfor vil du lufte bremsen når bremsehendelen kjennes tight ut?Babelfisken wrote:Vell, nå bør jo et par trykk på bremsehendel øyeblikkelig avsløre problematiske mengder luft eller andre problemer da. Fungerer metoden så fungerer den, og det er i såfall lett å verifisere. Ser ingen betenkligheter med metoden så lenge bremsehendel kjennes tight ut.RockeRolf wrote:Brembo Gold Series er ett eksempel.
Finnes bl.a. på Aprilia RSV Mille, Factory og Tuono R/Factory. Bak, alle årganger.
Men hva med luft i pumpa/hovedsylinder samt nipler tilsluttet disse. Og/eller fordelingsblokker? Hvordan responderer slikt på metoden din? Hvordan forsikrer man seg om at luft ikke finnes her om man følger den metoden du beskrev tidligere i tråden?
For å være helt ærlig: jeg ville ikke sendt min verste fiende på veien etter å ha utført din type lufting av et bremsesystem med de symptomene trådstarter beskrev. Og jeg har ikke hatt lønnet arbeid på verksted på de siste 15 år.

Get your knee down and prey!
Re: Problemer med bremsene mine.
Gikk lufta ut av denne?
Kanskje litt klossete måte å uttrykke seg på i akkurat denne sammenhengen?
Kanskje litt klossete måte å uttrykke seg på i akkurat denne sammenhengen?
- PerTore
- Posts: 592
- Joined: 07 May 2008 21:26
- MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant - Location: Vestfossen, Øvre Eiker
Re: Problemer med bremsene mine.
Leste igjennom trådstarters første inlegg, og problemet som beskrives høres litt ut som slik nye klosser oppfører seg før de blir skikkelig tilkjørt til de gamle skivene. Byttet du klosser også, Tholo? Har problemet "gått seg til" /blitt bedre?
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!
Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
Livet det er Kawa-grønt!
Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
Re: Problemer med bremsene mine.
beklager å ikke ha svart på denne rockerolf... ser nå at disse har nedover nippel bak ja.. beklager dette,RockeRolf wrote:Brembo Gold Series er ett eksempel.
Finnes bl.a. på Aprilia RSV Mille, Factory og Tuono R/Factory. Bak, alle årganger.
Men hva med luft i pumpa/hovedsylinder samt nipler tilsluttet disse. Og/eller fordelingsblokker? Hvordan responderer slikt på metoden din? Hvordan forsikrer man seg om at luft ikke finnes her om man følger den metoden du beskrev tidligere i tråden?
For å være helt ærlig: jeg ville ikke sendt min verste fiende på veien etter å ha utført din type lufting av et bremsesystem med de symptomene trådstarter beskrev. Og jeg har ikke hatt lønnet arbeid på verksted på de siste 15 år.
angående luft i pumpa, eller div presses denne ned når du trykker på hendelen og ender nederst... men du får som oftest ikke luft i systemet uten at dette har vært åpnet, skiftet deler eller hatt koking... han skriver ikke noe om dette, så regnet med at han ikke hadde gjort dette. får han luft i systemet ved vanlig bruk har han en lekasje og derfor større problem enn han sier her...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
Re: Problemer med bremsene mine.
Det har allerede vært nevnt tilfeller i denne tråden med luft i pumpa/banjonippelen.
Enkelte sykler er nesten umulig å lufte uten å begynne øverst.
Det er ikke riktig som du skriver at slike luftbærer bare presses nedover. Ikke uten skikkelig lufting. I et lukka system er det nesten umulig. En måte er den jeg beskrev med å pumpe trykk å stripse hendelen, for deretter la den stå endel timer. Gjerne gjentatte ganger.
Lavt nivå på reservoaret i kombinasjon med heftige nedleggkan også forårsake luft i pumpa..
Enkelte sykler er nesten umulig å lufte uten å begynne øverst.
Det er ikke riktig som du skriver at slike luftbærer bare presses nedover. Ikke uten skikkelig lufting. I et lukka system er det nesten umulig. En måte er den jeg beskrev med å pumpe trykk å stripse hendelen, for deretter la den stå endel timer. Gjerne gjentatte ganger.
Lavt nivå på reservoaret i kombinasjon med heftige nedleggkan også forårsake luft i pumpa..