Kjøp av radioscanner,anbefalinger?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
_Adler_

Kjøp av radioscanner,anbefalinger?

Post by _Adler_ »

Hei.

Noen som har spesifikke anbefalinger til radioscannere?
Tenkte litt på denne: Zodiac AR-108 Men frekvensområdet er "bare" 108-180 MHz.
Yamaha Aerox 2004

Image
Lord Erik

Re: Kjøp av radioscanner,anbefalinger?

Post by Lord Erik »

Når jeg leser trådene dine så blir jeg av og til litt nysgjerrig på om det er en rød tråd der som vil ende med at jeg leser om deg i avisen en dag. ;-)

Jeg har liten erfaring med politiskannere, men har hørt at man ved dyrere modeller som oftest betaler veldig mye for litt større frekvensområde, og en masse funksjoner man som oftest aldri bruker (ved hobbybasis). Hvis du ser på scannernytt.info sin liste over frekvensområdet til politiet i Norge, så ser det ut til at den radioen du har nevnt vil kunne ta inn de aller fleste av dem.
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Re: Kjøp av radioscanner,anbefalinger?

Post by RH racing »

vel..av min erfaring blir bare disse radioene mere og mere ubruklige i norge, da politiet går over på kodet nett. du kan jo lytte på ambulanse og di folka på sjøen.. men er neppe det du vil. har selv en eldre type radioscanner.. funker fint der politiet kun har små lensmannskontor etc.. men større byer som oslo, fredrikstad, sarpsborg og sikkert flere er inne på kodet nett... der får man bare høre en sånn data stemme innimellom med noen koder + når noen snuter snakker over en kaffekopp...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Post Reply