NSR avsløring

Prat om lett MC.
Ducos
Posts: 154
Joined: 31 Dec 2006 04:24
MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt

Re: NSR avsløring

Post by Ducos »

oi.... ser ut som jeg valgte en utrolig dårlig formulering... den ledningen det er snakk om er SVART på enesiden å GRØNN på andre siden, altså ____________EEEEEEEEEEN__________________ ledning..

klask inn en motstand på 1000ohm imellom ved hjelp av for eks sukkerbiter, spør din far, han har sikkert noe liggende i garasjen du kan bruke.

dette funker iallefall, lykke til videre.. er særdeles lite aktiv her.. turboprosjekt på gang:D
Honda NSR125 som er sykkelen vettu :)

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
Ducos
Posts: 154
Joined: 31 Dec 2006 04:24
MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt

Re: NSR avsløring

Post by Ducos »

forresten.. dere som syntes irridium koster flesk.. hihi jeg fant en søt liten side i min mc tid. den er fortsatt oppegående

irridium plugg, ORGINAL NGK! til 149kr ! utrolig :p sett rundt til over 350kr . men der er den 150kr


http://www.agmshop.no/product_info.php?products_id=854

for all del bruk br9eix om du bruker oppgitt oppsett i førstepost! 8)
Honda NSR125 som er sykkelen vettu :)

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
User avatar
Kasle
Posts: 145
Joined: 20 Mar 2009 18:58
MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.
Location: Salhus, Tha place to be

Re: NSR avsløring

Post by Kasle »

Ducos wrote:oi.... ser ut som jeg valgte en utrolig dårlig formulering... den ledningen det er snakk om er SVART på enesiden å GRØNN på andre siden, altså ____________EEEEEEEEEEN__________________ ledning..

klask inn en motstand på 1000ohm imellom ved hjelp av for eks sukkerbiter, spør din far, han har sikkert noe liggende i garasjen du kan bruke.

dette funker iallefall, lykke til videre.. er særdeles lite aktiv her.. turboprosjekt på gang:D
HAHA! Fy (finn på et ord sjøl..)
Ikkje rart det ble kortslutning i sykkelen då :P
Har leitet gang på gang i motoren for å finne noe som passet til beskrivelsen, men uten hell :lol:
"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
deadnex
Posts: 8
Joined: 02 Jun 2009 12:35
MC: 2001 Honda NSR125 m/180ccm Malossi, Gianelli, FP CDI og carbon reeds

Re: NSR avsløring

Post by deadnex »

På min sykkel var ledningen grønn med en blå stripe. Etter å ha lest alle innleggene i denne tråden har jeg forstått det slik at det er den grønne ledningen (med svart eller blå? stripe) som går inn i servomotoren til eksosventilen man skal klippe. Er dette korrekt?
Ducos wrote: der vil bli en liten DIPP ved 7-8tusen rpm, men denne overvinner du lett om du lærer deg å bruke gasshåndtake aktivt ved å slippe av litt gass når du skal over dippen, du finner det fort ut. er ikke mye forskjell på å kjøre uten resistansen når det gjelder bånndrag, går fint ann å cruise på 3500rpm uten problem.
Har du prøvd å senke nåla i forgasseren et hakk etter å ha montert motstanden?
Ducos wrote: for dere som bare vil ha effekten å driter i utsende, kan du bare klippe den grønne og svarte ledningen å sette inn en 1000ohm's resistor(lyseblå farge) imellom med et par sukkerbiter, dette gjør at den åpner 100% istedefor 75%, du vil kanskje merke en liten endring i turtall registeret pga servoen åpner mer enn før, men dette er en tilvendings-sak. den sparker noe hinnsides på topp.
Kan du endre første innlegg i denne tråden til noe ala dette slik at det ikke blir flere misforståelser ang. hvilken ledning man skal klippe: "kan du bare klippe den grønne ledningen med svart stripe..."
Jeg synes det er noe skikkelig dritt når folk ødelegger sykkelen sin pga. en dårlig formulering :)

EDIT: Jeg har nå testet med en 1kohm motstand på den grønne ledningen. Resultatet var at tennpluggen ble søkkvåt og motoren druknet etter et par minutter kjøring på lavt turtall. Jeg fikk ikke kjørt motoren varm nok til at jeg fikk testet draget på toppen av turtallsregisteret. Jeg er nødt til å bestille mindre tomgangsdyse og powerdyse dersom jeg skal bruke denne metoden. Bruker nå 42 tomgangsdyse, 65 powerdyse og 140 hoveddyse med 180ccm sylinder, effektanlegg og FP CDI. Disse dysene fungerer utmerket når jeg ikke har motstanden koblet til.
User avatar
Kasle
Posts: 145
Joined: 20 Mar 2009 18:58
MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.
Location: Salhus, Tha place to be

Re: NSR avsløring

Post by Kasle »

På min sykkel e hvertfall ledningen helt grønn.
Men ikkje gidd å klag over at "Ducos ødelegger syklene våre" alt han har gjort e å hjelpe oss med å få mer ut av sykkelen.
Og dette med at pluggen blir våt og at han blir kvelt høres ikkje helt riktig ut nei. Min fukner konge etter eg gjorde det, og som Ducos sa:
Ducos wrote: bruk -132 dyse (orginal) hvis du tror at du skjærer en nsr ved å ikke bytte dyse når du trimmer den så versjegod. den vil gå dårligere å bruke mer bensin.
"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
Ducos
Posts: 154
Joined: 31 Dec 2006 04:24
MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt

Re: NSR avsløring

Post by Ducos »

med min BR9EIX plugg var den akkurat slik sjokoladebrun som beskrevet flere plasser på nettet, men har INGEN erfaring med større gasser å sylinder. Det jeg skrev her er til det oppsettet jeg skrev på side 1,

skal formulere førsteposten litt bedre, synd folk missforsto, håper ting rettet seg opp!
Honda NSR125 som er sykkelen vettu :)

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
deadnex
Posts: 8
Joined: 02 Jun 2009 12:35
MC: 2001 Honda NSR125 m/180ccm Malossi, Gianelli, FP CDI og carbon reeds

Re: NSR avsløring

Post by deadnex »

Kasle wrote:På min sykkel e hvertfall ledningen helt grønn.
Men ikkje gidd å klag over at "Ducos ødelegger syklene våre" alt han har gjort e å hjelpe oss med å få mer ut av sykkelen.
Og dette med at pluggen blir våt og at han blir kvelt høres ikkje helt riktig ut nei. Min fukner konge etter eg gjorde det, og som Ducos sa:
Ducos wrote: bruk -132 dyse (orginal) hvis du tror at du skjærer en nsr ved å ikke bytte dyse når du trimmer den så versjegod. den vil gå dårligere å bruke mer bensin.
Jeg sier IKKE at Ducos ødelegger syklene våre men jeg ser i denne tråden at det er mange som har klippet den svarte OG den grønne ledningen for så å koble dem sammen med en motstand mellom dem. Dette førte til problemer med at sykkelen ikke ville stoppe etc. LES under hva jeg faktisk skrev:
deadnex wrote:Jeg synes det er noe skikkelig dritt når folk ødelegger sykkelen sin pga. en dårlig formulering

En bedre formulering av teksten i guiden løser dette :) Når det gjelder dyse kan jeg definitivt ikke bruke 132 dyse da jeg har større sylinder og følgelig må den ha mer bensin også...

Btw, takk for infoen Ducos. Jeg har nå fått tak i original tomgangs- og powerdyse. Skal teste dette senere i dag. Er skikkelig spent på om jeg vil merke stor forskjell da sykkelen har ganske heftig akselerasjon fra før :D
Ducos
Posts: 154
Joined: 31 Dec 2006 04:24
MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt

Re: NSR avsløring

Post by Ducos »

skulle så gjerne fått prøvd ut med større sylinder å en skikklig forgasser, har hatt stygge våte drømmer om dette, men hadde så absolutt ikke økonomi til dette.... Kan du gjøre oss en tjeneste å skaffe deg et videokamera å teipe fast på tanken å FILME dette?


edit: du får bare prøve å lete deg fram til dysing.. skaff en skikklig plugg som tåler god juling ( br Eix ) å kjør på!
Honda NSR125 som er sykkelen vettu :)

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
Ducos
Posts: 154
Joined: 31 Dec 2006 04:24
MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt

Re: NSR avsløring

Post by Ducos »

NOEN i hele tatt som har fått til dette?
Honda NSR125 som er sykkelen vettu :)

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
deadnex
Posts: 8
Joined: 02 Jun 2009 12:35
MC: 2001 Honda NSR125 m/180ccm Malossi, Gianelli, FP CDI og carbon reeds

Re: NSR avsløring

Post by deadnex »

Ducos wrote:skulle så gjerne fått prøvd ut med større sylinder å en skikklig forgasser, har hatt stygge våte drømmer om dette, men hadde så absolutt ikke økonomi til dette.... Kan du gjøre oss en tjeneste å skaffe deg et videokamera å teipe fast på tanken å FILME dette?


edit: du får bare prøve å lete deg fram til dysing.. skaff en skikklig plugg som tåler god juling ( br Eix ) å kjør på!
Jeg bruker allerede br9eix, men den blir faktisk lettere druknet enn en vanlig br9ecs :P
Har ikke fått testet skikkelig med motstanden enda da jeg oppdaget at det er en dårlig kontakt i ledningsnettet et sted. Nå har jeg plukket fra hverandre alle kontakter og skal spraye kontaktspray på alle koblinger. Håper dette løser problemet. Jeg skal rapportere tilbake når jeg har fått testet skikkelig ;)

Ang. kamera så får jeg se om jeg eventuelt får lånt et. Bruker alle pengene på NSR vet du... hehe...
180ccm sylinderen kosta 3690.- . Jeg har ikke fått kjøpt større gasser enda, men kommer til å kjøpe 37mm Dellorto i slutten av juni når jeg får feriepengene.
User avatar
Kasle
Posts: 145
Joined: 20 Mar 2009 18:58
MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.
Location: Salhus, Tha place to be

Re: NSR avsløring

Post by Kasle »

Ducos wrote:NOEN i hele tatt som har fått til dette?
Fikk til at ventilen åpnet seg for fult ja, men eg har ikkje prøvd det med motstanden...
"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
Ducos
Posts: 154
Joined: 31 Dec 2006 04:24
MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt

Re: NSR avsløring

Post by Ducos »

deadnex wrote:
Ducos wrote:skulle så gjerne fått prøvd ut med større sylinder å en skikklig forgasser, har hatt stygge våte drømmer om dette, men hadde så absolutt ikke økonomi til dette.... Kan du gjøre oss en tjeneste å skaffe deg et videokamera å teipe fast på tanken å FILME dette?


edit: du får bare prøve å lete deg fram til dysing.. skaff en skikklig plugg som tåler god juling ( br Eix ) å kjør på!
Jeg bruker allerede br9eix, men den blir faktisk lettere druknet enn en vanlig br9ecs :P
Har ikke fått testet skikkelig med motstanden enda da jeg oppdaget at det er en dårlig kontakt i ledningsnettet et sted. Nå har jeg plukket fra hverandre alle kontakter og skal spraye kontaktspray på alle koblinger. Håper dette løser problemet. Jeg skal rapportere tilbake når jeg har fått testet skikkelig ;)

Ang. kamera så får jeg se om jeg eventuelt får lånt et. Bruker alle pengene på NSR vet du... hehe...
180ccm sylinderen kosta 3690.- . Jeg har ikke fått kjøpt større gasser enda, men kommer til å kjøpe 37mm Dellorto i slutten av juni når jeg får feriepengene.

da må du skaffe en mindre dyse, hvilken dyse bruker du?:p
Honda NSR125 som er sykkelen vettu :)

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
deadnex
Posts: 8
Joined: 02 Jun 2009 12:35
MC: 2001 Honda NSR125 m/180ccm Malossi, Gianelli, FP CDI og carbon reeds

Re: NSR avsløring

Post by deadnex »

Ducos wrote:
deadnex wrote:
Ducos wrote:skulle så gjerne fått prøvd ut med større sylinder å en skikklig forgasser, har hatt stygge våte drømmer om dette, men hadde så absolutt ikke økonomi til dette.... Kan du gjøre oss en tjeneste å skaffe deg et videokamera å teipe fast på tanken å FILME dette?


edit: du får bare prøve å lete deg fram til dysing.. skaff en skikklig plugg som tåler god juling ( br Eix ) å kjør på!
Jeg bruker allerede br9eix, men den blir faktisk lettere druknet enn en vanlig br9ecs :P
Har ikke fått testet skikkelig med motstanden enda da jeg oppdaget at det er en dårlig kontakt i ledningsnettet et sted. Nå har jeg plukket fra hverandre alle kontakter og skal spraye kontaktspray på alle koblinger. Håper dette løser problemet. Jeg skal rapportere tilbake når jeg har fått testet skikkelig ;)

Ang. kamera så får jeg se om jeg eventuelt får lånt et. Bruker alle pengene på NSR vet du... hehe...
180ccm sylinderen kosta 3690.- . Jeg har ikke fått kjøpt større gasser enda, men kommer til å kjøpe 37mm Dellorto i slutten av juni når jeg får feriepengene.

da må du skaffe en mindre dyse, hvilken dyse bruker du?:p
Jeg bruker 42 tomgangsdyse, 65 powerdyse og 140 hoveddyse for øyeblikket. Pluggen er sjokoladebrun ;)
Post Reply