Ny sykkel, budsjett ca 80-100k [Sykkel kjøpt!]
Re: Ny sykkel, budsjett ca 80-100k
jeg slliter/slet litt med sittestillinga på min.. var litt spiss vinkel i knærne, men det løste jeg lett med nye fothvilere..
nå sitter jeg å lener meg på arma , så jeg får vondt i håndledda samt at jeg klyper rundt holkene når jeg kjører.. men det er sånn som jeg sitter da..
og det var derfor jeg sa at du må prøve sittestillinga på den før du evt kjøper.. fordi det er no helt annet en f.eks gsr'n
nå sitter jeg å lener meg på arma , så jeg får vondt i håndledda samt at jeg klyper rundt holkene når jeg kjører.. men det er sånn som jeg sitter da..
og det var derfor jeg sa at du må prøve sittestillinga på den før du evt kjøper.. fordi det er no helt annet en f.eks gsr'n
"You shouldnt be hiding from the cops at a doughnutstore"
Har avtalt en prøvesitting av en 748 nå, så får jeg se hvordan den føles.
Er det noen som har erfaring med å kjøpe sykkel langveisfra forresten? En god del av syklene jeg har sett på er et stykke vekke (Nordland/Narvik). Sannsynligheten er derfor stor for at jeg kommer til å kjøpe sykkel usett. Det gjorde jeg forøvrig sist gang, og det gikk fint, men da var det en tilnærmet ny sykkel.
Jeg er også nysgjerrig på transport av sykkel. Kan jeg hive den på toget og få den kjørt til Bergen f.eks? Er det andre transportmåter som er bedre?
Er det noen som har erfaring med å kjøpe sykkel langveisfra forresten? En god del av syklene jeg har sett på er et stykke vekke (Nordland/Narvik). Sannsynligheten er derfor stor for at jeg kommer til å kjøpe sykkel usett. Det gjorde jeg forøvrig sist gang, og det gikk fint, men da var det en tilnærmet ny sykkel.
Jeg er også nysgjerrig på transport av sykkel. Kan jeg hive den på toget og få den kjørt til Bergen f.eks? Er det andre transportmåter som er bedre?

Jeg kjøpte min sykkel usett fra Bodø.
Veldig hyggelig fyr som ordna frakt på 2000,-
Det jeg gjorde var at jeg brukte finn`s PayEx system. Da sa jeg bare at jeg ikke kom til å betale for sykkelen dersom den f.eks var skadet eller i dårlig stand.
Veldig hyggelig fyr som ordna frakt på 2000,-
Det jeg gjorde var at jeg brukte finn`s PayEx system. Da sa jeg bare at jeg ikke kom til å betale for sykkelen dersom den f.eks var skadet eller i dårlig stand.
Ah, var ikke klar over at de hadde et slikt system. Jeg antar at hvis jeg skal få den transportert, så hadde det vært en idé om å be selgeren om å ta bilder av hele sykkelen før den blir sendt også? Da slipper jeg at jeg mottar en skadet sykkel som han hevder var i fin stand før transport, men ble skadet under veis...
Det er nok veldig lurt, ja.
Jeg hadde god kontakt med selger, hvor jeg blant annet fikk tilsendt mange nye bilde av sykkelen.
Da kan han ikke lyve.
Jeg hadde god kontakt med selger, hvor jeg blant annet fikk tilsendt mange nye bilde av sykkelen.
Da kan han ikke lyve.
Du som bor i bergen har ikke noe problem med frakt. Frakt med hurtigruta kommer på 2600 kroner for din del. Det tar nesten en uke men kan være verdt det.
Jeg gjorde det samme når jeg kjøpte min fra øksfjord. Pass bare på å skrive en god kontrakt med selger før pengene er overført.
Tror ikke du vil angre på en 748:)
Jeg gjorde det samme når jeg kjøpte min fra øksfjord. Pass bare på å skrive en god kontrakt med selger før pengene er overført.
Tror ikke du vil angre på en 748:)
00 Ducati 748 Bip
x98 600N Bandit
Peace & Love
x98 600N Bandit
Peace & Love
Hurtigruten var et godt alternativ ja, takk for tipset!
Da var beslutningen tatt, og kjøpet av sykkel begynt. Endte på en Ducati 996 som for tiden er i Harstad. Satser på at jeg har den her i Bergen snarlig dersom alt går etter planen!
Takk til samtlige som jeg har mast på de siste to ukene, og til LordShaft som lot meg tukle med sin kjære (sykkel)!
Takk til samtlige som jeg har mast på de siste to ukene, og til LordShaft som lot meg tukle med sin kjære (sykkel)!

Tatt i betraktningen den stadig økende italienske brøken av Bergens stall har MC-forumets felleskasse herved vedtatt å gå til innkjøp av en sekspakning brannslokningsapparat som kan stå permanent på torget.
Haha, va fan?Ola M wrote:Tatt i betraktningen den stadig økende italienske brøken av Bergens stall har MC-forumets felleskasse herved vedtatt å gå til innkjøp av en sekspakning brannslokningsapparat som kan stå permanent på torget.

110 laken, prutet du masse? 
Hadde aldri våget å kjøpt mc uten å ha sett eller prøvd den i forkant. Lett å bli lurt og når selger har pengene er det du som sitter med ballen. Det å treffe selger face2face gir meg også et inntrykk av selve sykkelen!
Sykkelen så hvertfall finfin ut, men ikke alltid det er nok.
Men jeg har ikke særlig greie på mc, men jeg snakker sånn generelt når det er snakk om såppass mye penger.
Selv har jeg bare kjøpt mc engang og var fornøyd med kjøpet. Prøvde sykkelen og hadde med meg en kammerat for inspeksjon av sykkelen. Hele tiden tokjeg lydopptak av samtalen, dette for i ettertid dokumentere hva som ble sagt ikke sagt av eier hvis det skulle ha oppstått en tvist. Det viser hvor skeptisk jeg er!
Lykke til, går nok fint!

Hadde aldri våget å kjøpt mc uten å ha sett eller prøvd den i forkant. Lett å bli lurt og når selger har pengene er det du som sitter med ballen. Det å treffe selger face2face gir meg også et inntrykk av selve sykkelen!

Sykkelen så hvertfall finfin ut, men ikke alltid det er nok.

Men jeg har ikke særlig greie på mc, men jeg snakker sånn generelt når det er snakk om såppass mye penger.
Selv har jeg bare kjøpt mc engang og var fornøyd med kjøpet. Prøvde sykkelen og hadde med meg en kammerat for inspeksjon av sykkelen. Hele tiden tokjeg lydopptak av samtalen, dette for i ettertid dokumentere hva som ble sagt ikke sagt av eier hvis det skulle ha oppstått en tvist. Det viser hvor skeptisk jeg er!
Lykke til, går nok fint!

Last edited by Erlend on 15 Jun 2009 23:38, edited 2 times in total.
Han var ikke spesielt villig til å gå lavere, men jeg syntes prisen var grei nok så jeg gikk for den likevel. Eller var den ikke det? *smått nervøs*Erlend wrote:110 laken, prutet du masse?

EDIT: Selvsagt kan man bli lurt når man kjøper usett, men i min erfaring er de aller fleste ærlige. Fyren virket grei, og jeg spurte alle spørsmålene jeg burde spørre og må ta hans ord på det. Betaler selvsagt ikke hele summen før jeg har sykkelen og har sjekket at den er som han sier den er.
Hahaha... Å som selger av slike produkt, kan jeg sikkert ordne en grei prisOla M wrote:Tatt i betraktningen den stadig økende italienske brøken av Bergens stall har MC-forumets felleskasse herved vedtatt å gå til innkjøp av en sekspakning brannslokningsapparat som kan stå permanent på torget.

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
YouTube
MyRoute-app
- Galilee
- MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Er det ikke noen BMW kjørere som kan utstyre sykkelen mer egnet for å ledsage italienerne?LordShaft wrote:Hahaha... Å som selger av slike produkt, kan jeg sikkert ordne en grei prisOla M wrote:Tatt i betraktningen den stadig økende italienske brøken av Bergens stall har MC-forumets felleskasse herved vedtatt å gå til innkjøp av en sekspakning brannslokningsapparat som kan stå permanent på torget.

--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson