Løftebukk til mc?
Re: Løftebukk til mc?
Kan se om jeg kan få tatt noen bilder ila helgen hvis du vil. Tja, et brett hadde ikke vært så dum idé... skal vurdere det. Men nå flytter jeg ila sommeren, så tviler på at jeg hadde fått brukt det noe særlig. 

Takk for bildene, Bølle! Den så utrolig forseggjort ut! Festemekanismen for dekk var jo genial. Eneste er at jeg ikke har midtstøtte, men det finnes vel en annen måte å støtte den opp på. Hvordan er den å trille uten sykkel på? De 100kgene og så små hjul 

Yamaha Aerox 2004

- Bølle
- MC: '02 Suzuki GSX750F (Katana)
Leter etter et prosjekt, 1960-85 modell med to hjul - Contact:
Tok litt tid før jeg svarte her gitt.
Vært særdeles lite på nettet siste dagene, fint vær og masse annet og ta seg til.
Har ikke flyttet så mye rundt på bukken, men på flatt betonggulv så var det null problem. Kunne kanskje vært sving på alle fire hjulene og ikke bare på to, men man får jo manøvrert den til på ett eller annet vis likevel.
Skal sies at jeg bannet litt når jeg akkurat hadde montert den og skulle flytte den på plass, for å oppdage at lakken som hjulene (stålhjul) var lakkert med lå igjen som "fine" striper bortetter gulvet. Men, pytt,... det var jo bare ett garasjegulv.
Det står forresten en stor advarsel om at bukken ikke skal flyttes med sykkel oppå. Etter min mening så tror jeg jeg ville tatt sjansen om jeg stropper sykkelen fast i festene som følger med, og slipper den helt ned til bunn først.
Vært særdeles lite på nettet siste dagene, fint vær og masse annet og ta seg til.
Har ikke flyttet så mye rundt på bukken, men på flatt betonggulv så var det null problem. Kunne kanskje vært sving på alle fire hjulene og ikke bare på to, men man får jo manøvrert den til på ett eller annet vis likevel.
Skal sies at jeg bannet litt når jeg akkurat hadde montert den og skulle flytte den på plass, for å oppdage at lakken som hjulene (stålhjul) var lakkert med lå igjen som "fine" striper bortetter gulvet. Men, pytt,... det var jo bare ett garasjegulv.
Det står forresten en stor advarsel om at bukken ikke skal flyttes med sykkel oppå. Etter min mening så tror jeg jeg ville tatt sjansen om jeg stropper sykkelen fast i festene som følger med, og slipper den helt ned til bunn først.
"Definisjonen av en ekte gentleman er en person som kan spille trekkspill, men som greier å la være"
Ok, ikke verst det! Skal i så fall ha bukken i en låve (lite rom) , småtrangt, så litt større hjul og sving på alle, hadde vært en fordel i alle fall. Om jeg benytter meg av transportfirma, noe jeg må, kjører de den vel helt dit den skal stå?
Yamaha Aerox 2004

- Bølle
Den kommer solid pakket i en stor kasse av kryssfiner, på størrelse med ca 2 europaller som ligger etter hverandre.
Jeg skrev som kommentar under bestillingen hvor leveringssted var og telefonnr'et mitt så jeg fikk telefon om når den skulle leveres.
Når lastebilen kom der rygget den helt inn til garasjeporten og kjørte ned liften sånn at pakken kunne trilles helt inn med jekketralle.
Har du mulighet til å få den levert til en firmaadresse og får med deg noen løftere og en bilhenger er det kanskje noen fraktkroner å spare. Jeg måtte som sagt ut med 1240,- i frakt til M&R.
Fra http://www.gasolin.no/index.php?main_page=shippinginfoPakker over 35 kg. sendes med Linjegods.
Disse sendingene hentes hos oss dagen etter at bestillingen kommer inn.
Linjegods krever et tilleggsgebyr for levering til privatadresser.
Jeg skrev som kommentar under bestillingen hvor leveringssted var og telefonnr'et mitt så jeg fikk telefon om når den skulle leveres.
Når lastebilen kom der rygget den helt inn til garasjeporten og kjørte ned liften sånn at pakken kunne trilles helt inn med jekketralle.
Har du mulighet til å få den levert til en firmaadresse og får med deg noen løftere og en bilhenger er det kanskje noen fraktkroner å spare. Jeg måtte som sagt ut med 1240,- i frakt til M&R.
"Definisjonen av en ekte gentleman er en person som kan spille trekkspill, men som greier å la være"
Ah, M&R du også, ja
Prisen var ikke verst, for noe så tungt! Tilgang på tilhenger har jeg ikke, men rett hjem skal gå bra det. Hvis det blir løftebukk blir det en slik i alle fall.
Noe negativt med den, som du ikke har nevnt tidligere? Eller bare positivt å si?

Noe negativt med den, som du ikke har nevnt tidligere? Eller bare positivt å si?

Yamaha Aerox 2004

Det negative vet man gjerne ikke om før man har prøvd noe bedre, hvertfall sånn jeg opplevde det da jeg prøvde å trekke ut en motor med en annen elefant enn den jeg var vant til!
- Bølle
Må bare bekrefte det som knetrom skrev der. Har ikke fått "langtidstesta" den enda heller. Men har nevnt det jeg har erfart så langt. Kanskje jeg oppdaterer her viss jeg oppdager noe etterhvert.
En annen ting er jo at den modellen jeg har finnes ikke i sortimentet deres lenger, så det er sikkert noen forskjeller på de.
FYI: Så lenge du kjøper på internett/telefon e.l. så har du 14 dagers angrerett etter kjøpsloven. Men da må du passe på at varen er i samme stand som når den kom. Også bør du ikke brekke i stykker emballasjen med hammer og kubein slik som jeg gjorde. Returfrakten må du selvfølgelig dekke selv.
--Bølle--
En annen ting er jo at den modellen jeg har finnes ikke i sortimentet deres lenger, så det er sikkert noen forskjeller på de.
FYI: Så lenge du kjøper på internett/telefon e.l. så har du 14 dagers angrerett etter kjøpsloven. Men da må du passe på at varen er i samme stand som når den kom. Også bør du ikke brekke i stykker emballasjen med hammer og kubein slik som jeg gjorde. Returfrakten må du selvfølgelig dekke selv.
--Bølle--
Det så skikkelig bra ut, eg ble nesten misunlig når eg så de bildene
Jeg handlet et løftebord på Europris for et par år siden. Det kostet 2990,- og har ikke hatt noe problemer med det. Jeg har gjort noen forandringer for å få festet syklene godt nok oppå der, men det er alt. Jeg har hatt alt fra mopeder til store custom sykler på det bordet og jeg er kjempefornøyd. Det bordet mitt minner veldig om det bordet det er bilder av litt lengre oppe i tråen. Det løfter 75 cm, godkjent for 400kg og har en plate under bakhjulet som man kan ta vekk. (det er tilogmed rødt)
Når det gjelder løftehøyde så er 75cm mer enn nok. Det er tross alt sjelden at man driver å skrur på noe under dekket.
Nå må det legges til at det er veldig moro å skru på sykler. Jeg anbefaler alle som har muligheten til å skitne til fingrene litt med en eller annen billig sykkel dere for tak i. Plutselig så har du en god og stilig sykkel nr to.
Når det gjelder løftehøyde så er 75cm mer enn nok. Det er tross alt sjelden at man driver å skrur på noe under dekket.
Nå må det legges til at det er veldig moro å skru på sykler. Jeg anbefaler alle som har muligheten til å skitne til fingrene litt med en eller annen billig sykkel dere for tak i. Plutselig så har du en god og stilig sykkel nr to.