Bruk av roadracingsykkel på bane

Prat om tung MC.
Bjerka_R1
Posts: 55
Joined: 20 Apr 2009 03:42
MC: Har en 1999 Yamaha YZF R1=)
Tidligere hatt en Yamaha R6 2000 modell men ble aldri noen større sesong med den føre den ble solgt.Så R1 blir vel min "førstegangssykkel"

Bruk av roadracingsykkel på bane

Post by Bjerka_R1 »

Hei.
Har nylig kjøpt meg en 99 Yamaha R1 og jeg skal si det rett ut:Det skremmer livet av meg.Jeg elsker fart og spenning men siden jeg er nokså fersk er dette noe helt perverst for min del ihvertfall.Og enda er jeg langt unna de store gutta :lol:
Men nå til poenget mitt.
Jeg har litt lyst til å kjøpe meg en maken sykkel som jeg har bare i roadracingsykkel som jeg kan bruke til trackdays osv.På den måten lærer jeg også min egen gatesykkel å kjenne langt bedre.Og det er heller ikke så farlig å tryne med en banesykkel enn sin egen gatesykkel.
Men hvor ofte er det anledningen byr seg til å kunne teste sin egen sykkel på baner rundt omkring?
Selv bor jeg i østfold,nokså nærme Rudskogen i dette tilfellet.
Er det sånn at det er kun få ganger i året man får mulighet til å kjøre fra seg på bane tror jeg nesten at jeg dropper det.
Hvis ikke er sjansen stor for at "dama" brått får besøk i garasjen sin 8)
User avatar
s1lVa
Posts: 283
Joined: 29 Oct 2006 12:42
MC: CBR 600 FS
Location: Oslo

Re: Bruk av roadracingsykkel på bane

Post by s1lVa »

Senior-MC har fører utviklingskurs på gardemoen, som koster 1000lapp. etter den kan du kjøre hver torsdag på rudskogen.
kjørte første gang på rudskogen i går, og min 600 skrelte skinnet av pølsa for å si det mildt.

hører flere folk sier du har en raskere lærekurve ved å begynne på en 600 på bane, og ikke hoppe på 1000 kubikkeren med en gang
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Re: Bruk av roadracingsykkel på bane

Post by Keihin »

Mulig du visste det, men understreker at du _ikke_ får kjøre på Seniors arrangementer med banesykkel.

De fleste som arrangerer "trackdays" etc. tillater at du møter med banesykkel, men den må da ha prøveskilt for anledningen.

Har du derimot banesykkel kan du ta ut lisens og kjøre hver onsdag(?) på Rudskogen. Våler ved Elverum har vel også åpent for dette en gang i uka mener jeg.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Bjerka_R1
Posts: 55
Joined: 20 Apr 2009 03:42
MC: Har en 1999 Yamaha YZF R1=)
Tidligere hatt en Yamaha R6 2000 modell men ble aldri noen større sesong med den føre den ble solgt.Så R1 blir vel min "førstegangssykkel"

Re: Bruk av roadracingsykkel på bane

Post by Bjerka_R1 »

Ja det regner jeg nesten med at det er bedre å starte på 600.
Men grunn til at jeg nevnte R1 her er at jeg selv har det privat,og tenkte kansje at det var en god mulighet til å bli kjent med sin egen sykkel ved å kjøre maken på bane
User avatar
SmokeDiesel
Posts: 19
Joined: 23 Dec 2006 13:19
MC: '06 Suziku GSX-R 750
Location: Oslo, Nordstrand
Contact:

Re: Bruk av roadracingsykkel på bane

Post by SmokeDiesel »

Skal du bli bedre kjent med gatesykkelen din så gjør du som s1lVa sier, du tar kurset til Senior MC på gardermoen og møter opp på Rudskogen de torsdagene du har lyst. Kurset koster 1000 kr og inkluderer kursdag på Gardermoen samt 1 torsdag med sporvalg på Rudskogen. Anbefales på det sterkeste, utrolig lærerrikt og artig!
Bjerka_R1
Posts: 55
Joined: 20 Apr 2009 03:42
MC: Har en 1999 Yamaha YZF R1=)
Tidligere hatt en Yamaha R6 2000 modell men ble aldri noen større sesong med den føre den ble solgt.Så R1 blir vel min "førstegangssykkel"

Re: Bruk av roadracingsykkel på bane

Post by Bjerka_R1 »

SmokeDiesel wrote:Skal du bli bedre kjent med gatesykkelen din så gjør du som s1lVa sier, du tar kurset til Senior MC på gardermoen og møter opp på Rudskogen de torsdagene du har lyst. Kurset koster 1000 kr og inkluderer kursdag på Gardermoen samt 1 torsdag med sporvalg på Rudskogen. Anbefales på det sterkeste, utrolig lærerrikt og artig!
Hvor ofte har de slike kurs på gardermoen?Og må du ha lappen for å delta?
Har ikke oppkjøring før i slutten av mai :lol:
User avatar
s1lVa
Posts: 283
Joined: 29 Oct 2006 12:42
MC: CBR 600 FS
Location: Oslo

Re: Bruk av roadracingsykkel på bane

Post by s1lVa »

de er ikke politi, men jeg ville venta til du hadde fått lappen. så lenge du kjører en registrert sykkel kan du komme på en smell hvis det er kontroll
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Bruk av roadracingsykkel på bane

Post by supermons »

Sjekk sidene til Senior MC. Står nok noe der. Må ha lappen ja, men de kjører nok kurs hele sommeren, så du går ikke glipp av noe.
Bjerka_R1
Posts: 55
Joined: 20 Apr 2009 03:42
MC: Har en 1999 Yamaha YZF R1=)
Tidligere hatt en Yamaha R6 2000 modell men ble aldri noen større sesong med den føre den ble solgt.Så R1 blir vel min "førstegangssykkel"

Re: Bruk av roadracingsykkel på bane

Post by Bjerka_R1 »

Er gardermoen det nærmeste stedet jeg(f.stad) må dra for å få tatt dette kurset??
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Re: Bruk av roadracingsykkel på bane

Post by Keihin »

Det er _eneste_ stedet de kjører dette kurset =)

Men det blir jo bare en tur da, så foregår jo alt på Rudskogen etter det.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Bjerka_R1
Posts: 55
Joined: 20 Apr 2009 03:42
MC: Har en 1999 Yamaha YZF R1=)
Tidligere hatt en Yamaha R6 2000 modell men ble aldri noen større sesong med den føre den ble solgt.Så R1 blir vel min "førstegangssykkel"

Re: Bruk av roadracingsykkel på bane

Post by Bjerka_R1 »

Keihin wrote:Det er _eneste_ stedet de kjører dette kurset =)

Men det blir jo bare en tur da, så foregår jo alt på Rudskogen etter det.
Skal melde meg på ett kurs jeg så fort anledningen byr seg.Men ble litt forvirra av de sidene dems,altså hvor jeg melder meg på men det skal jeg nok finne ut 8)
Bjerka_R1
Posts: 55
Joined: 20 Apr 2009 03:42
MC: Har en 1999 Yamaha YZF R1=)
Tidligere hatt en Yamaha R6 2000 modell men ble aldri noen større sesong med den føre den ble solgt.Så R1 blir vel min "førstegangssykkel"

Re: Bruk av roadracingsykkel på bane

Post by Bjerka_R1 »

SmokeDiesel wrote:Skal du bli bedre kjent med gatesykkelen din så gjør du som s1lVa sier, du tar kurset til Senior MC på gardermoen og møter opp på Rudskogen de torsdagene du har lyst. Kurset koster 1000 kr og inkluderer kursdag på Gardermoen samt 1 torsdag med sporvalg på Rudskogen. Anbefales på det sterkeste, utrolig lærerrikt og artig!
Syns jeg så kurset kosta 2500 kr jeg??? :-k
User avatar
SmokeDiesel
Posts: 19
Joined: 23 Dec 2006 13:19
MC: '06 Suziku GSX-R 750
Location: Oslo, Nordstrand
Contact:

Re: Bruk av roadracingsykkel på bane

Post by SmokeDiesel »

Kurset krever ingen påmelding, du bare møter opp en mandag. Det begynner kl 18. Ta med cash og vann. Kurset koster 900 eller 1000 for ikke medlemmer (av senior MC) og 600 for medlemmer. Tipper det er ACR turen du har funnet prisen på, den koster 2500.
'06 Suzuki GSX-R 750
User avatar
SmokeDiesel
Posts: 19
Joined: 23 Dec 2006 13:19
MC: '06 Suziku GSX-R 750
Location: Oslo, Nordstrand
Contact:

Re: Bruk av roadracingsykkel på bane

Post by SmokeDiesel »

'06 Suzuki GSX-R 750
Bjerka_R1
Posts: 55
Joined: 20 Apr 2009 03:42
MC: Har en 1999 Yamaha YZF R1=)
Tidligere hatt en Yamaha R6 2000 modell men ble aldri noen større sesong med den føre den ble solgt.Så R1 blir vel min "førstegangssykkel"

Re: Bruk av roadracingsykkel på bane

Post by Bjerka_R1 »

SmokeDiesel wrote:Kurset krever ingen påmelding, du bare møter opp en mandag. Det begynner kl 18. Ta med cash og vann. Kurset koster 900 eller 1000 for ikke medlemmer (av senior MC) og 600 for medlemmer. Tipper det er ACR turen du har funnet prisen på, den koster 2500.
Ok noen som aner om det kurset er idag 15 juni??Hvor møter jeg opp og hvor lenge varer det?
Post Reply