Mystisk pakke i posten

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Kriston
MC: Ducati 1198S Corse

Re: Mystisk pakke i posten

Post by Kriston »

VrooMM wrote:ååå, nå blei jeg og nyskjerrig :twisted: Stapp den i en "Møc" ,den skal ikke få virus. Hvis alt går til helvete... - Noting of value was lost ;-) :-
You jealous son of a bitch. :lol:
Carlsberg
MC: Yamaha FZ6N 2007

Post by Carlsberg »

Hva var det for noe da :shock:
Image
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

vel.. jeg har faktisk ikke åpnet filene på den enda... så kovolutten den lå i lå på skrivebordet mitt her om dagen, og tenkte å sende mail til asua.. men orket ikke... men innimellom går jeg å tenker på hvorfor jeg fikk denne.. heh... kanskje konto nr til en sveitsisk bank ligger der (som i jason bourne filmen)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
RH racing

Post by RH racing »

hmm...finner ikke no mail adresse til Asus sverige... noen som klarer å finne denne?

http://www.asus.com

finner bare til taiwan og usa... ikke så intresant da denne er sendt fra sverige...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Northman

Post by Northman »

Ta en råsjangs og titt, hvor ille kan det være? ;)

Evt. kontakt info -> http://no.asus.com/aboutasus.aspx?show=3
It is better to exist unknown to the law.
RH racing

Post by RH racing »

om du leser der du linket til er det ingen mail adresse til norske eller svenske asus.. kan sef ringe dem.. men mye pes å ringe....

vel..hvor ille er jo lett for deg å si... gidder ikk vrake en ganske ny maskin...

vært inne på tanken å ta den med på jobben og åpne filene der... heh...

hmm.. nå vekket dere nyskjerrigheten min og!!!! hadde ikke tenkt på den på lenge jeg...
dumt ikke kjerringa har sånn kort leser i sin...

Northman

Post by Northman »

Tenkte på den mail-onlineform saken de hadde der, kjapt å fylle ut selvom neppe noen av valgene stemmer med akuratt dette :)

Trenger du ny maskin på jobben da? Sånn i tilfelle det går dritt? ;) Evt. ringe fra jobben og bruke litt tid i kø?

Vil tro at det vanskelig lar seg gjøre å finne ut hvem som har sendt den, og hvorfor, hvis det ikke står noen form for ref. nr på pakka.

Men det er jo lov å prøve seg :)
It is better to exist unknown to the law.
Kleppa

Post by Kleppa »

Du kan laste opp filene til http://www.virustotal.com for å få dem sjekket av 30-35 forskjellige antivirusprogrammer, svaret får du iløpet av sekunder. Om den ikke finner noe der så er det veldig lite sansynlig at det er filer som innerholder virus / trojaner. Bruker den siden selv i jobbsammenheng og har bare gode erfaringer med den.
..Forsatt uten sykkel..
Lord Erik

Post by Lord Erik »

Ta en sikkerthetskopi av de tingene på harddisken din som du absolutt ikke vil miste (word.doc, favoritter, bilder, musikk, video osv) og kjør filene. Jeg kan ikke se for meg at noen ville sendt noen et virus på en memorystick i posten. I så fall måtte det vært verdens dårligste datavirus. ;-)
Onsløv
MC: None

Post by Onsløv »

Lord Erik wrote:Ta en sikkerthetskopi av de tingene på harddisken din som du absolutt ikke vil miste (word.doc, favoritter, bilder, musikk, video osv) og kjør filene. Jeg kan ikke se for meg at noen ville sendt noen et virus på en memorystick i posten. I så fall måtte det vært verdens dårligste datavirus. ;-)
Jeg hadde ALDRI gjort det du sier, uten at jeg har gjort det kleppa sier over innlegget ditt. Bare kjørt de ukritisk. Selv om du tar sikkerhetskopi, og det ikke skjer noe når man kjører filene, så kan det likevel ett eller annet ondsinnet som ligger latent en tid før det aktiveres.

-mvh-
Kristian
Lord Erik

Post by Lord Erik »

Deauville00 wrote:Jeg hadde ALDRI gjort det du sier, uten at jeg har gjort det kleppa sier over innlegget ditt. Bare kjørt de ukritisk. Selv om du tar sikkerhetskopi, og det ikke skjer noe når man kjører filene, så kan det likevel ett eller annet ondsinnet som ligger latent en tid før det aktiveres.

-mvh-
Kristian
Muligheten er selvsagt til stede, men jeg vil mene at dersom han har scannet filene uten å finne noe, så er det lite sannsynlig at noen har postet ham virus på en minnepinne. Dersom han igjen scanner PCen sin uten å finne noe etter å ha kjørt programmene, så vil jeg påstå at han er ganske safe. Nysgjerrigheten min hadde ihvertfall på lang vei overgått frykten for å få virus på PCen. ;-)

Mente selvsagt ikke at han skulle kjøre dem uten å scanne først. Jeg antar at han allerede har gjort det.
O_o

Post by O_o »

Last ned og brenn Linux til en CD/DVD, f.eks. Ubuntu. Da kan du starte maskinen opp fra CD'en/DVD'en, uten noen fare for å ødelegge maskinen. Den starter bare fra CD, ikke fra harddisk. Dette må du kanskje angi i BIOS. Hvis du vil kan du også fjerne harddisken fysisk fra maskinen (ikke vanskelig hvis du har stasjonær pc, kun å trekke ut én SATA-ledning, vanligvis rød). Deretter kan du prøve å kjøre filene, og men dersom det er programfiler vil de mest sannsynlig ikke kjøre, fordi de er tilpasset Windows.

Hvis det er programfiler dette er snakk om ville jeg ikke kjørt dem på min maskin ihvertfall, kun hvis jeg hadde startet fra CD som beskrevet over.
RH racing

Post by RH racing »

har fortsat ikke gjort noe med filene nei... jobber 13-14 timers dager nå + lørdager og sånnt... så ikke orket å bry meg om denne når jeg først kommer hjem... vært på jobb i dag.. skikkelig pent vær.. og sykkelen stod hjemme og støvet ned :( der har den stått siden mandag... (tror det var da jeg kjørte på jobben)

Shortybebeh
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!

Post by Shortybebeh »

Det er sikkert Lisbeth Salander som prøver å få deg til å installere Asphyxia 1.3 uten å være klar over det, for å foreta en hostile takeover og avsløre dine aller største hemmeligheter.. :twisted:

hmmm...

http://www.asphyxia.se/
Death Is The Road To Awe.
Lord Erik

Post by Lord Erik »

Lisbeth Salander kan sende meg virus i posten any day! ;-)
Post Reply