Kjøp av nye hansker

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
oddkirka
MC: Honda CBR125 05=)

Re: Kjøp av nye hansker

Post by oddkirka »

er det ingen som får ondt i hendern av det knokemetallplata som er på hanskan ?
-E.Everett
knetrom

Post by knetrom »

Fikk det på banekurset, men det var ikke mine hansker og de var sikkert godt brukt. Men utenom det var de helt konge, hadde ikke du spurt om det nå, så hadde jeg sikkert kjøpt noen sånne pga de hadde så god lufting, nå må jeg tenke meg om :-k
KiM
MC: Honda CBR 600F 99mod

Post by KiM »

Hvilke hansker snakker vi om? Biltema sine?
ingen KiM, ingen kos
knetrom

Post by knetrom »

Fikk ikke med meg at Biltema var nevnt, tenkte generelt for de med knokebeskyttelse på. For jeg aner ikke hvilket merke jeg prøvde, men de gnagde hvertfall på ene knoken.
knetrom

Post by knetrom »

I morgen skal jeg innom MC-Marine og kjøpe Halvarsson's Track ryggskinne, trenger også noen hansker og lurer på om noen vet om noen som er litt overkommelig i pris men også sikre? Halvarsson's Safety Grip er jo bra dyre, og på ebay sparer man kanskje en hundrelapp.. :-k Helst noen som blir solgt hos MC-Marine eller noen andre i Bergen, for enkelhets skyld :)
Trond_V
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Post by Trond_V »

Kan no stikke innom Ride, Yamaha og Kårbø på din vei da. Alle tre fører hansker fra kjente og gode merker. Selv har jeg 2 par fra Frank Thomas, og ett par fra Lindstrands. Ingenting å utsette på de. FT hanskene er ganske tykke for bruk tidlig vår/sein høst. Er imponert over hvor brukervennlige de er på tross av tykkelsen. Kjøpt hansker hos Ride og Yamaha.
Turbix
MC: Yamaha Virago 250 97'

Post by Turbix »

Biltema sin hanske til 399 var bra, anbefales.
Prøver igjen jeg, fikk liksom så lite kontakt med folket med en gang biltema kom opp..... :lol:
knetrom

Post by knetrom »

Men har du vært i bakken med biltemahanskene? Biltema pleier å være bra på enkelte ting, men når det er snakk sikkerhetsutstyr pleier mange, inkl meg, å styre unna.. Tenkte å slå til på noen hansker som tåler litt juling, har noen gamle hansker som er gode å kjøre med men som det sikkert går fort hull på når du sklir på asfalten..

Edit, utdyper litt: Biltema sin ryggskinne f.eks, kom sist i Bike sin test av ryggskinner i fjor. Den knakk så vidt jeg husker, det kan jeg forsåvidt sjekke opp i om noen er interessert. Det, og tidligere erfaringer med Biltema som "greit nok" og "du får det du betaler for", gjør at jeg ikke kjøper kjøreutstyr der, utenom kanskje en balaklava, hadde jeg ikke hatt en fra før ;)
KiM

Post by KiM »

knetrom wrote:Men har du vært i bakken med biltemahanskene? Biltema pleier å være bra på enkelte ting, men når det er snakk sikkerhetsutstyr pleier mange, inkl meg, å styre unna.. Tenkte å slå til på noen hansker som tåler litt juling, har noen gamle hansker som er gode å kjøre med men som det sikkert går fort hull på når du sklir på asfalten..

Edit, utdyper litt: Biltema sin ryggskinne f.eks, kom sist i Bike sin test av ryggskinner i fjor. Den knakk så vidt jeg husker, det kan jeg forsåvidt sjekke opp i om noen er interessert. Det, og tidligere erfaringer med Biltema som "greit nok" og "du får det du betaler for", gjør at jeg ikke kjøper kjøreutstyr der, utenom kanskje en balaklava, hadde jeg ikke hatt en fra før ;)
Word
ingen KiM, ingen kos
MowZ
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm

Post by MowZ »

Jeg kjøpte dissa, syned de er skikkelig digg: http://monsterbike.no/module_ehandel/im ... &yid=92247
BMW S1000RR, Simply the best!
Knerten
MC: Suzuki GSX-R 600 K8

Post by Knerten »

knetrom wrote:Men har du vært i bakken med biltemahanskene? Biltema pleier å være bra på enkelte ting, men når det er snakk sikkerhetsutstyr pleier mange, inkl meg, å styre unna.. Tenkte å slå til på noen hansker som tåler litt juling, har noen gamle hansker som er gode å kjøre med men som det sikkert går fort hull på når du sklir på asfalten..

Jeg styrer også unna Biltema sitt sikkerhetsutstyr og annet, men jeg må bare påpeke at pris ikke nødvendigvis = kvalitet..
Lidl sin ryggskinne gjorde det vel ganske bra i testen du nevner der...

Når det gjeldre hansker er jeg også på jakt etter nye. Godt å høre at folket er fornøyd med Alpinestar sine GP hansker, vurderer å investere i disse.
I`m not small, I`m funsize :)
knetrom

Post by knetrom »

Ryggskinnetest, Bike nr 7 2008 wrote:Absolutt best testresultat har Halvarsson Track, rett etter kommer Rukka Outlast og på en tredjeplass som et prisgunstig og svært sikkert alternativ kommer B-Square som selges av Lidl.
Du har helt rett ang. Lidl, Knerten, jeg sjekket egentlig bare første og andre plassene jeg. Det med pris og kvalitet var egentlig ikke et tema i mitt innlegg, jeg er bare skeptisk til Biltema sine saker, både etter at jeg har sett litt på det selv av nysgjerrighet og da denne testen. At du får hva du betaler for gikk mer på verktøy, som jeg kjøper en del av på Biltema. Holder til mitt bruk, men ikke til profesjonelt bruk.
KiM

Post by KiM »

Kan jo legge ut litt hva jeg syns om mine hansker nå når jeg har brukt de litt.

Alpinestarts Gp Tech:
Hanskene er ganske så stive å bruke, de har løsnet litt siden første bruk, men føler de er mye stivere og hardere enn de forrige hanskene jeg brukte. Har vel bare kjørt med de i 15-20 timer, så de løser seg sikkert litt mer opp. Håndleddsbeskytteren klarer jeg ikke helt å bli komfortabel med, for den er svær. Jeg får akkurat jakken min utenpå og det funker helt greit, men det tar litt tid å ta de av og på. Har prøvd med jakken inni, men der ga jeg opp med en gang da det ble for mye "volum" under håndleddsbeskyttelsen. Kan tenke meg at den problematikken er mye enklere med en skinnjakke.

Det er ekstremt god ventilasjon i hanskene. På varme dager gjør det veldig godt, men på sene vårkvelder blir man blåfrossen. Hanskene sitter veldig godt på hånden, faller definitivt ikke av ved fall og føler iallefall at det skal mye til for å slite hull i de. Sømmene virker meget solide. Ringefingeren og lillefingeren er sydd sammen for at du ikke skal knekke/knuse lillefingeren ved evt fall, men man merker det nesten ikke når man kjører vanlig.

Med litt mer bruk tror jeg nok at jeg blir mer fornøyd, men akkurat nå tror jeg at jeg kunne blitt fornøyd med Alpinestars GP Pro også, primært fordi du slipper den store håndleddsbeskyttelsen (som dog kan være god å ha dersom du skulle falle). De koster omtrent det samme (ebay).
ingen KiM, ingen kos
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Har du skinndress? Tviler på at GP-tech er beregnet på storetekstiljakker...
KiM

Post by KiM »

inunf wrote:Har du skinndress? Tviler på at GP-tech er beregnet på storetekstiljakker...
Nei, har tekstil. Men er nok rett det du sier, for det virker som om hanskene skal være utenpå jakken (som er umulig med tekstil). Det er ikke veldig problematisk å trekke jakken over, men tar litt tid. Og når du alltid er sist til å få på deg klærne så blir vel gjerne turkameratene litt småirritert fordi de må vente :P
ingen KiM, ingen kos
Post Reply