NSR avsløring
-
- MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt
Re: NSR avsløring
oi.... ser ut som jeg valgte en utrolig dårlig formulering... den ledningen det er snakk om er SVART på enesiden å GRØNN på andre siden, altså ____________EEEEEEEEEEN__________________ ledning..
klask inn en motstand på 1000ohm imellom ved hjelp av for eks sukkerbiter, spør din far, han har sikkert noe liggende i garasjen du kan bruke.
dette funker iallefall, lykke til videre.. er særdeles lite aktiv her.. turboprosjekt på gang:D
klask inn en motstand på 1000ohm imellom ved hjelp av for eks sukkerbiter, spør din far, han har sikkert noe liggende i garasjen du kan bruke.
dette funker iallefall, lykke til videre.. er særdeles lite aktiv her.. turboprosjekt på gang:D
Honda NSR125 som er sykkelen vettu 
- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.

-
X - Toyota MR2 MKII
forresten.. dere som syntes irridium koster flesk.. hihi jeg fant en søt liten side i min mc tid. den er fortsatt oppegående
irridium plugg, ORGINAL NGK! til 149kr ! utrolig :p sett rundt til over 350kr . men der er den 150kr
http://www.agmshop.no/product_info.php?products_id=854
for all del bruk br9eix om du bruker oppgitt oppsett i førstepost!
irridium plugg, ORGINAL NGK! til 149kr ! utrolig :p sett rundt til over 350kr . men der er den 150kr
http://www.agmshop.no/product_info.php?products_id=854
for all del bruk br9eix om du bruker oppgitt oppsett i førstepost!

- Kasle
- MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.
HAHA! Fy (finn på et ord sjøl..)Ducos wrote:oi.... ser ut som jeg valgte en utrolig dårlig formulering... den ledningen det er snakk om er SVART på enesiden å GRØNN på andre siden, altså ____________EEEEEEEEEEN__________________ ledning..
Ikkje rart det ble kortslutning i sykkelen då

Har leitet gang på gang i motoren for å finne noe som passet til beskrivelsen, men uten hell

"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
-
- MC: 2001 Honda NSR125 m/180ccm Malossi, Gianelli, FP CDI og carbon reeds
På min sykkel var ledningen grønn med en blå stripe. Etter å ha lest alle innleggene i denne tråden har jeg forstått det slik at det er den grønne ledningen (med svart eller blå? stripe) som går inn i servomotoren til eksosventilen man skal klippe. Er dette korrekt?
Jeg synes det er noe skikkelig dritt når folk ødelegger sykkelen sin pga. en dårlig formulering
EDIT: Jeg har nå testet med en 1kohm motstand på den grønne ledningen. Resultatet var at tennpluggen ble søkkvåt og motoren druknet etter et par minutter kjøring på lavt turtall. Jeg fikk ikke kjørt motoren varm nok til at jeg fikk testet draget på toppen av turtallsregisteret. Jeg er nødt til å bestille mindre tomgangsdyse og powerdyse dersom jeg skal bruke denne metoden. Bruker nå 42 tomgangsdyse, 65 powerdyse og 140 hoveddyse med 180ccm sylinder, effektanlegg og FP CDI. Disse dysene fungerer utmerket når jeg ikke har motstanden koblet til.
Har du prøvd å senke nåla i forgasseren et hakk etter å ha montert motstanden?Ducos wrote: der vil bli en liten DIPP ved 7-8tusen rpm, men denne overvinner du lett om du lærer deg å bruke gasshåndtake aktivt ved å slippe av litt gass når du skal over dippen, du finner det fort ut. er ikke mye forskjell på å kjøre uten resistansen når det gjelder bånndrag, går fint ann å cruise på 3500rpm uten problem.
Kan du endre første innlegg i denne tråden til noe ala dette slik at det ikke blir flere misforståelser ang. hvilken ledning man skal klippe: "kan du bare klippe den grønne ledningen med svart stripe..."Ducos wrote: for dere som bare vil ha effekten å driter i utsende, kan du bare klippe den grønne og svarte ledningen å sette inn en 1000ohm's resistor(lyseblå farge) imellom med et par sukkerbiter, dette gjør at den åpner 100% istedefor 75%, du vil kanskje merke en liten endring i turtall registeret pga servoen åpner mer enn før, men dette er en tilvendings-sak. den sparker noe hinnsides på topp.
Jeg synes det er noe skikkelig dritt når folk ødelegger sykkelen sin pga. en dårlig formulering

EDIT: Jeg har nå testet med en 1kohm motstand på den grønne ledningen. Resultatet var at tennpluggen ble søkkvåt og motoren druknet etter et par minutter kjøring på lavt turtall. Jeg fikk ikke kjørt motoren varm nok til at jeg fikk testet draget på toppen av turtallsregisteret. Jeg er nødt til å bestille mindre tomgangsdyse og powerdyse dersom jeg skal bruke denne metoden. Bruker nå 42 tomgangsdyse, 65 powerdyse og 140 hoveddyse med 180ccm sylinder, effektanlegg og FP CDI. Disse dysene fungerer utmerket når jeg ikke har motstanden koblet til.
- Kasle
På min sykkel e hvertfall ledningen helt grønn.
Men ikkje gidd å klag over at "Ducos ødelegger syklene våre" alt han har gjort e å hjelpe oss med å få mer ut av sykkelen.
Og dette med at pluggen blir våt og at han blir kvelt høres ikkje helt riktig ut nei. Min fukner konge etter eg gjorde det, og som Ducos sa:
Men ikkje gidd å klag over at "Ducos ødelegger syklene våre" alt han har gjort e å hjelpe oss med å få mer ut av sykkelen.
Og dette med at pluggen blir våt og at han blir kvelt høres ikkje helt riktig ut nei. Min fukner konge etter eg gjorde det, og som Ducos sa:
Ducos wrote: bruk -132 dyse (orginal) hvis du tror at du skjærer en nsr ved å ikke bytte dyse når du trimmer den så versjegod. den vil gå dårligere å bruke mer bensin.
-
X - Toyota MR2 MKII
med min BR9EIX plugg var den akkurat slik sjokoladebrun som beskrevet flere plasser på nettet, men har INGEN erfaring med større gasser å sylinder. Det jeg skrev her er til det oppsettet jeg skrev på side 1,
skal formulere førsteposten litt bedre, synd folk missforsto, håper ting rettet seg opp!
skal formulere førsteposten litt bedre, synd folk missforsto, håper ting rettet seg opp!

-
Jeg sier IKKE at Ducos ødelegger syklene våre men jeg ser i denne tråden at det er mange som har klippet den svarte OG den grønne ledningen for så å koble dem sammen med en motstand mellom dem. Dette førte til problemer med at sykkelen ikke ville stoppe etc. LES under hva jeg faktisk skrev:Kasle wrote:På min sykkel e hvertfall ledningen helt grønn.
Og dette med at pluggen blir våt og at han blir kvelt høres ikkje helt riktig ut nei. Min fukner konge etter eg gjorde det, og som Ducos sa:Ducos wrote: bruk -132 dyse (orginal) hvis du tror at du skjærer en nsr ved å ikke bytte dyse når du trimmer den så versjegod. den vil gå dårligere å bruke mer bensin.
deadnex wrote:Jeg synes det er noe skikkelig dritt når folk ødelegger sykkelen sin pga. en dårlig formulering
En bedre formulering av teksten i guiden løser dette

Btw, takk for infoen Ducos. Jeg har nå fått tak i original tomgangs- og powerdyse. Skal teste dette senere i dag. Er skikkelig spent på om jeg vil merke stor forskjell da sykkelen har ganske heftig akselerasjon fra før

-
X - Toyota MR2 MKII
skulle så gjerne fått prøvd ut med større sylinder å en skikklig forgasser, har hatt stygge våte drømmer om dette, men hadde så absolutt ikke økonomi til dette.... Kan du gjøre oss en tjeneste å skaffe deg et videokamera å teipe fast på tanken å FILME dette?
edit: du får bare prøve å lete deg fram til dysing.. skaff en skikklig plugg som tåler god juling ( br Eix ) å kjør på!
edit: du får bare prøve å lete deg fram til dysing.. skaff en skikklig plugg som tåler god juling ( br Eix ) å kjør på!

-
X - Toyota MR2 MKII
NOEN i hele tatt som har fått til dette?

-
Jeg bruker allerede br9eix, men den blir faktisk lettere druknet enn en vanlig br9ecsDucos wrote:skulle så gjerne fått prøvd ut med større sylinder å en skikklig forgasser, har hatt stygge våte drømmer om dette, men hadde så absolutt ikke økonomi til dette.... Kan du gjøre oss en tjeneste å skaffe deg et videokamera å teipe fast på tanken å FILME dette?

Har ikke fått testet skikkelig med motstanden enda da jeg oppdaget at det er en dårlig kontakt i ledningsnettet et sted. Nå har jeg plukket fra hverandre alle kontakter og skal spraye kontaktspray på alle koblinger. Håper dette løser problemet. Jeg skal rapportere tilbake når jeg har fått testet skikkelig

Ang. kamera så får jeg se om jeg eventuelt får lånt et. Bruker alle pengene på NSR vet du... hehe...
180ccm sylinderen kosta 3690.- . Jeg har ikke fått kjøpt større gasser enda, men kommer til å kjøpe 37mm Dellorto i slutten av juni når jeg får feriepengene.
- Kasle
Fikk til at ventilen åpnet seg for fult ja, men eg har ikkje prøvd det med motstanden...Ducos wrote:NOEN i hele tatt som har fått til dette?
-
X - Toyota MR2 MKII
deadnex wrote:Jeg bruker allerede br9eix, men den blir faktisk lettere druknet enn en vanlig br9ecsDucos wrote:skulle så gjerne fått prøvd ut med større sylinder å en skikklig forgasser, har hatt stygge våte drømmer om dette, men hadde så absolutt ikke økonomi til dette.... Kan du gjøre oss en tjeneste å skaffe deg et videokamera å teipe fast på tanken å FILME dette?
Har ikke fått testet skikkelig med motstanden enda da jeg oppdaget at det er en dårlig kontakt i ledningsnettet et sted. Nå har jeg plukket fra hverandre alle kontakter og skal spraye kontaktspray på alle koblinger. Håper dette løser problemet. Jeg skal rapportere tilbake når jeg har fått testet skikkelig
Ang. kamera så får jeg se om jeg eventuelt får lånt et. Bruker alle pengene på NSR vet du... hehe...
180ccm sylinderen kosta 3690.- . Jeg har ikke fått kjøpt større gasser enda, men kommer til å kjøpe 37mm Dellorto i slutten av juni når jeg får feriepengene.
da må du skaffe en mindre dyse, hvilken dyse bruker du?:p

-
Jeg bruker 42 tomgangsdyse, 65 powerdyse og 140 hoveddyse for øyeblikket. Pluggen er sjokoladebrunDucos wrote:deadnex wrote:Jeg bruker allerede br9eix, men den blir faktisk lettere druknet enn en vanlig br9ecsDucos wrote:skulle så gjerne fått prøvd ut med større sylinder å en skikklig forgasser, har hatt stygge våte drømmer om dette, men hadde så absolutt ikke økonomi til dette.... Kan du gjøre oss en tjeneste å skaffe deg et videokamera å teipe fast på tanken å FILME dette?
da må du skaffe en mindre dyse, hvilken dyse bruker du?:p