PerTore wrote:vikingjan wrote:Eneste ulempen er at forsikringsselskapet ikke synes mange hk er SÅ kult ...
??

Du som er over 30 år skal ikke betale mange tusenlappene i forsikring på en VFR. Kan jeg spørre hvilket tilbud du har fått? og i hvilket selskap?? Har forstått at og handle forsikring, er som og kjøpe vannpipe av en gateselger i Egypt. Prut, prut, prut og prut. Ring rundt og prut mer. Har du kun godtatt første og beste tilbud, kan jeg love deg at du har maange tusen kroner og spare
Hei !
Tilbudet jeg fikk er 3137,- for delkasko i Gjensidige. Min versjon er i følge damen noen kW kraftigere enn den "norske" versjonen.
Min (importsykkel) er 76 kW. Dette er visstnok 8 hk over den norske versjonen.
Jeg er klar over at dette er høyt.

Derfor skal jeg regne litt på om jeg taper mye på andre forsikringer på
å flytte alt til et annet selskap. Har så vidt innhentet tilbud på sykkelen som ligger en del under (men da måtte det følge med
flere forsikringer).
Men jeg skal innrømme at jeg prioriterer noen flere mil på sykkelen før jeg kaster meg over det prosjektet.
Jeg har ikke fått papirene i posten ennå, men kommer sikkert til å svare dem raskt og henvise til priser
jeg har fått andre plasser. Så får de tygge litt, mens jeg finner ut hva andre kan tilby i detalj.
Jeg gleder meg uansett til både turen til jobb og fra jobb og det er det lenge siden jeg har gjort.
Storkoser meg med å få til styrekommandoer og kjøre med bra flyt og riktig fart.
Men nå må jeg pakke et par Givi kofferter med saker til en helgetur ....
M.v.h.
Jan M.