VFR "komforthøyde" ?

Prat om tung MC.
Post Reply
Tactern

VFR "komforthøyde" ?

Post by Tactern »

Hei.
Dette blir mitt første innlegg på forumet, jeg har letet side opp og ned uten å finne svar på det jeg lurer på. så her kommer spørsmålet.

Noen som har erfaring med kjøring av 2006-2009 Honda VFR med en kroppshøyde på 174 eller lavere?
Jeg har kjørt en prøvetur, men klarer ikke på en kort tur å avgjøre om sittestillingen blir slitsomt.

Jeg rekker fint ned med beina, men er litt skeptisk til håndleddene.

Håper noen kan hjelpe meg, da innkjøp av sykkel er nært forestående.
soldeide

Re: VFR "komforthøyde" ?

Post by soldeide »

Hei. Tror ikke det bør bli noe problem. Jeg har hatt en 6. gen vfr800 en stund og er utrolig fornøyd med sykkelen. Jeg er riktignok noe høyere enn deg, men tror ikke du vil slite med dette. Er du usikker bør du prøvekjøre en tur til. Lykke til med valget.
VFR800 vtec 2002
Tactern

Post by Tactern »

Har kun kjørt sykkel sporadisk de siste 8-9 årene, mulig jeg kjenner det ekstra godt i håndledd og armer på grunn av litt uvanlig bruk av musklene.

Følger rådet og tar en ny prøvetur.

Regner med å få mange fine turer på en VFR. :D
Bomber
MC: 08 Cbr 600RR
X: 04 Cbr 1000RR,

Post by Bomber »

Vfr er en ganske tung sykkel, om du klarer å ha begge beina i bakken er det jo ikke noe problem!
Ang. armer burde du ikke bli sliten gunnet at du ikke bør lene deg på styret på en slik sykkel i det hele tatt.. Bruk ryggen
UP kaller meg en dårlig sjåfør og en mann med dårlige holdninger.
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Er det lenge siden du har kjørt sykkel sist, er det nesten uungålig å bli litt sliten i håndleddene ;-)

Med den høyden du beskriver skal det ikke være noe problem å nå fram til styret. Men vet mange blir litt sliten i skuldrene på disse syklene! Er noe "feil" med styre i forhold til kroppen som gjør at du blir sittende med litt låsning i skuldrene. Dette kan løses med å kjøre nytt styre som er justerbart :)

Uansett så er VFR en kjempesykkel som du kommer til å få masse fine turer med \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Tactern

Post by Tactern »

Har lest litt om Helibars, det skal visst forbedre kjøringen for personer under 180cm.
De importeres av Bikerman AS. Spurte på Mc-Marine i Bergen, men han jeg snakket med hadde aldri hørt om Helibars.

Kanskje noen vet om verksteder som monterer slikt her i Bergen?

Jeg vet jeg styrer mye allerede før sykkelen er i hus, men er veldig glad i å være skikkelig forberedt. :D

Takk for alle svar så langt.
RockeRolf

Post by RockeRolf »

Virker på meg som om du begynner i feil ende.
Hadde det ikke vært best å FØRST finne en sykkel du og skrotten virkelig trives på?
Så kjøper du den etter å ha fått masse (ubrukelig) input fra alle oss som liker å mene noe om alt og alle på forskjellige forumer?

Slik jeg leser det du skriver er du slett ikke sikker på at ergonomien på Hondaen passer deg. Vil du bruke penger på en sykkel med ergonomi som du "er skeptisk" til? I dag er det ikke bare å selge igjen om du ikke er fornøyd. Ting går tregt på bruktmarkedet.
Tactern

Post by Tactern »

RockeRolf wrote:Virker på meg som om du begynner i feil ende.
Hadde det ikke vært best å FØRST finne en sykkel du og skrotten virkelig trives på?
Så kjøper du den etter å ha fått masse (ubrukelig) input fra alle oss som liker å mene noe om alt og alle på forskjellige forumer?

Slik jeg leser det du skriver er du slett ikke sikker på at ergonomien på Hondaen passer deg. Vil du bruke penger på en sykkel med ergonomi som du "er skeptisk" til? I dag er det ikke bare å selge igjen om du ikke er fornøyd. Ting går tregt på bruktmarkedet.

Tror det kan gå noen måneder på sykkelen før jeg vet om det er den rette.
Har kjørt noen sykler opp gjennom årene, (CBR600 og 900, GSXR600, CB500)
Denne gangen har jeg tenkt å prøve en Touring sykkel. VFR skal vel ikke være så veldig vanskelig å selge, synes de forsvinner fort fra bruktbørsene.
Kanskje det ikke er rette sykkelen for meg, men vet ikke det før jeg har prøvd.

Ellers har jeg snust litt på Ducati ST2/ST3, men de har sluttet å lage dem. Vil helst ikke ha noe eldre enn 4år.

Er veldig takknemlig for input fra alle dere, om det er ubrukelig eller ikke.
tshansen

Post by tshansen »

RockeRolf wrote:Virker på meg som om du begynner i feil ende.
Kan du kanskje komme med ett par gode eksempler på hvordan han faktisk skal finne en sykkel som skrotten trives på!? Dette er nemelig ikke det letteste å finne ut etter bare en liten prøvetur! :roll:

Å kalle inputene fra oss her inne ubruklige er vel å skyte seg selv noe jævlig i foten vell!?
Instagram
YouTube
MyRoute-app
RockeRolf

Post by RockeRolf »

Må du jaggu slappe av mann!! Er det ikke mulig å prøve seg med LITT humor eller LITT kjeftriving her inne, uansett hvor hjelpeløst å dårlig forsøket skulle være?
Det virker som om enkelte her inne hele tiden leter etter en grunn til å bli fornærmet. Var kun en fleip. De fleste som deltar på forum gjør det blant annet for at de liker å lufte/dele meninger. Av og til er kanskje ikke alt vi skriver like matnyttig? Men duverden så morsomt det kan (kunne?) være å dele meninger.
Så igjen: Du får ha meg unnskyldt mitt manglende talent i så måte, men dette var et forsøk på å være morsom.

Så til trådstarter som har taklet min tilstedeværelse her ganske godt så langt:. Jeg vet selv hvordan det er når "må-ha" feberen raser. Man KAN gå på akkord med seg selv og ikke følge murringa i magen som sier at noe kanskje ikke stemmer 100%. Når man da skal investere 100-150 000 kroner i dette kan det fort bli feil.
Så det jeg mener er at det kanskje kan være en ide å se/prøve litt annet også. Istedet for å begynne å tenke på å forandre på en sykkel før du i det hele tatt har kjøpt den. Du bruker selv ordet skeptisk, og det skal man ikke være ved utsikter til ny sykkel. Man skal føle at dette er "riktig" synes jeg..
Mitt råd er å prøve flere sykler. Er beste tia for dette nå. Roadshows og demosykler over alt.

Rent personlig ville jeg ikke kjøpt en sykkel som fikk meg til å sitte igjen med tvil om hvorvidt den passer ergonomisk til meg. Og ihvertfall ikke en tursykkel!
tshansen

Post by tshansen »

Jeg er helt avslappet....var ikke meningen å være verken frekk eller spydig i forrige innlegg, noe jeg ser nå kan være lett å tolke det som ;-) Jeg leter på ingen måte etter noe som kan gjøre meg fornærmet, men som du sikkert ser så er det veldig lett å tolke hva andre skriver på ett forum feil! Dette finner vi mange eksempler på her inne :)

Jeg vil påstå å si at det siste innlegget ditt var mye bedre enn det første! Det finnes mye du kan prøvekjøre i disse dager, men sitter igjen med en følelse av at de fleste motorsykkel butikker ikke gir deg muligheten til nettopp prøvekjøring av syklene sine!? Dette er vel for at de ikke eier syklene selv, men selger de for andre?? :-k

Men som du sier. Å bruke så mye penger på noe som ikke føles helt riktig burde være grunn til å stusse litt og heller kanskje prøve enda mere eller noe annet? :)
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply