førstegangssykkel?
førstegangssykkel?
hei:D har nå meldt meg på teorikurs på tung MC. sitter nå å kikker på sykkel (racing) men så er det så mangen forsjellige:S har kikket litt på yamaha R6, kawasaki ninja, honda cbr osv.. tenkte en prisklasse mellom 40-70 000kr. noen som har noen forslag?:) er heilt nye i dette og har kun kjørt litt 125ccm racing noen ganger..

Re: førstegangssykkel?
Antar du er en 87-modell ut i fra nicket ditt og dermed kan det også være aktuelt å sjekke forsikring på de forskjellige syklene for å se hvilke av de som har en pris du kan leve med. Kjører CBR selv, fordi den var billigere å forsikre enn både R6, ninja, GSXR osv osv
ingen KiM, ingen kos
hmm ja kansje det:) har god til å bestemme meg for kurse begynner ikke før i februar-mars:D en kompis av meg som er 1 år yngre en meg fikk nettop lappen å har handla hjem en R6 99mod å forsikringa hans kom på rundt 9400 med ansvarforsikring.. var det dyrt eller? veit det er mye penger men tenker liksom om det var dyrt i forhold til den sykkelen som han ga rundt 55 lapper for?
hvor mye er forsikringa på på den sykkelen du har?

- MowZ
- MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm - Location: Drammen
Hvis du kun har ansvar kan det fort bli dyrt da hvis det skjer noe. Vet ikke hvor stor lommebok du har men 10 000 i året for ansvar er rimelig mye spør du meg. Min sykkel koster ca 12 000 fullkasko i året (CBR 600 F4). Når CBR'en kom var den helt oppe der med de andre R-syklene når det gjaldt effekt, vekt og dreiemoment, men skiller seg ut med litt mer bahagelig sete og litt mindre Racing utseende. (http://www.dinside.no/15869/konkurrenter) Men med noen ''mods'' så får du fort en fin litt ''mer'' R-sykkel. Dette er en fin allroundsykkel som er sprek nok i massevis til nybegynnere og aktiv kjøring, + også fin å dra på tur med uten å få tresmak i rævva. Jeg er i alle fall veldig fornøyd og kan anbefale en som vil ha R-sykkel. Var i samme posisjon selv, og det ble det nærmeste jeg kom med min lommebok. Her er et bilde av min så ser du hvordan den ser ut og om det er noe for deg.. :

Lykke til med kjøp

Lykke til med kjøp

BMW S1000RR, Simply the best!