Hei.
Jeg er veldig i tvil på om jeg skal kjøpe en suzuki gsxr 750 98modell, eller en kawasaki zx7r 98 modell. Noen som har noe erfaring me disse sykklene?
Dette blir min første R-sykkel, så greit å velge en sykkel som ikke krever alt for mye. Har hørt at kawasakien har ganske ekstrem sittestilling, og kan være slistsom å kjøre, men man velge jo ikke R his det er komfort man er ute etter. Noen som har noe å si om disse sykklene?
Første R-sykkel
Re: Første R-sykkel
Etter det jeg har hørt så skal gixxeren være overlegen. Mye lettere. Hvis jeg ikke husker feil så fikk den innsprøytning i -98 (mulig det var i -99). Vurderte å kjøpe en en slik i vinter, men fant ut etter en prøvetur at den gikk for dårlig til at det var interessant. ZX7 går vel også for å være bra sykler, men de er ganske store og tunge.
Takk for hjelpen. Ja det er innsprøytning på 98modellen. Har også hørt at gsx`n er lett og fin å kjøre, og har sikkert mer enn nok krefter for meg som første sykkel. Har ikke så god greie på sykkel, så hva er fordelen med innsprøyning egentlig?
Mindre bensinforbruk og lettere å justere (hvis du har utstyret). Kan også til en viss grad justere seg selv.
kan være dyrt om det først skjer noe.. heh... styreboksene er ofte dyre.. men koster jo litt om en gasser ryker og da.. men di tåler litt mere... er egentlig bare fordeler med innsprøytning kontra gasser.. men har hørt di første typene har lett for å henge seg i dysene.. enten kutte helt eller bare pøse inn bensin...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
- erazar
- MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250 - Location: Haugesund
Jeg har ingen erfaring med akkuratt zx7r 98 modell, men må vel si at jeg har ganske god erfaring med en 750 gsxr 98. Den elektroniske innsprøytningen (som kom i 97 btw) gjør i det daglige at sykkelen føles mer jevn, både på tomgang og ved pådrag. Synes også denne sykkelen går mer enn godt nok, du merker grei forskjell på den og 600 variantene. Nå har jeg bare kjørt zx6 og zx9 så jeg får ikke sammenlignet med 7'eren, men på generellt grunnlag synes jeg gsxren er litt enklere å manøvrere i lav hastighet.. men skal ikke se bort ifra at det er mengdetreningen på suzukien som gjør det for min del.
Always remember that you are unique, just like everybody else.
er ikke zx7'en en av de bedre (kjøremessig) som var å få på den tiden der? Vet mange skryter av zx7'a, men det kan hende det var en enda eldre modell igjen 

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
YouTube