Har kikket på en CBR600F 1995, som står har gått 14.000 grunnet at den har stått som
utstillingsmodell hos en forhandler, men dette er over 3 år siden. Kan dette være
mulig... syntes det høres utrolig lite ut for en 14 år gammel sykkel.
Er det noen mulighet overhodet å få sjekket dette opp?
Hm!
Hilsen Roy
Hvor sannsynlig?
Re: Hvor sannsynlig?
14000 km og det du skriver om 3 år tyder dermed på at den har stått til stas i 11 år, fram til 2006, da?
Tror definitivt at du skal snakke med han forhandlern/museumsbestyrern som har losjert denne sykkelen! Han har sikkert noen underholdende ideer omkring lagerhold og det salgsfremmende i å promotere seg og sitt med (i mc- og salgsøyemed) fullstendig utdaterte utstillingsmodeller. I det minste må han kunne verifisere historien.
Han kan jo umulig ha glemt denne sykkelen!!
Om du har en litt muggen følelse omkring dette så stemmer den nok 100% for din del. Og den følelsen blir du ikke kvitt med å kjøpe sykkeln. Tvert om.
Tror definitivt at du skal snakke med han forhandlern/museumsbestyrern som har losjert denne sykkelen! Han har sikkert noen underholdende ideer omkring lagerhold og det salgsfremmende i å promotere seg og sitt med (i mc- og salgsøyemed) fullstendig utdaterte utstillingsmodeller. I det minste må han kunne verifisere historien.
Han kan jo umulig ha glemt denne sykkelen!!
Om du har en litt muggen følelse omkring dette så stemmer den nok 100% for din del. Og den følelsen blir du ikke kvitt med å kjøpe sykkeln. Tvert om.
Last edited by RockeRolf on 20 May 2009 01:38, edited 1 time in total.
noe servicehefte med den ? i såfall.. datoer som er stemplet service og kilometerstand..
ellers vil du vel se det på generell stand på sykkelen.. min 1998mod hadde gått 18k når jeg handlet den i fjorsommer.. og det vises
ellers vil du vel se det på generell stand på sykkelen.. min 1998mod hadde gått 18k når jeg handlet den i fjorsommer.. og det vises

"You shouldnt be hiding from the cops at a doughnutstore"
Det er jo helt fantastisk. Så i snitt var sykkelen din kjørt 180 mil i året inntil du overtok den?
Tidligere eiere har tydeligvis ikke fått fot for livet på mc.
Tidligere eiere har tydeligvis ikke fått fot for livet på mc.
- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
En dyktig MC-mekaniker kan se på sykkelen om det er sannsynlig at kjørelengden stemmer. Det finnes jo sykler som ikke har vært brukt i særlig grad.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Men det er sjeldent positivt at sykkelen har stått lenge.
- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Det kommer jo an på hvor og hvordan sykkelen har stått. Har den stått i et oppvarmet utstillingslokale hele tiden så er det ikke mye som svekkes. Dekk og batteri er vel det verste.
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
- W650
- MC: Ducati M750
Kawasaki W650
Honda Bros 650 - Location: Strømmen
Herr Waffel har helt rett. Jeg har importert en Honda Shadow 1997 fra Japan
med 5200 km. på meteret, og en 1991 Honda Bros 650 med 3300 km. på klokka.
I Japan kødder du ikke med kilometerstanden, så kjørelengden er godt dokumentert.
På disse syklene har jeg skiftet dekk,batteri,olje og filter. Begge fungerer perfekt.
I tillegg har nok disse syklene stått ute i alle år, da svært få Japanere har plass
til MC/bil i garasje.
med 5200 km. på meteret, og en 1991 Honda Bros 650 med 3300 km. på klokka.
I Japan kødder du ikke med kilometerstanden, så kjørelengden er godt dokumentert.
På disse syklene har jeg skiftet dekk,batteri,olje og filter. Begge fungerer perfekt.
I tillegg har nok disse syklene stått ute i alle år, da svært få Japanere har plass
til MC/bil i garasje.
Jeg venter meg ingenting,men er forberedt på alt.
Min CBR 600 F, 1991 mod, hadde gått 30.000 da jeg kjøpte den for et par år siden.
Jeg syntes det var lite for en så gammel sykkel.
Men 14000? Kan umulig hatt noe særlig interresse for MC han som har eid den der (eller kanksje det er akkurat det han har hatt).
Jeg syntes det var lite for en så gammel sykkel.
Men 14000? Kan umulig hatt noe særlig interresse for MC han som har eid den der (eller kanksje det er akkurat det han har hatt).
Nja, de fleste gummideler liker dårlig å stå stille. Er lett for at det morkner opp. Innsugsgummi, simmerringer i forgaffelen, simmerringer/tetninger i girkassa osv.Baron von Waffel wrote:Det kommer jo an på hvor og hvordan sykkelen har stått. Har den stått i et oppvarmet utstillingslokale hele tiden så er det ikke mye som svekkes. Dekk og batteri er vel det verste.