RH racing wrote:Castrol SRF bremsevæske er silikonbasert og må ikke blandes med andre væsker.. denne er ofte brukt på bane og eller hard vei kjøring.. men en ting du kan gjøre er jo å tappe hele systemet og fylle på ny.. silikonbasert væske trekker mere vann enn vanlig væske og skal derfor også byttes oftere.. bør byttes hvert år, eller oftere ved mye bane bruk...
så at han du har kjøpt sykkelen av har brukt silikonbasert væske virker ikke rart...
Silikonbasert bremseveske
Re: Silikonbasert bremseveske
er nå da forskjell på å trekke og å absorbere vil jeg tro... men men ... nok om det..du har nok da rett igjen...RockeRolf wrote:RH racing wrote:Castrol SRF bremsevæske er silikonbasert og må ikke blandes med andre væsker.. denne er ofte brukt på bane og eller hard vei kjøring.. men en ting du kan gjøre er jo å tappe hele systemet og fylle på ny.. silikonbasert væske trekker mere vann enn vanlig væske og skal derfor også byttes oftere.. bør byttes hvert år, eller oftere ved mye bane bruk...
så at han du har kjøpt sykkelen av har brukt silikonbasert væske virker ikke rart...
kjør biltemas væsker der folkens... blei sikkert ikke slaktet i TV2 hjelper deg testen uten grunn ...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Hva mener DU med "trekke vann" kontra "absorbere".
Å hvordan i HULESTE kan DU, som mekaniker finne på å si at han bare skal tappe ned å fylle på annen væske når det er uklart om det er DOT5 på anlegget. Har du i det hele tatt peiling på hva som skjer om DOT 5 blandes med DOT 4 eller 5.1??
Hadde det vært dot 5 å han fyllte dot 4 eller 5.1 hadde det hatt fatale følger.
Hadde det ikke vært DOT 5, og han hadde fyllt dette hadde følgene blitt de samme.
Du er på syltynn is min venn. Gudene skal vite at jeg skulle likt å vite hvilket verksted du fikler med bremser på!
Å hvordan i HULESTE kan DU, som mekaniker finne på å si at han bare skal tappe ned å fylle på annen væske når det er uklart om det er DOT5 på anlegget. Har du i det hele tatt peiling på hva som skjer om DOT 5 blandes med DOT 4 eller 5.1??
Hadde det ikke vært DOT 5, og han hadde fyllt dette hadde følgene blitt de samme.
Du er på syltynn is min venn. Gudene skal vite at jeg skulle likt å vite hvilket verksted du fikler med bremser på!
eh..nå ber vel jeg han tappe ut det han har og fylle ny væske så vidt jeg vet...RockeRolf wrote:Hva mener DU med "trekke vann" kontra "absorbere".
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Igjen. Vet du hva som skjer om du bare får små konsentrasjoner av den ene typen oppi den andre (polyetylen-silikon)?
Vet du hva som MÅ gjøres med et bremseanlegg ved overgang fra en type til en annen?
Føler du noe som helst slags ansvar for de folkene du svarer i slike tilfeller?
Vet du hva som MÅ gjøres med et bremseanlegg ved overgang fra en type til en annen?
nei...føler ikke ansvar for andre her på forumet da dem for meg bare er andre forumister...RockeRolf wrote:Igjen. Vet du hva som skjer om du bare får små konsentrasjoner av den ene typen oppi den andre?
skal man gjøre dette 100% riktig skal man bytte ALT av komponenter, eller demonteres for 100% rengjøring.
noen gang vært borti noen som har hatt problemer da dem bytter væske fra dot 4 til 5?
suger du ut alle væsken + suger igjenom mye ny væske får du ikke problemer. har kjørt utallige runder på rudskogen, våler, acr, nurburgring med bil..disse har bare vært byttet fra dot 4 til dot 5.. og noen av dem tilbake til dot 5.1...
enda ikke hatt noe myk pedal pga overoppheting. jeg mener dette rense greiene er overhysteri.. ja, det skjer en kjemisk reaskjon når man blander. dette KAN føre til korrosjoner i systemet. nekter ikke for dette jeg... men en sykkel/bil som har vanlige gjevne skifteintervaler (2år) har jeg ikke vært borti noen med disse problemene...
Snakket med en selger på Castrol Norge (gamle Exxon) om dette med blanding av SRF og Dot4 væsken... selv dem sier at den tåler dråper... mengder er noe annet....
Korrosjon?
Bare dråper vil medføre krystalldannelser i bremsevæsken.
Men Illmillenium eller hva han kaller seg er jo bare et forummedlem...
Du prater en masse piss (unnskyld) om rudskogen og gudene vet. men han skal kjøre på en motorsykkel med denne sørpa di i systemet. I traffikken. Der folk har en lei tendens til å kjøre i noe så frekt som motgående kjørefelt. Ja til å med vikeplikt er noe dem forventer han skal overholde. Frekkasene
Å du: Castrol har vært i Norge siden motorene var sideventilert og farfar røykte pipe å gikk med hatt.
Bare dråper vil medføre krystalldannelser i bremsevæsken.
Men Illmillenium eller hva han kaller seg er jo bare et forummedlem...
Du prater en masse piss (unnskyld) om rudskogen og gudene vet. men han skal kjøre på en motorsykkel med denne sørpa di i systemet. I traffikken. Der folk har en lei tendens til å kjøre i noe så frekt som motgående kjørefelt. Ja til å med vikeplikt er noe dem forventer han skal overholde. Frekkasene
Å du: Castrol har vært i Norge siden motorene var sideventilert og farfar røykte pipe å gikk med hatt.
Last edited by RockeRolf on 24 May 2009 23:30, edited 1 time in total.
vet ikke hva du sikter til med dette.. men:RockeRolf wrote: Å du: Castrol har vært i Norge da motorene var sideventilert og farfar røykte pipe å gikk med hatt.
Castrol Norge:
http://www.castrol.com/castrol/subsecti ... Id=6007711
Sikter til at Castrol har solgt olje og oljeprodukter i Norge under navnet Castrol, Burmah Castrol å tilbake til Castrol igjen. Endel generasjoner med andre ord.
Men det er fullstendig uvesentlig i denne sammenhengen.
Jeg har lyst å se den selgeren fra Castrol som ikke reserverer seg på det kraftigste mot det sprøytet du presenterer med "små mengder" og "dråper" som "KAN føre til korrosjon". Vi snakker krystallisering her. At komponenter i bremsevæska går over til en fast tilstand.
Du er jo livsfarlig mann! Du har jo ikke den fjerneste peiling på hva du snakker om.
Men det er fullstendig uvesentlig i denne sammenhengen.
Jeg har lyst å se den selgeren fra Castrol som ikke reserverer seg på det kraftigste mot det sprøytet du presenterer med "små mengder" og "dråper" som "KAN føre til korrosjon". Vi snakker krystallisering her. At komponenter i bremsevæska går over til en fast tilstand.
Du er jo livsfarlig mann! Du har jo ikke den fjerneste peiling på hva du snakker om.