Hvilke regler for dette finnes? Tenker på "Kjør forsiktig", "Kjør sakte", "Barn leker" skilt. Er det lov å bare sette opp slikt på veien? Vet om 2 steder i nærheten, der det er satt opp henholdsvis 2 skilt av samme type. "Barn leker" skilt begge 2. 80-soner begge 2. Hovedvei, generelt lite trafikk begge stedene. Jeg har ALDRI sett unger der, og jeg kjører forbi der nesten daglig. Eneste gangen jeg har sett unger på det ene stedet er da mora lot ungen sin, på ca. 4 år hente posten. Hun stod i døra, ungen måtte gå ca. 100 m, krysse veien med 80-sone og hente posten i postkassa som står rett etter en sving. Wtf? Hvem gjør slikt uansett?!

Uansett, når man kjører er de fleste klar over at det kan være hindringer i veien, da trenger ikke jeg å bli "beordra" til å kjøre saktere enn de altfor lave fartsgrensene i Norge..... Prøver de å få trafikkantene til å få dårlig samvittighet eller? Skal de skylde på skiltet da, når de lar ungene gå fritt ute?! Kan det faktumet, at det står et skilt der, bli brukt mot deg _om_ man en gang skulle være så uheldig å kjøre på en unge? Jeg hadde aldri latt mine småunger gå fritt ute, uten at jeg var i nærheten.
Mtp hvor mange unger som finnes i Norge, så burde jo veiene vært fullpakka av skilt, men det er de ikke, så tenkte på om det kanskje var en lov ang. dette?