Ulykker å bilførere som gir faen

Prat om tung MC.
madshadow

Re: Ulykker å bilførere som gir faen

Post by madshadow »

Lølle wrote:De eldre har hatt flere år på seg til å irritere seg over hensynsløse syklister som ligger i lange kolonner med 2-3 i bredden.
:twisted:
Du er klar over at på lovens side så har sykelisten lov å bruke hele sitt eget veifelt?

Hensynsløse sykkelister? Du høres ut som en fin bilist må jeg si!!!! Ta å sjekk lovparagrafen før du kommer her å kaller oss hensynsløs.
Nabo sykkelklubben vår har en egen kar som informerer Troms omeng om regler for sykkelister å disse forholder vi oss til!!!!!!!!

Vi er en sykkelklubb på 35 stk vi kan gjerne legge oss på langs vist du vil det men, da trenger du en jævla stor strekke å komme deg forbi på:) Men foretrekker du dette istede må du bare si ifra.

Å Tromsø sykkelklubb som er flere medlemer en det ja jeg skal informere de at de også skal begynne å legge seg på langs.

Å det er forsåvidt når sykkelister kjører etter hvit stripa at alle disse nesten ulykkene skjer, da ser bilføreren at han greier å presse seg mellom meg å evt møtende bil.
Last edited by madshadow on 26 May 2009 22:28, edited 1 time in total.
RockeRolf

Post by RockeRolf »

Der har dere en refleks som over tid følger med de fleste yrkessjåfører på tunge kjøretøyer. Dere har det som jobb og er profesjonelle sjåfører. Dere har endel mer tid i trafikken enn de fleste av oss andre, og får dermed et kjøremønster som avspeiler dette og størrelsen på kjøretøyet..
RockeRolf

Post by RockeRolf »

madshadow wrote:
Lølle wrote:De eldre har hatt flere år på seg til å irritere seg over hensynsløse syklister som ligger i lange kolonner med 2-3 i bredden.
:twisted:
Du er klar over at på lovens side så har sykelisten lov å bruke hele sitt eget veifelt?

Hensynsløse sykkelister? Du høres ut som en fin bilist må jeg si!!!! Ta å sjekk lovparagrafen før du kommer her å kaller oss hensynsløs.
Nabo sykkelklubben vår har en egen kar som informerer Troms omeng om regler for sykkelister å disse forholder vi oss til!!!!!!!!

Vi er en sykkelklubb på 35 stk vi kan gjerne legge oss på langs vist du vil det men, da trenger du en jævla stor strekke å komme deg forbi på:) Men foretrekker du dette istede må du bare si ifra.

Å Tromsø sykkelklubb som er flere medlemer en det ja jeg skal informere de at de også skal begynne å legge seg på langs.

Å det er forsåvidt når sykkelister kjører etter hvit stripa at alle disse nesten ulykkene skjer, da ser bilføreren at han greier å presse seg mellom meg å evt møtende bil.
Hva er det du rører om?
Tromsø Sykkelklubb? De sykler. På vanlig tråkkert. Finnes ikke noen annen klubb i Tromsø med det navnet.
Å noen sjefskikador som fiser rundt å skal fortelle et såpass egenrådig miljø som det i Tromsø hvordan de skal kjøre må jo være verdens største optimist og utledde mann. Hvilken klubb er du med i da? MCE?

Kjenner både byen og miljøet der oppe godt. Har mange kvelder både i rønna ved gamle sjøflyhavna, I Garasjen og på Ringveien hvert år. Både sommer som vinter, og den der beskrivelsen tror jeg at jeg må sjekke opp. For da drar faen ikke jeg oppover til uka.

Du er den første som har gitt meg lyst å bruke smileys her inne. Klovn!
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

Jeg vet at sykkelen primært hører hjemme i veibanen. Jeg vet også at veitrafikloven krever at man ferdes hensynsfullt - dette gjelder også syklister. Når jeg signaliserer at jeg ønsker å kjøre forbi dere som ligger i 25 i 60-sona i rushen (et fenomen vi har her sør), plikter dere iht trafikkreglene å legge til rette for forbikjøringen - om nødvendig kjøre til siden og stanse.
Jeg kjenner mine plikter som forbikjørende og tar hensyn til syklistene, jeg kjører ikke så de er i fare. Jeg ligger bak og er forbanna på hensynløse syklister som er flinkere til å trykke på tasten for utropstegn enn å ta hensyn i trafiken. Du er herved oppfordret til å gi beskjed til syklistene i Troms om å legge seg på rekke. Fint at du tar affære, det kan jeg like. :-)
Image
Image
Babelfisken

Post by Babelfisken »

RockeRolf wrote:Der har dere en refleks som over tid følger med de fleste yrkessjåfører på tunge kjøretøyer. Dere har det som jobb og er profesjonelle sjåfører. Dere har endel mer tid i trafikken enn de fleste av oss andre, og får dermed et kjøremønster som avspeiler dette og størrelsen på kjøretøyet..
Men jeg tenker jo akkurat som ham, var jeg yrkessjåfør i mitt forrige liv? ;-)

Jeg tror det er noe i det. I GB anerkjenner man det t.o.m. på forsikringen da motorsyklister statistisk kjører bedre bli enn andre.
Post Reply