knetrom wrote:Lyd er bare lyd. En 125cc firetakt høres jo stor ut på tomgang, men går ikke noe bedre av den grunn

Så er du villig til å gå ned i effekt for å høres tøffere ut? I så fall kan jeg kjøpe RGVen billig

Hehe, er vel for så vidt ikke villig til å gå ned i effekt for å høres "tøffere" ut, men synes det er synd at RGVen høres daffere ut enn en moped med effektanlegg.
inunf: nei, har ikke effektanlegg, men har ute en annonse både her og på racing.no på at jeg ønsker å kjøpe. Har også kikket litt på ebay og på andre steder på nettet, men må liksom ut med 5-7000kr, og det blir alt for dyr fornøyelse.
Jeg er av den oppfatning at lyd er minst 50 % av opplevelsen. En kompis av meg hadde helt original Honda Shadow 125, men med effektanlegg. Den hørtes seriøst ut som en svæær chopper...det buldret og braket og var nesten vondt når du kjørte. Klart det forsterker inntrykket/opplevelsen av kjøreturen, og når alt kommer til alt er det for så vidt det som gjelder. Jamnfør at du kan få syk fartsopplevelse av å kjøre en original 125cc på en liten, svingete vei i skogen, og i den forstand hadde en original 125cc holdt i massevis.
Det er klart at RGVen høres rimelig grom ut når jeg trør til, men savner den kvasse knatrelyden fra et effektanlegg

hehe...
Men ble litt veldig off topic her nå...er det andre som har prøvd zxr400 og som har anbefalinger, erfaringer osv?

hvordan er lyden ift. feks en zx6r?