Sponset av:

Sykkelen er en Derbi Senda R 2000 mod som er bygget om til SM. SM kittet er 06 modell og plastikken er vel fra rundt 04 et sted. Da jeg fikk den satt det allerede på en Charmo 70 sylinder, men det var relativt mye mangler her og der og rundt omkring, så jeg måtte bare sette i å bestille deler. Jeg håper å få den mest mulig likt designet jeg laget som du kan se i bildet over. Jeg har dog Showa dempere, så jeg må prøve å få tak i noen demperbeskyttere som jeg kan sette nede slik at jeg kan fullføre looken. Nedenfor kan dere se litt lister:
Hva som skal handles inn/gjøres.
Sort = Ikke bestilt/gjort
Rødt = Bestilt
Grønt = Mottatt
Understreking = Gjort/Montert
Blått = Utsettes til vinteren
Lilla = Kjøpes![/center]
NGK B9ES Plugg
NGK Racing plugghette
Luftfilter
Gasswire
Speedowire
21mm DellOrto
Tempmåler
21mm innsug
Ny bensinkran
Metrakit SP clutch
Airsal T6 Asso
Ramme/andre deler:
Nytt framdekk (Metzeler 110/80-17)
Nytt bakdekk (Kingstire 140/70-17)
Metrakit wave skive foran
Metrakit wave skive bak
Nye klosser foran/bak
Speedodrev
14t framdrev
Iris 428 GSX gullkjede
Andre styling/plastdeler:
Røde klutsj-/bremsehendler
KTM lykt
Designet dekor og avtalt print og kutting
Gasshåndtak
JAX Metal grips
DRD speil
Polisport gaffelbeskyttere
Rydde opp i elnettet
Nye slanger round bout
KTM SM framskjerm
Renthal styre
Nytt oljepumpedeksel
Kjedekasse
TNT oppheng
Felgringer foran og bak, røde
Blinklys
Motorplate
Clutcharm
Vapor speedometer
KANSKJE: Pro Taper fatbar med styrepute til å felle inn Vapor.
Gamle bilder:

Deilig med stor garasje

Update 1. september!:
Slik den står nå, stakkar.

Delehylla mi:

Hm, skal denne egentlig lengre inn? Jeg får den nemlig ikke lengre enn den er nå...

Venter fortsatt på avdrager for å få av tenningsspola. Har brukt masse penger på andre verktøyer for å få den av, men neida.

To av delene som jeg kjøpte i første pulje, satser på at det ikke blir fukt der nå

DevilsTower sitter å kuker med gasswire.

Enda mer kuking med gasswire, og Kenneth henter verktøy til sin X-Race.

DevilsTower lør seg i hodet å lurer på hvorfor ting skal ta så lang tid...

...og lurer på hvorfor den ikke bare kan bli slik pluss de andre delene som mangler og få den på veien.

Da jeg var ferdig med mitt satte Kenneth og jeg i gang med å bytte sylinder på X-Racen hans, Mk 47mm.

Det var dagens update.
Update 13. september!:
Well, da har jeg fått gjort dette siden sist:
Satt på nytt framdekk.
Henta nytt bakdekk.
Prøvemontert DRD lykt, viste seg at den ikke passet.
Satt på nytt drev, 14t, det gamle var spist opp.
Fått tak i kjede.
Kjøpt skivelås.
Montert Tommaselli gassgrep.
Bestilt Yamaha BWS gasswire.
Fått tak i cross-styre.
Sikkert noe jeg har glemt, men det får være. Skal ordne bilder senere.
Update 20. september!:
Gassgrepet som ingen wire passer til. Har typ 3-4 stk wire her nå...

Tenninga og nytt drev foran er montert

Lykta som ikke passer for fem øre uten fester, som jeg ikke får tak i!

Og romskipbaklykta mi.

Nye 110/80-17 framdekket og MK skiva :wub: (1572,50,- for dekket

Gammelt v.s nytt bakdekk. Ble bare 140 dekk siden det ser ut som det butter hvis jeg setter på 150

Søte FOX hjelmen min, digger fargen!

Ble kun bildeupdate denne gangen, har ikke mottatt noen deler ennå. Venter fortsatt på at noen skal tilby meg delene jeg trenger.
Luftfilterslange, tempsensor til toppen, speedodrev og lyktefester er vel det jeg trenger nå.
Update 6. oktober!:
Handguards montert!

Opphenget er ferdig modifisert til å passe baklykt og blinklys.

21mm DellOrto og 21mm innsug motert

Ledningsræl som jeg skjønner nada av.

Mine sinnsyke loddeskillz (naaaaaaaaaaaaaat!!)

Har noen problemer enda:
Elnett: Har masse kontakter som mangler kontaktpunkter, noen som har tegninger/koblingsskjema/bilder av MVT Millenium?
Handguards: Hendlene tar borti! Det går an å dra de mot styret, men de sitter fast på vei ut. Jeg har prøvd å slipe ned med dremel, men de stopper fortsatt i plasten. Noen tips?
Update 11. oktober!:
Har fått luftfilterslange i posten i dag, samt motatt ordentlig koblingsskjema for MVT Milleniumen. Har noen problemer med luftfilterslangen, får se hva jeg gjør med det senere.
Og så en stor og viktig update! Jeg har fått skilt!

Edit: Jeg har nå fått kobla opp elnettet til den grad at den skal starte, mangler bare to ledninger som jeg ikke skjønner hvor skal, en blå en fra CDI'en med jordingskontakt, men det går da en jording derfra fra før (?), og en hvit en med en kontakt.
Mangler bare å få lodda på noe på oljetanken, en gasswire (blir mest sannsynlig hentet hos SO i morgen, batteri (må finne det et eller annet sted) og noen småbagateller som wire til baklyset og speedodrev samt koble opp det rælet foran. SÅ ER VI GOOD TO GO!!!
Update 13. oktober!:
Var ute i garasjen en stund i natt å prøvde å få liv i den. Den var på god vei noen ganger, men så døde den av igjen.
Skal ut å prøve igjen etterpå!
Gleder meg noe sinnsykt til den starter!![/spoiler]
Update 15. oktober!:(masse bilder av sammenskrudd sykkel)
Da har jeg vært ute å knipsa noen bilder av hvordan den er nå. Blir plukka fra hverandre i vinter.
Bakenden, ikke ferdig oppkobla og skrudd sammen enda, men dere skjønner tegninga

Fronten

Kompis sitter på den mens vi var ute å prøvde å få start på den i går.

Siden er ikke noe å glo på, så det trenger dere ikke bilde av.
Ellers har jeg fått vognkortet, så nå er det egentlig bare tut å kjør så lenge jeg får den igang og får bremsene til å funke!
Update 11. November!:
Hepp, da blir sykkelen stående til onsdag/torsdag for å gå igjennom en grundig sjekk av bensinsystemet! Har også kommet frem til hva jeg skal handle denne vinteren:
Speil, F1 style.
Bakskjerm
Nytt oppheng
Et lager av pærer
Handguards
Grips
Plate under ramma
Ventilhetter
Dekktusj
Trimclutch
Bremseklosser
KTM SM framskjerm
Gilera SMT/RCR sidekåper
Hebo Teflonreed
Nye pakninger
Annet som er nytt for vinteren:
Lakkering av motor
Lakkering av undertray og andre smådetaljer
Setter pris på flere kommentarer og innspill til hvordan jeg kan løse bensinproblemet mitt! [/spoiler]
Update 15. November!:
Da vet jeg hvorfor den ikke starta hvertfall: pakningene i toppen er gåene, så det kom kjølevæske inn i sylinderen slik at det ble vann inni der. Ser også at det er et par riper over eksosporten, en som man såvidt kjenner med neglen og en stripe på en cm som kan minne om tegn på varmskjæring. Men jeg kommer til å kjøre en stund på den før jeg evt kjøper en ny sylinder til den. Må bare få tak i toppakninger.
Men den starta og gikk helt fint når vi spruta startgass rett i sylinderen, for da dro den inn bensin som da fikk tatt fyr. Det var flott å høre lyden!
Så da blir det nedpelling fra starten av neste uke, og så blir det lakking så fort som overhodet mulig.
Noen som har tips til noe annet jeg kan gjøre i vinter, er åpen for forslag![/spoiler]
Update 28. November!:
Da har jeg fått bytta toppakninger osv, og nå går den nesten helt fint! Må bare stille litt på gasseren. Var utrolig deilig å kjøre, selv om jeg ikke kan kjøre girsykkel, var første gangen min nå.
Men det gikk helt fint! Nå mangler jeg bare bremser, sette på all plast igjen, fikse lys og annen strøm, sette på et oppheng.
Gratulasjoner mottas med takk!
Update 9. Desember!:
Da var hele sykkelen plukka fra hverandre, mangler bare å få ut motor og svingarm. Muttern overfører 5000 til meg så jeg får gjort ferdig så fort som mulig!
Hvordan får jeg av den nedre delen av styrekrona? Får ikke banka den ut liksom?
Update 10. Desember!:
Da har jeg vært nede i garasjen å tatt noen bilder til deres forlystelse:
Selveste mekkeplassen ryddig og fin!

"Nytt" anlegg.

Satt i to dager å pussa ett eneste deksel med bare 600 våtslipepapir, er dømt til å bli bra. Helt uten riper nå, men skal gå over med 1200 våtslip for å være helt sikker.

Renthal-styret med gasshuset jeg ikke får av. En vattnisse (nei, ikke meg!) har ødelagt umbracospora <_<

Deler...

Dekk og dempere

Hvordan får jeg av den?

Motor med tetningsmassen: Sokk.

For de som lurer på hva den røde, stygge tingesten i bakgrunnen er. Den blir bygget om til en driftebil. En av få S13 solgt ny i Norge.

Update 16. Desember!:
Da har jeg vært i garasjen og pelt ut motor, svingarm og styrekrone. Har også pusset ned noen deksler!
Lakk blir skaffet omgående, deler fra Easyparts, SpeedOptions og MC-Deler blir bestilt fortløpende og dekor er ordnet med så det bare er å tegne og måle opp.
Update 4. Januar!:
Lakk er bestilt fra mobilsentrum, kom på kr 1040,- Har også sendt mail til Motorspeed og spurt hvor det ble av pakken, viste seg a
ordren har falt ut av systemet
slik at de ikke har sett den. Men jeg sendte han ordrebekreftelsen og han skulle taste den inn for hånd.
Så da regner jeg med at jeg har delene i hånda snart!
Pakka fra Mobilsentrum skulle være her den 14!
Update 5. Januar!:
MMX hadde 2-3 ukers leveringstid, så det tar en stund før den kommer. Har bestilt bi-xenon i dag!
Update 6. Januar!:
Da har jeg handla KTM lykt og skjerm av DT50X07!

Gleder meg til det kommer!
Update 12. Januar!:
Showa, bakdemper og svingarm:

Dårlig bilde av ramma:

Motoren og motorsokkene mine:

Tankdeksler ferdig pusset.

Thorsrud på besøk:

Og så det obligatoriske i en kjedelig garasjestund

Hakk i plata...

Næmmen... Flere hakk?

Så da var det bare å finne frem sparkelet...

Brukt en del pussepapir ja, og dette her er bare på bakskjermen...

Og så til de nyeste medlemmene av garasjekolonien:

Og helt til slutt: WE GOT NAAAAAS!!!!

Update 13. Januar!:
Da har jeg vært ute i garasjen å pussa framskjermen og vaska ramma og svingarmen.
Update 16. Januar!:
Da har jeg handla hjuldrev, bremsesystem foran og temppluggen til sylinderen!

Update 21. Januar!:
Da ligger lakken i garasjen, regner med å få gjort jobben i løpet av uka!
Update 24. Januar!:
Da var hvertfall noe av plasten lakkert, orket ikke å begynne på tankdekslene siden jeg var så ør i hodet etter alle løsemidlene. Var fullt av støv i det rommet jeg sto i, men det kunne ikke bli noe annet, så da ble det slik

Pakke fra Motorspeed ligger på postkontoret å venter:
Demperbeskyttere
Grips
Det var alt for i dag! Enjoi and give some comments!
Update 30. Januar!:
Da var pakke plukket opp fra postkontoret - inneholdt forkguards og JAX Metal grips!

Noen som har meninger om dette?
Update 15. februar!:
Da var det dags för en update igjen, har lovet den lenge. Kan begynne med å si at prosjektet må bli utsatt i en måned grunnet en operasjon jeg hadde på onsdag, som gjør at jeg ikke ksn bruke hånda på 4 uker. Så til noen bilder:

Og her har vi grunnen til at det ikke blir arbeid på en stund:

Update 18. februar!:
Da var det bestilt deler fra Nederland! Regner med at de er her i slutten av uka, men kan ikke garantere noe med det norske tollvesen <_<
Dette er bestilt:
Anodiserte felgringer

Motorplate:

Tanklokk:

Oppheng, godkjent for veibruk:

Clutcharm:

Blinklys:

3 andre var også med på bestillingen, så regner med en gedigen pakke hjem hit snart!
Update 25. februar!:
Da har jeg fått rota meg til å ta noen bilder av hvordan forskjermen og lykta vil bli seende ut! Trenger noen touch-ups på forskjermen når det kommer til lakk, men ellers ser det bra ut! Hva syntes dere? Beklager for dårlige bilder.

Delene fra Nederland er ikke sendt ennå dessverre, da de måtte bestille opp deler som det sto var på lager! Det var noe drit. Nå mangler de bare tankdekselet mitt og handguardsene til en kompis. Så håper den blir sendt innen onsdag om de får det på lager innen da!
Update 13. Mars!:
Da har jeg knipsa litt bilder av det som skjer ute i garasjen for tiden, som er meget lite. Pakka fra EP kommer snart, ligger i Oslo og pådrar seg avgifter.
Deler som skal til sandblåsing så snart som mulig, ramma tar jeg selv. Mangler felgene på bildene, men har ikke fått demontert de ennå.

Nytt versus gammelt dekk:

Usikker på hva jeg skal gjøre med dette hullet her, skal jeg sveise det igjen eller la det være?

Er så fint at Derbitråden ble stengt når man har noen spørsmål å stille!! <_<
Update 25. Mars!:
Da var som kjent delene fra Easyparts i garasjen, samt noen andre ting jeg har fått i dag!
Siden dere sikkert ikke gidder å lese så mye har jeg ikke tenkt til å skrive noe særlig heller, og gir dere heller bilder:
Først litt småting, kan si det er en liten teaser:

Så oppheng og motorplate. Opphenget er kort!!

Klarte ikke å vente, og måtte montere motorplata for å se hvordan det ble:

NB: Bare brukt det øvre festet.
Og så, en meget happy meg sammen med en av mine to fineste eiendeler for øyeblikket:

Jaggu, var det fler? Dette er det jeg har fått fra EP:

Her er den nye Hebo endestussen:

Og her er alt det nye jeg har fått i dag sammen:

Jeg måtte selvfølgelig komme meg i gang med skruinga igjen, så jeg gjorde et tappert forsøk på å få av dekket, som endte med at jeg skar istykker hele felgringen og dekket før jeg kom frem til eikene og fikk begynt å ta av de:

Var klin umulig å få av dekket da det var limt fast, så da måtte man skjære det istykker.
Og siden folk maste slik om bilder av TNT dekselsettet kommer det bilder av en kompis sin etter at vi monterte hans:

Hvite felger er også fresht:

Dett var dett!! Håper dere er fornøyd!
Update 31. Mars!:
Da er ramme vasket og gjort klar til sandblåsing, blåsesand ligger i hylla her og skriker etter å brukes. Regner med å få gjort det på onsdag. Etter det gjenstår bare sveising og lakk før jeg kan begynne å montere

Har også ryddet garasjen mens jeg venter på at den skal bli varm nok til å kunne lakkes i:

Dekk fra 200'n, selges komplett med felger! 4x114,3 16" og 17".

Ramma ferdig vasket:

To av de tre varmeovnene jeg har gående på full pupp her nå:

Benk har jeg også fått

Delehylla er litt mer ryddig nå, kommet noen nye deler der også

Og til slutt har vi stasjonen man holder seg på når man ikke gjør noe :wub:

Update 1. April!:
Fant noen bilder kompis tok med mobilen. Har noen freshe uttrykk her, men bear with me

Dreit meg ut på dette:

Update 3. April!:

Hmmmmmmmmm -_-